×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

t3 1595232929 903752 745 1 - یک فوریت طرح«بازگشت کوپن» نماینده رشت تصویب شد/ مخالفان: طرح تامین کالاهای اساسی کد غلط دادن به دشمن است -

به گزارش «بامردم»، به نقل از انتخاب، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز- یکشنبه- یک فوریت طرحی برای تامین کالاهای اساسی را تصویب کردند.

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت در مجلس به عنوان نماینده درخواست کنندگان یک فوریت این طرح گفت: این طرح شبکه توزیع را اصلاح می کند و دست دلالان و واسطه گران و واحدهای اقتصادی که در کمین هستند را کوتاه می‌کند.

وی افزود: این طرح یارانه‌ها را هدفمند کرده کرده و به واسطه آن مردم می‌توانند از عنایت نظام جمهوری اسلامی برخوردار شوند، همه می‌دانند که سلامت مردم در خطر است بر اساس آمار ارائه شده از سوی مرکز پژوهش‌ها، استفاده مردم از کالاهای اساسی مانند گوشت و بسیاری از اقلامی که باید سلامت مردم را تامین کند، بسیار کمتر شده است و این سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

نمایند رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: فوریت این طرح مورد درخواست همه مردم و نیازمندان است و قشرهای زیادی از جامعه از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را هدف قرار داده است.

مالک شریعتی نیاسر در موافقت با این طرح گفت: پیکره اقتصاد کشور دچار بیماری رکود و تورم است که باید درمان شود سلول‌های پیکرش دچار آسیب بوده و نیازمند تقویت هستند باید از این اقشار حمایت کنیم، در شرایط جنگ کالابرگ و کوپن‌هایی که آن زمان بود بخشی از نیازهای اساسی جامعه را به مردم تحت فشار را تامین می کرد و نوسان قیمت آنچنان بر مردم تأثیر جدی نمی گذاشت.

وی افزود: الان چرا شرایط جنگ اقتصادی را انکار می کنیم آیا فشار جنگ اقتصادی بر معیشت و اقتصاد مردم کمتر از شرایط جنگ الزامی است قطعاً دشمن تلاش می‌کند نقطه آسیب را نقطه اقتصاد قرار دهد و مردم را در معیشت تحت فشار قرار دهد و سرمایه اجتماعی نظام را دچار آسیب کند ما باید با این موضوع مقابله کنیم .

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: تامین نیازهای اولیه مردم کمک می‌کند که ما پیشرفت کشور و امور اصلی کشور را بدون عدالت پیگیری نکنیم واقعیت‌های جامعه را باید در کف جامعه درک کنیم افزایش قیمتها در کارهای روزمره مردم در نیازهای اولیه مردم باعث تعجب است مردم نمی‌توانند برای وضع زندگی روزمره خود برنامه ریزی کنند حتماً باید حمایت کنیم به فوریت این طرح رای دهید می بینیم که مردم چه مشکلات و دغدغه هایی دارند خانواده‌ها چه نیازهایی دارند.

طرح تامین کالاهای اساسی کد غلط دادن به دشمن است

روح اله عباسپور نماینده بویین زهرا در مخالفت با یک فوریت این طرح گفت: ما در شرایطی می توانیم به فوریت موضوع توجه کنیم که کشور در شرایط عسر و حرج و ضرورت یا حالت استثنایی قرار داشته باشد؛ آیا اکنون ما در شرایطی قرار گرفتیم که باید ضرورت پیش بیاید که این کار را بکنیم اگر اوایل انقلاب در شرایط سخت و عسرو حرج قرار می گرفتیم و در شرایطی بودیم که واسطه احکام اولیه برای اداره کشور با مشکل مواجه می‌شدیم حکم حکومتی می گرفتیم و احکام ثانویه پیش می‌آمد موضوع کالابرگ ها و کمپانی را مطرح می‌کردیم، اما اکنون کشور هنوز علی رغم مشکلات موجود به این شرایط و موقعیت نرسیده است که بخواهیم کالابرگ را برای مردم داشته باشیم این موضوع می‌تواند اضطراب را بر جامعه تحمیل و بازار را دچار التهاب و بحران کند.

وی افزود: این موضوع همچنین کد غلط دادن به دشمن است به واسطه این طرح دشمنانی که در شرایط تحریم ما را قرار داده اند فکر می‌کنند که بسیار موفق بوده‌اند در نتیجه به شدت تحریم دامن می‌زند و مشکلات را بیشتر می‌کند.

نماینده بویین زهرا در مجلس ادامه داد: ما اکنون کارت معیشت را برای مردم تعریف کرده‌ایم، کارت را می توان بیشتر شارژ کرد اگر به فکر اقشار آسیب پذیر جامعه و دهک‌های پایین هستیم می‌توان میزان شارژ کارت‌ها را بیشتر کرد اقدامات جدی‌تری در این بار دولت می‌تواند به عمل آورد ۱۴ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی گذاشته شده است دولت در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد تا جدی‌تر ورود کند این طرح معنا ندارد ما در شرایط اضطراب استثنا قرار نگرفتیم ما در شرایط عسر و حرج نیستیم.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی نیز پس از تصویب یک فوریت این طرح گفت: طرح‌های مشابهی در این باره ارائه شده است اگر این طرح تکمیل شود، از آنها هم استفاده می شود؛ این طرح به معنای این نیست که در جامعه کمبود کالا داریم بحث عدالت و دسترسی دهک‌های پایین جامعه را داریم که در شرایط سخت و زمانی که ارز ترجیحی تصویب شده است این ارز به دست نیازمند واقعی برسد و این شبکه و سیستم باید درست عمل کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.