پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • گفتار درمانی در منزل
    11 شهریور 1399 - 17:18
    شناسه : 175195
    0

    تیم گفتار درمانی مجموعه­ی هوم کا شامل گفتار درمانگرهای متخصص و آموزش دیده می­باشد که تمام این روش­ها را در قالب بسته­ی گفتار درمانی در منزل برای بیماران درگیر با اختلالات گفتاری انجام می­دهند.

    پ
    پ

    گفتار درمانی به مجموعه­ای از روش­های درمانی گفته می­شود که با هدف رفع اختلالات کلامی و گفتاری و توسط گفتار درمانگر انجام می­شود. به وجود آمدن اختلالات کلامی و گفتاری برای هر فردی محتمل است و مختص سنین کودکی یا بزرگسالی نمی­باشد. گفتار درمانی جزو خدماتی­ می­باشد که در منزل نیز قابل انجام است. گفتار درمانی در منزل جزو یکی از خدمات پرکاربردی می­باشد که توانایی صحبت کردن و برقراری ارتباط کلامی را به افرادی که ضعف دارند بازمی­گرداند. برای بالا رفتن کارایی انجام گفتار درمانی در منزل، شناسایی این ضعف و زمان آن بسیار اهمیت دارد. فرد دچار اختلالات می­بایست هرچه زودتر گفتار درمانی در منزل را آغاز نماید. فرآیند انجام خدمات گفتار درمانی در منزل تفاوتی با انجام آن­ها در مراکز درمانی ندارد. تنها تفاوت موجود این است که در این روش، درمانگر به محل بیمار مراجعه می­کند. این اتفاق، مزیت­های بسیاری را برای بیمار به همراه خواهد داشت که در ادامه به تعدادی از مهمترین آن­ها اشاره خواهد شد.

    یکی از نکاتی که باید پیش از انجام خدمات گفتار درمانی در منزل مورد توجه خانواده­ی محترم بیماران عزیز باشد، دادن شرح حال کامل بیمار و اطلاع دادن نوع و نحوه­ی استفده از داروهای مورد استفاده­ی بیمار می­باشد. اطلاعات کامل درمورد بیمار این کمک را به کارشناسان می­کند که خدمات گفتار درمانی در منزل مورد نیاز را به بیمار معرفی نمایند.

    مجموعه­ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا یکی از مجموعه­های پیشگام در ارائه­ی این خدمت می­باشد. گفتار درمانگرهای این مجموعه تمام دوره­های آموزشی را با هدف ارتقای کیفیت درمان گذرانده­اند. خدمات ممتاز گفتار درمانی در منزل را به فرد بیمار ارائه می­کنند و تا پایان دوره­ی درمانی در کنار او خواهند بود.

    این مجموعه همچنین در صورت نیاز قابلیت ارائه­ی خدمات مورد نیاز همزمان مانند بهیار در منزل و پرستار در منزل را دارد.

    درمانی در منزل 1 - گفتار درمانی در منزل - بهیار در منزل

    انواع روش های گفتاردرمانی در منزل

    گفتار درمانی یا آسیب­شناسی گفتار از جمله علوم توانبخشی به حساب می­آید که به سبب آن مشکلات گفتاری و اختلالات موجود در آن شناسایی و درمان می­شوند. مشکلات گفتاری همچنین می­توانند به صورت اختلالات تلفظس، اختلالات هجایی و اختلالات صوت خود را نشان دهند. در چنین شرایطی بهترین کار ممکن بهره­گیری از روش­های گفتار درمانی جهت رفع اختلالات می­باشد. گفتار درمانی در منزل جایگزین مناسبی برای حضور در مراکز درمانی می­باشد. این امر به خصوص برای کودکان بسیار مفید خواهد بود. زمانی که کودک تحت درمان­های گفتار درمانی قرار می­گیرد، به صورت طبیعی دچار استرس می­شود. اما حضور او در منزل مانع ایجاد این استرس­ها می­شود. لذا انجام گفتار درمانی در منزل بازدهی بیشتری نسبت به مراکز درمانی خواهد داشت.

    اولین گام برای شروع درمان­های گفتار درمانی در منزل، شناخت صحیح مشکلات و ریشه­یابی علل اختلالات گفتاری و کلامی می­باشد. روش­های گفتار درمانی برای سنین مختلف، متفاوت است. از مهمترین این روش­ها می­توان به روش­های مبتنی بر کنترل و نظارت بر سرعت گفتار اشاره کرد. در این روش ابتدا بیان جملات کوتاه مد نظر قرار می­گیرد. گفتار درمانی در منزل روش پرکاربرد دیگری نیز دارد که در آن روی اصلاح گرفتگی زبان تمرکز می­شود. در این روش با کاهش استرس فرد، چهار مرحله­ی کشف اختلالات و ریشه­یابی آن، از بین بردن آن، اصلاح الگوهای گفتاری غیر صحیح و تثبیت الگوهای صحیح انجام می­شوند.

