×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

مشاوره آنلاین شیوه ای نوین از درمان است که در عصر حاضر به واسطه ی گسترش تکنولوژی و کاربرد بالای اینترنت، در اختیار همه قرار گرفته است؛ به نحوی که اگر در اینترنت جست و جو کنید با متخصصین متعددی رو به رو خواهید شد که انواع و اقسام خدمات مشاوره آنلاین روانشناسی و همچنین حضوری را ارائه می دهند.

1 - جایگاه مشاوره روانشناسی آنلاین در زندگی امروزه -

مشاوره روانشناسی آنلاین چه مزیت های به همراه دارد؟

مشاوره گرفتن از روانشناسان فرایندی است هر کسی به آن نیاز دارد و در زمینه های پر شماری کاربرد دارد. در حقیقت با گذشت زمان و افزایش آگاهی جامعه نسبت به این موضوع، میزان تقاضا برای بهره مندی از مشاوره های آنلاین نیز رفته رفته بیشتر شده است.

این افزایش درخواست را می توان عمده ترین دلیل پیدایش مشاوره های روانشناسی آنلاین دانست، در نتیجه پیدایش این شرایط برای بهره مندی از انواع و اقسام خدمات مشاوره ای مزیت های متعددی را نصیب افراد می کند، مزیت هایی که برای متقاضیان بسیار مطلوب هستند.

حال اگر می پرسید این مزایا شامل چه مواردی می شوند، لازم است بگوییم تعدادی از آن ها که به مراتب قابل توجه هستند، عبارتند از:

  • مشاوره روانشناسی آنلاین در مقایسه با مشاوره های حضوری هزینه کم تری دارد و به مراتب مقرون به صرفه تر است.
  • امکان بهره مندی آسان و در عین حال سریع از دیگر مزیت های غیر قابل انکاری است که در راستای استفاده از روانشناسی آنلاین چشم پوشی از آن امکان پذیر نیست.
  • با وجود این شرایط افراد می توانند حتی در دور ترین نقاط از بهترین روان شناسان کشور مشاوره بگیرند، بدون این که نیازی به حضور در محل باشد.
  • در مشاوره های آنلاین امکان حرف زدن و گفتن مسائل بسیار راحت تر است و افراد می توانند با خیالی آسوده تر مسائل خود را با مشاور در میان بگذارند.
  • تمام صحبت ها و مسائل رد و بدل شده میان مراجعه کننده و مشاوره دهنده محرمانه می مانند.
  • این مدل مشاوره ها نیازمند صرف وقت کمی هستند از این رو صرفه جویی در زمان را می توان از دیگر مزیت های مشاوره آنلاین معرفی کرد. همچنین صرفه جویی در زمان باعث می شود افرادی که نیاز به مشاوره های زود هنگام دارند، دسترسی سریعی به متخصص مشاوره دهنده داشته باشند.
  • و ده ها مورد دیگر.

2 - جایگاه مشاوره روانشناسی آنلاین در زندگی امروزه -

 

مشاوره روانشناسی آنلاین شامل چه خدماتی می شود؟

خدمات ارائه شده در مراجع مشاوره روانشناسی آنلاین به قدری متنوع است که می توان این مورد را هم در زمره ی مزیت های بهره مندی از این امکان قرار داد.

در واقع با مراجعه به وب سایت های متخصصین روانشناسی می توانید از وجود خدمات مختلفی چون مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، درمان افسردگی و صد ها مورد دیگر بهره مند شوید، خدماتی که به شرط معتبر بودن مرجع مربوطه بدون شک کاملاً مطلوب و ثمر بخش هستند.

برای بهره مندی از خدمات روانشناسی آنلاین به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

برای بهره مندی از مشاوره روانشناسی آنلاین در انواع و اقسام زمینه ها، از مشاوره خانواده آنلاین گرفته تا مشاوره ازدواج، درمان افسردگی و … لازم است به یک سری نکات توجه کنید تا به نحو احسن و بدون هیچ مشکلی بهره مند شوید.

