×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

روحانی - سران دو قوه دیگر باید طرح فروش نفت را تایید کنند/ مانند دولت قبلی ۵۰ هزار میلیارد از بانک مرکزی نگرفتیم -

رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت گفت: طرحی برای فروش نفت انجام شده که در سه قوه مورد بررسی قرار گرفته است. دولت این طرح را صد در صد به نفع کشور و مردم می داند و بهترین راه تامین مالی است که بهتر از اوراق است و یک تو دهنی به آمریکا است. اگر دو قوه دیگر حمایت کردند این طرح را عملی می کنیم که مقصود من روسای دو قوه است. اگر هم حمایت نشود به دنبال طرح های دیگر می رویم و مسیر را ادامه می دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» صبح چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت: بار دیگر در آستانه ماه پر برکت و زندگی‌ساز محرم قرار گرفتیم. برکت‌های فرهنگی، اعتماد و قدرت مقاومت‌مان را از ماه محرم دریافت می‌کنیم و همیشه در ماه محرم پنجره‌های جان و دل‌مان را به روی خورشید تابان هدایت و نجات یعنی فرهنگ عاشورایی باز می‌کنیم که هم نور هدایت را دریافت کنیم و هم از گرمای حیات‌بخش از آن خورشید بهره می‌گیریم.

رییس جمهوری با بیان اینکه ماه محرم برای ما مدرسه گسترده و بزرگی در سطح جامعه، دنیای تشیع و اسلام و حتی در سطح مناطق بزرگی از جهان است، اظهار داشت: همه از این مدرسه بزرگ درس‌آموزی می‌کنند. امام حسین (ع) از آغاز حرکتش به همه نشان داد چه راهی را انتخاب کرده‌اند. شبی که فردا صبحش عازم عراق و کربلا بودند، فرمودند هرکس آماده است تا جانش را فدا کند و مشتاق لقای پروردگار است، می‌تواند همراه ما حرکت کند.

روحانی با بیان اینکه مقصد و مسیر این کاروان حسینی مشخص است، تصریح کرد: وقتی در همین کاروان خبرهایی به امام حسین (ع) می‌رسد که برای برخی از افراد دلسردکننده بود، ایشان در خطبه‌ای بیان کردند که در این دنیا افراد زیادی هستند که بنده قدرت، مقام و ثروت هستند. وقتی روز امتحان فرا می‌رسد کسانی که به زبان می‌گفتند دینداریم، از تعداد دینداران واقعی کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) به ما می‌گوید خود را برای روز سختی و امتحان آماده کنید. زندگی دارای فراز و نشیب است و هر ملت و امتی روزهای سختی در پیشرو دارد. جوهر هر ملتی در این سختی‌ها نشان داده می‌شود. همانطور که معادن زیادی وجود دارد که برخی پر ارزش و برخی بی ارزش هستند، برخی از مردم پرقیمت هستند که این ویژگی در روز سختی خود را نشان می‌دهد.

رییس جمهوری با بیان اینکه در محرم مانند هر سال عشق خود را به خاندان ولایت و امام حسین (ع) نشان می‌دهید، خاطرنشان کرد: ایران قرن‌ها پرچمدار عزاداری بوده است. هرچند شکل عزاداری ممکن است فرق کند، دستورالعمل‌ها را رعایت کرده و از اجتماعات پرهیز کنیم. یکی از راه‌های عزاداری رسیدن به اهداف امام حسین (ع) است. این اهداف احترام به شریعت و مناسک است و یکی از اصول دینی احترام به جان خود و مردم است.

پرچم عزاداری امام حسین (ع) را باید در خانه‌ها، دل‌ها و جامعه به اهتزار درآوریم

روحانی با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی در مراسم عزاداری‌های حسینی ابراز کرد: همه، از فضای مجازی، صداوسیما، مردم و… به هر شکل باید پرچم عزا را به اهتزار درآورند. من یک بار در یکی از کشورهای آفریقایی بودم. صبح نخستین روز ماه محرم به خیابان آمدم، دیدم در جلوی درب خانه‌ها، پرچم عزای امام حسین (ع) قرار دارد.

رییس جمهوری با بیان اینکه پرچم عزاداری امام حسین (ع) باید در خانه‌ها، دل‌ها و جامعه و… به اهتزار درآوریم، عنوان کرد: فضا باید از روز جمعه، حسینی باشد و هر کسی به جامعه نگاه کند، عشق به امام حسین (ع) را ببیند که به قول امام (ره) هرچه داریم، از محرم و صفر داریم و عاشورا و تاسوعا ما را پیروز کرده است.

روحانی افزود: امسال با همان شکوه و رعایت اصول بهداشتی، عزاداری را برگزار می‌کنیم. همه مسوولان تکایا، حسینیه‌ها و مساجد به وظایف خود عمل می‌کنند.

وی با اشاره به همزمانی ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) با هفته دولت، یادآور شد: هفته دولت هفته‌ای درس‌آموز و مهمی برای ماست. سختی‌ها را که مشاهده می‌کنیم یادمان می‌آید در سال‌های ۵۹ و ۶۰ چه سختی‌هایی داشتیم. در هفتم تیر بزرگترین شخصیت‌های ما را شهید کردند و فکر کردند کل نظام تعطیل می شود. گفتند مجلس، قوه قضاییه و دولت تعطیل شده اما مسئولان و مردم ما و هدایت‌های امام (ره) نگذاشتند مجلس یک روز هم تعطیل شود.

رییس جمهوری با اشاره به نخستین روز تشکیل جلسه مجلس پس از واقعه هفتم تیر سال ۶۰ بیان کرد: بعد از حادثه هفتم تیر وقتی مجلس تشکیل شد، چون عدد برای تشکیل جلسه کم بود، برخی از نمایندگان با برانکارد به مجلس آمدند که جلسه مجلس رسمیت پیدا کند. احساس من در آن روز این بود که هیچ کسی نمی‌تواند ما را شکست دهد.

روحانی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه دولت هیچ وقت از بانک مرکزی استقراض نکرده گفت: مانند دولت قبلی ۵۰ هزار میلیارد از بانک مرکزی نگرفتیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.