    مجموعه­ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا به عنوان یکی از مراکز ارائه دهنده­ی خدمات گفتار درمانی در منزل انجام جدیدترین روش­های علمی گفتار درمانی را در دستور کار خود دارد. تیم گفتار درمانی مجموعه­ی هوم کا شامل گفتار درمانگرهای متخصص و آموزش دیده می­باشد که تمام این روش­ها را در قالب بسته­ی گفتار درمانی در منزل برای بیماران درگیر با اختلالات گفتاری انجام می­دهند.

    اهداف گفتار درمانی در منزل

    گفتار درمانی تنها شامل درمان اختلالات گفتاری افراد نیست. خدمات گفتار درمانی در منزل متنوع می­باشند و قابلیت انجام برای تمام سنین محتاج به خدمات گفتار درمانی را دارد. از جمله مهمترین اهداف گفتار درمانی در منزل می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • درمان مشکلات افرادی که اختلالات تلفظی دارند.
    • درمان افرادی که لکنت زبان دارند.
    • درمان کودکانی که مشکلات یادگیری و اختلالات ذهنی دارند.
    • درمان افراد ناتوانی که قابلیت انجام برخی کارها را ندارند.
    • درمان افرادی که به هر دلیلی در برقراری و نگهداری روابط اجتماعی ضعف دارند.
    • درمان افرادی که در صوت و صدا مشکل دارند.
    • درمان کودکانی که به بیماری­هایی مانند اوتیسم یا بیش فعالی مبتلا هستند

    موارد مذکور از جمله خدمات گسترده­ی گفتار درمانی در منزل می­باشد که توسط مجموعه­ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا قابل انجام است. انجام کارهای فوق نیاز به تخصص بالا و علم به انجام درمان­ها دارد. متخصصان و گفتار درمانگرهای هوم کا روند درمانی بیمار را به سرعت و با کیفیت بالا پیش خواهند برد.

    درمانی در منزل 2 - گفتار درمانی در منزل - بهیار در منزل

    هزینه گفتاردرمانی در منزل

    تعرفه و هزینه­های گفتار درمانی با توجه به نوع اختلالات و روش درمان متفاوت هستند. در واقع افرادی که به طور مادرزاد و از کودکی دچار اختلالات هستند و فردی که در سانحه­ یا در نتیجه­ی سکته­های مغزی دچار اختلالات گفتاری شده است، متفاوت می­باشند. لذا روش­های انجام گفتار درمانی در منزل برای این دو گروه متفاوت می­باشند که این تفاوت، هزینه­ی انجام گفتار درمانی در منزل را نیز تغییر می­دهند.

    مجموعه­ی درمانی هوم کا خدمات خود را بر اساس رفع نیاز تمام اقشار مختلف جامعه قیمت­گذاری می­نماید. بر این اساس تمام افرادی که از اختلالات گفتاری رنج می­برند، توانایی استفاده از خدمات گفتار درمانی در منزل را دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر می­توانید با کارشناسان ما تماس گرفته یا به صورت حضوری به طور دقیق از انواع خدمات و هزینه­ی انجام گفتار درمانی در منزل مطلع شوید.

    افراد نیازمند به گفتار درمانی در منزل

    همان گونه که گفته شد، گفتار درمانی مختص به سن خاصی نمی­باشد. مراحل و روش­های گفتار درمانی در منزل با توجه به سن افراد به دسته­های زیر قابل دسته­بندی می­باشد:

    • اطفال: در این دسته، گفتار درمانی در منزل مختص به نوزادان نارس و دچار فلج مغزی انجام می­شود. کودک در همان ابتدای تولد، اختلالات خود را در انجام کارهایی مانند نوشیدن، خندیدن و بازی کردن نشان می­دهد.
    • کودکان: گفتار درمانی در منزل در سنین کودکی شامل کودککان تازه به حرف آمده است و شامل اختلالات گفتاری و برقراری ارتباط می­شود.
    • افراد بالغ: ناتوانی­های یادگیری، اوتیسم و سندروم داون از علل استفاده از خدمات گفتار درمانی در منزل برای افراد بالغ می­باشد.
    • سالمندان: سالمندانی که دچار بیماری­هایی مانند پارکینسون، تومور و ضایعه­ی مغزی، مشکلات هنجره و سرطان هستند، می­توانند با بهره­گیری از خدمات گفتار درمانی در منزل وضعیت سلامتی خود را ارتقا بخشند.

