×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

دکتر ارسلان سالاری - بستری 78 بیمار در 24 ساعت گذشته و ترخیص 63 نفر/ 20 درصد بیماران مسافر هستند -

صبح امروز دومین وبینار(اجلاس غیر حضوری) روئسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور در سال جاری با دکتر سعید نمکی، مقام عالی وزرات بهداشت و درمان برگزار شد و ضمن تحلیل آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا، اقدامات و راهکارهای کنترلی این ویروس مهاجم به جهت کاهش ابتلای مردم به این بیماری و اقدامات درمانی متناسب با آن نیز مورد بررسی قرار گرفت.

در این اجلاس غیر حضوری علاوه بر وزیر بهداشت و درمان ، روئسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور نیز به بیان جزئیات شیوع و کنترل این بیماری پرداخته و پس از آن مطالبات و دغدغه های مربوطه نیز به مقام عالی وزارت اعلام شد.

دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این اجلاس غیر حضوری ضمن تقدیر از زحمات مقام عالی وزارت، اظهار کرد: استاد نمکی، مقام عالی وزرات بهداشت و درمان در کنار تمامی سختی ها و گرفتاری ها به ما درس فداکاری، مقاومت، عشق و محبت داده و می دهند.

افزایش مجدد شمار بیماران کرونایی در گیلان پس از یک دوره فروکشی

وی با اشاره به سیر ورود بیماران کرونایی از ابتدا شیوع بیماری کووید۱۹ تاکنون، افزود: شمار بیماران کرونایی در گیلان در روزهای نخست بسیار بالا بود اما با تلاش کادر سلامت و همکاری مردم تا چهار هفته پیش، میزان مبتلایان کاهش یافت اما در حال حاضر مجددا ابتلای مردم به این بیماری سیر صعودی به خود گرفته است.

بستری ۷۸ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اعلان اینکه درحال حاضر ۳۱۹ بیمار مبتلا به بیماری کرونا در بیمارستان های خصوصی و دولتی استان بستری هستند، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۷۸ بیمار جدید مشکوک به بیماری کرونا در مراکز بیمارستانی استان بستری شده و ۶۳ بیمار نیز طی این مدت از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

دکتر سالاری با برشمردن عوامل ازدیاد ویروس کرونا در گیلان، گفت: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و شرکت در تجعمات مختلف و از همه مهمترین ورود سیل آسای مسافران به گیلان به شدت در افزایش مبتلایان جدید به بیماری کرونا موثر بوده اند.

۲۰ درصد مبتلایان کرونا در گیلان، مسافر هستند

وی با بیان اینکه شمار مبتلایان به کرونا در ماه جاری نسبت به ماه گذشته افزایش دو برابری را تجربه کرده، افزود: ۲۰ درصد از مبتلایان به بیماری کرونا در بخش سرپایی و بستری استان را مسافران و گردشگران تشکیل می دهند.

خیز شیوع کرونا ویروس در مناطقی که نسبت به پروتکل های بهداشتی بی توجه اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین از خیز شیوع بیماری کرونا در مناطق سفید استان خبر داد و گفت: متاسفانه شاهد افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در شهرستان های سفید، روستاها و یا مناطق کوچک تری هستیم که در گذشته، پروتکل های بهداشتی را بهتر رعایت می کردند اما به نظر می رسد اکنون موازین بهداشتی را جدی نمی گیرند.

پرستاران داوطلب کرونا همچنان چشم انتظار، مسوولان وزارتی جهت تعیین تکلیف هستند

دکتر سالاری همچنین در این فرصت برای چندمین بار موضوع کمبود نیروی انسانی از جمله پرستار را به مقام عالی وزارت بهداشت و درمان اعلام نمود و گفت: در اوج بحران کرونا و درگیر شدن کادر درمان از جمله پرستاران، زحمت کشانی از این قشر نهایت همکاری را با مجموعه کادر سلامت استان داشتند، اکنون منتظر دستورات لازم مقامات مسوول جهت تعیین تکلیف خود هستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.