برخی از این نکات که توجه به آن ها مهم و ضروری است، شامل موارد زیر می شوند:

  • از اینترنتی با سرعت بالا استفاده کنید، به طوری که وسط جلسه ی مشاوره قطع نشود و بتوانید به طور مداوم تا انتهای جلسه متصل باشید.
  • زمانی را برای برقراری ارتباط انتخاب کنید که از آرامش فکری برخوردار بوده و تنها هستید‌.
  • اطراف خود را از هر چیزی که منجر به حواس پرتی خواهد شد خالی کنید، برای مثال دور از تلفن باشید و یا تلفن های اطراف را روی حالت بی صدا قرار دهید.
  • سعی کنید از مشاوره ها و صحبت های انجام شده به صورت یادداشت نکته برداری کنید، یعنی کاغد و قلمی به همراه داشته باشید تا حین جلسه موارد مهم را یادداشت نمایید.

 

3 - جایگاه مشاوره روانشناسی آنلاین در زندگی امروزه -

 

آیا مشاوره روانشناسی آنلاین بهترین گزینه برای شرایط فعلی است؟

مشاوره آنلاین و خدمات روانشناسی غیرحضوری برای افرادی که به دلیل تراکم بالای کاری و مشکلات حمل و نقل و مسافتی و حتی نداشتن روانشناس در منطقه و محلی که زندگی می‌کنند امکان پذیر شده است.

میزان مراجعات به مشاوران و روانشناسان آنلاین روز به روز گسترده تر و افزود تر می گردد. در برخی از شرایط که به یک پشتیبان جهت آرامش روحی و روانی احتیاج دارید روانشناسی آنلاین بهترین گزینه‌ای است که پیش روی شما قرار می گیرد. در روانشناسی به نحو آنلاین و انجام مشاوره ها به صورت غیر حضوری قوانین حفظ حریم خصوصی افراد و امنیت های اخلاقی آنان کاملاً رعایت می‌شود. بنا به دلایل ذیل ممکن است افراد ترجیح بدهند که به جای مراجعه حضوری به دفاتر مشاوره و روان درمانی به روانشناسی آنلاین روی بیاورند که به آنها اشاره شده است.

  •  حجم بالای کار و نداشتن وقت زیاد
  • مشکلات مسافتی و حمل و نقل
  •  هراس و ترس اجتماعی
  •  مخفی نگه داشتن هویت
  •  فرصت دریافت کردن خدمات مشاوره و روانشناسی
  •  امکان ارتباط برقرار کردن به صورت فوری با یک متخصص در روانشناسی های آنلاین
  •  داشتن آرامش خاطر که یک متخصص همواره در کنار اوست
  •  امکان دستیابی به یک درمانگر در خانه و یا هر نقطه‌ای مثل محل کار مسافرت یا حتی در تعطیلات
  •  استفاده کردن از روانشناسی به صورت آنلاین به دلیل کمرویی خجالت و هراس از صحبت کردن و همنشینی با یک متخصص به صورت چهره به چهره
  •  عدم حضور روانشناس در منطقه زندگی خود
  •  و بسیاری موارد دیگر

4 - جایگاه مشاوره روانشناسی آنلاین در زندگی امروزه -

مشاوره آنلاین در برخی شرایط کاربرد شایان توجهی دارد

مشاوره آنلاین برای افرادی که به طور ناگهانی با مشکلی مواجه می شوند و در همان لحظه به مشاوره نیاز دارند کمک شایان توجهی به حساب می آید. مشکلاتی از قبیل فکر خودکشی، آسیب به خود یا وسوسه برای سوء مصرف مواد مخدر مواردی از این قبیل هستند. همچنین در برخی از شهرهای پرجمعیت مثل پایتخت کشورها این نوع مشاوره یک مزیت قابل توجه است. استفاده از مشاوره روانشناسی آنلاین در تهران می تواند در مدیریت زمان و برنامه های زندگی کمک سایان توجهی باشد.

نکته آخر

این مشاوره یک نوع درمان جدید است که شباهت بسیار زیادی به درمان های روانشناسی چهره به چهره در مراکز مشاوره دارد. اگر اعضای خانواده و دوستان شما خدایی نکرده با مشکلی روبرو شدند و به مشاوره خانواده، مشاوره های فردی یا مشاوره ازدواج نیاز پیدا کردند می توانند از مشاوره آنلاین برای حل مشکلات خوداستفاده کنند. مراکز معتبر روانشناسی که دارای مجوزهای لازم می باشند این خدمات را ارائه می دهند. همچنین برای پیدا کردن بهترین متخصصان به سایت متخصصین روانشناسی از جمله سایت drraminalavi.com مراجعه کنید و یا از دوستان و آشنایانی که سابقه‌ استفاده از این گونه خدمات را داشته اند کمک بگیرید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. drfekr.com

    ممنون

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.