    درمانی در منزل 3 - گفتار درمانی در منزل - بهیار در منزل

    برای دستیابی به موفقیت و بهبودی بیمار پس از بهره­گیری از خدمات گفتار درمانی در منزل نیاز است که مجموعه­ی درمانی درستی انتخاب شود. اکنون مجموعه­های فراوانی در زمینه­ی خدمات رسانی درمانی و پرستاری به هموطنان عزیز، مشغول به کار می­باشند.

    مجموعه­ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا یکی از مجهزترین و کارآمدترین مجموعه­های مشغول به کار در این حوزه می­باشد. گفتار درمانگرها و کارشناسان مجموعه، پس از گذراندن دوره­های استاندارد وزارت بهداشت و پس از مصاحبه­های تخصصی مشغول به کار می­شوند. تخصص بالای همکاران ما در هوم کا، رضایت شما را جلب خواهد کرد.

    فواید گفتار درمانی در منزل

    اهمیت بالای گفتار درمانی برای افرادی که نیازمند درمان هستند برهیچکس پوشیده نیست. افراد ناتوان در گفتار، معمولا برای داشتن روابط اجتماعی اعتماد به نفس کافی ندارند. گفتار درمانی در منزل علاوه بر درمان این دسته از افراد، اعتماد به نفس این افراد را برای حضور هر چه پررنگ­تر در جامعه بالا می­برد.

    از طرف دیگر زمانی که کودکان و سالمندان در منزل مورد گفتار درمانی قرار می­گیرند، روحیه و انگیزه­ی بالاتری در بهره­گیری از خدمات گفتار درمانی در منزل خواهند داشت.

    مجموعه­ی ارائه کننده­ی خدمات درمانی و پرستاری با انجام درمان­های تخصصی گفتار درمانی در منزل به سرعت قدرت کلامی بیمار شما را رفع خواهد کرد. مجموعه­ی هوم کا به کمک تیم قوی گفتار درمانی خود، خدمات مورد نیاز را در اختیار بیمار قرار می­دهد تا درمان بیمار هرچه سریعتر کامل شود.

    درمانی در منزل 4 - گفتار درمانی در منزل - بهیار در منزل

    گفتار درمانی در منزل با هوم کا

    استفاده از خدمات گفتار درمانی از سوی یک مجموعه­ی درمانی قوی و متخصص از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. حساسیت بالای انجام این درمان بسیار بالا اگست و اگر روند گفتار درمانی در منزل به درستی انجام نشود می­تواند عواقب بدی برای بیمار داشته باشد.

    مجموعه­ی هوم کا با تخصص بالا خدمات درمانی متمایزی را برای بیماران عزیز در نظر گرفته است که گفتار درمانی در منزل یکی از آن­ها می­باشد. برای استفاده از این خدمت و کسب اطلاع از نحوه­ی انجام آن با کارشناسان هوم کا تماس بگیرید.

    ثبت دیدگاه

    12 دیدگاه برای “گفتار درمانی در منزل”
    1. پرستار کودک و سالمند در منزل با مرکز پرستاری سلامت اول
      https://salamateaval.com/elderly-nurse/

      پاسخ
    2. سلامت اول
      https://salamateaval.com/patient-nurse/

      پاسخ
    3. مرکز پرستاری سلامت اول
      https://salamateaval.com/patient-nurse/

      پاسخ
    4. مرکز پرستاری سفیر آرامش
      https://safirearamesh.com/

      پاسخ
    5. سفیر آرامش
      https://safirearamesh.com/home-nursing-care/

      پاسخ
    6. مرکز خدمات پرستاری در منزل زندگی برتر
      https://zendegiebartar.com/elderly-nurse/

      پاسخ
    7. زندگی برتر
      https://zendegiebartar.com/sick-nurse/

      پاسخ
    8. مرکز خدمات مراقبتی در منزل پرستار آراد
      https://parastarearad.com/elderly-nurse/

      پاسخ
    9. پرستار آراد
      https://parastarearad.com/patient-nurse/

      پاسخ
    10. شرکت پرستاری آسایش ایرانیان
      https://asayeshiranian.com/%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D8%AF/

      پاسخ
    11. مرکز پرستاری سلامت اول
      https://salamateaval.com/elderly-nurse/

      پاسخ
    12. طول موج لیزر مورد استفاده در لیزر درمانی کلاس 4 (لیزر پرتوان) عمیق تر و کارآمدتر از لیزر کلاس 3 نفوذ می‌کند و این امکان را فراهم می‌کند تا در مدت زمان کوتاهی انرژی را به عصب، ماهیچه، رباط و تاندون منتقل کند. در حقیقت، بیشتر جلسات از 2 تا 6 دقیقه متغیر است، به این معنی که می‌تواند بافت آسیب دیده را در چندین نواحی در یک جلسه درمان کند، در نتیجه نتایج را بهبود ‌بخشد.

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.