جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نکاتی مهم در رابطه با محوطه سازی
    29 مرداد 1399 - 17:08
    شناسه : 174730
    0

    در این مقاله ما به اصول محوطه سازی باغ ویلا، چگونگی تزئین آن و مناسب ترین مکان برای خرید باغ ویلا می پردازیم.

    پ
    پ

    در زمان خریداری باغ ویلا اولین چیزی که نگاه افراد را به خود جلب می کند نمای بیرونی و ظاهری ویلا است که فضایی کاملا شخصی برای استراحت، پذیرایی از مهمان، و محیطی برای بازی کودکان نیز می باشد. در این مقاله ما به اصول محوطه سازی باغ ویلا، چگونگی تزئین آن و مناسب ترین مکان برای خرید باغ ویلا می پردازیم.

    از اصولی ترین و مهمترین نکاتی که باید در طراحی ویلا به آن دقت کرد رعایت اصول ایمنی و استانداردها است.

    محوطه سازی باغ به معنای ایجاد یک فضای سبز در اطراف ساختمان ها است که شامل طراحی پیاده رو ها، شبکه ی آب و فاضلاب و … می شود. این امر نیاز به طراحی تخصصی دارد و باید توسط کارشناسان مربوطه انجام شود. اگر تمام موارد اصولی در محوطه سازی رعایت نشود باعث بروز مشکلات جدی می شود که رفع مشکل آن بر عهده پیمانکار پروژه است. از دیگر نکاتی که باید رعایت شود استفاده از رنگ ها، طرح ها مختلف است. شما باید قبل از طراحی پالت رنگی کار خود را تعریف کنید برای مثال می توانید از پالت تک رنگ با طیف های رنگی مشابه، رنگهای مکمل یا ترکیبی استفاده کنید. انتخاب این رنگ ها بستگی به نوع و رنگ گیاهانی که در محوطه استفاده شده دارد، نباید بیش از حد از رنگ های مختلف استفاده کنید چرا که باعث شلوغ شدن بیش از حد طراحی باغ ویلا شده و از جذابیت بصری آن می کاهد.

    مسیر ورودی ویلا

    یکی از مهمترین قسمت های فضاسازی ویلا قسمت ورودی باغ ویلا است زیرا اولین قسمت یک فضای باغ ویلایی است که شما را به سمت ساختمان ویلا هدایت می کند. طراحی و تزئین این مسیر بسته به فضای باغ و مصالحی که در ساخت ویلا استفاده شده، متفاوت است. شما میتوانید برای ساخت مسیر ورودی از سنگ فرش، پل های چوبی و … به همراه گیاهانی مطابق با فضای ویلا استفاده کنید.

    مهم در رابطه با محوطه سازی 1 - نکاتی مهم در رابطه با محوطه سازی - باغ ویلا

    فضای سبز و گل کاری در محوطه

    یکی از جذاب ترین قسمت های ویلا محوطه سازی در اطراف ساختمان با استفاده از گل و گیاه است. برای خاص کردن فضای باغ ویلا باید از گل و گیاهان خاصی مطابق با شرایط اقلیمی منطقه، ابعاد باغ ویلا، میزان آب موجود و تعداد باغبانان استفاده کنید؛ بهتر است که یک کارشناس کشاورزی برای پیدا کردن گل و گیاهانی با شرایط توضیح داده شده استفاده کرده تا راهنمای شما باشد و بتوانید مناسب ترین، زیباترین و مقاوم ترین گل و گاه را انتخاب نمایید. از مهمترین نکات در زمان طراحی محوطه و کاشت گیاهان، رعایت قرینگی و ترکیب رنگ گل و برگ گیاهانی که قرار است در کنار هم قرار بگیرند.

    المان های متنوع

     استخر، آبنما یا حتی یک حوضچه کوچک از المان هایی هستند که میتواند محوطه ویلای شما را به  فضایی منحصر به فرد و خیره کننده تر تبدیل کند. شما با استفاده از این المان ها حس تازگی و طراوت را به باغ خود آورده و انرژی مثبت فضا را دوچندان خواهید کرد. همچنین با استفاده از آلاچیق می توانید به راحتی و آسودگی در هر فصلی از سال از فضای اطراف خود لذت ببرید. حتی جنس، رنگ و نوع مبلمانی که در فضای محوطه و آلاچیق خود استفاده می کنید باید با گل و گیاهان به کار رفته در محوطه و مصالح و متریالی که در ساختمان ویلا استفاده شده سازگاری داشته باشد.

    نورپردازی از المان های مهم دیگری است که استفاده از آن را در محوطه باغ به شما توصیه میکنیم. زمانی که در شب فضای محوطه تاریک می شود به کمک نورپردازی می توانید فضای باغ را روشن کرده و منظره چشمگیری از این فضا به ارمغان آورید.

    گاهی سرمای زیاد در فصل زمستان یا گرمای بیش از حد در فصل تابستان باعث می شود نتوانید از محیط و فضای باغ استفاده کرده و عملا باغ شما در آن فصول بلا استفاده باقی بماند، اما با فراهم کردن سیستم های گرمایشی در فصول سرد سال و سیستم های سرمایشی در فصول گرم سال در محوطه باغ ویلا می توانید از محوطه باغ تان کمال استفاده را داشته باشید.

    مهم در رابطه با محوطه سازی 2 - نکاتی مهم در رابطه با محوطه سازی - باغ ویلا

    پیشنهاد ما برای خرید یک باغ ویلای مناسب و دارای تمام امکانات پیشتر توضیح داده شده ، خرید باغ ویلا شهریار است. شهرستان شهریار یکی از مناطق خوش آب و هوا در غرب استان تهران است که به خاطر نزدیکی به پایتخت و داشتن درختان مثمره ثمر و متنوع متقاضیان بسیاری دارد و سالانه افراد زیادی برای خرید باغ ویلا به این شهرستان مراجعه می کنند. یکی از مناطق خوش آب و هوای شهرستان شهریار منطقه وائین است که از شهرک وائین فاز 1و2، شهرک کاروان، شهرک اداری، شهرک شهید عباس پور، شهرک صدف تشکیل شده است. تمام باغ ویلاها در این منطقه از اصول و نکات لازم در فضای داخلی و محوطه سازی خود بهره مند و از رنج قیمت های متفاوتی برخوردار هستند و شما برای خرید باغ ویلا در وائین شهریار می توانید به هر یک از این مناطق مراجعه کرده و باغ ویلا مورد نظر خود را خریداری فرمایید.

    مشاورین ما در ملکبین با بهره گیری از تخصص و تجربه سال ها فعالیت در زمینه خرید، فروش و اجاره املاک در غرب استان تهران و مناطق شهریار می توانند شما را یاری کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.