جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بررسی فیلیمو باکس | آندروید باکس فیلیمو چه ویژگی‌هایی دارد؟
    20 شهریور 1399 - 15:01
    شناسه : 175517
    1

    شما با تهیه یک اندروید باکس می‌توانید نمایشگر یا تلویزیون خود را به یک دستگاه اندرویدی کاملا هوشمند تبدیل کنید و از تمامی قابلیت‌های آن لذت ببرید.

    پ
    پ

    مدتی می‌شود که دستگاه فیلیمو باکس با پشتیبانی از سیستم عامل اندروید به بازار عرضه شده و با در اختیار داشتن ویژگی‌هایی جذاب، مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است.

    محبوبیت سیستم عامل اندروید باعث شده تا بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده‌ی تلویزیون‌های هوشمند، به سیستم عامل Android TV روی بیاورند؛ با این حال، خیلی دیگر از تلویزیون‌های هوشمند مانند محصولات سامسونگ یا ال‌جی همچنان ترجیح می‌دهند تا از سیستم عامل‌های اختصاصی خودشان استفاده کنند.

    همین موضوع باعث شده تا بسیاری از مردم برای بهره بردن از قابلیت‌های کاربردی سیستم عامل اندروید به دستگاه‌های اندروید باکس یا تی‌وی باکس روی بیاورند. بنابراین برای این که بتوانید تلویزیون معمولی خود را به یک دستگاه هوشمند با پردازنده‌های قدرتمند تبدیل کنید، می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای کم، به راحتی یک دستگاه Android TV Box را برای خود تهیه نمایید. البته اگر هم از تلویزیون‌های هوشمند یا همان Smart TVها بهره می‌برید، می‌توانید با تهیه یک اندروید باکس، تلویزیون خود را به یک دستگاه اندرویدی تبدیل کرده و از دسترسی به هزاران نرم‌ افزار و حتی بازی، لذتی دوچندان ببرید.

    اندروید تی‌وی باکس چیست؟

    همان طور که پیش از این هم اشاره شد، اندروید تی‌وی باکس‌ها دستگاه‌هایی هستند که از سیستم عامل اندروید تی‌وی پشتیبانی می‌کنند و به واسطه انواع و اقسام نمایشگرها و تلویزیون‌ها، تمام این قابلیت‌ها را برای شما به تصویر می‌کشند. شما با تهیه یک اندروید باکس می‌توانید نمایشگر یا تلویزیون خود را به یک دستگاه اندرویدی کاملا هوشمند تبدیل کنید و از تمامی قابلیت‌های آن لذت ببرید.

    برای مثال به راحتی هر چه تمام‌تر به مودم WiFi متصل شوید و از وب‌گردی در نمایشگر خود، لذت ببرید. در کنار این موضوع، استفاده از برنامه‌های اندروید و بازی‌های ویدیویی آن می‌تواند زندگی مدرن و متفاوتی برای شما در خانه یا حتی محل کارتان به ارمغان بیاورد.

    با این حال، در دو سه سال اخیر مدل‌های متنوع و مختلفی از اندروید باکس‌ها وارد ایران شده‌اند که بازه‌های قیمتی کاملا متفاوتی را هم در برگرفته‌اند؛ با این حال، ما در این مقاله سعی داریم تا با معرفی و بررسی دستگاه فیلیمو باکس نمونه‌ی ایرانی و نسبتا مقرون به صرفه‌ی آن را به شما معرفی کنیم؛ نمونه‌ای که برخی از قابلیت‌های جذاب آن می‌تواند به‌راحتی نظر شما را جلب نماید.

    آنباکسینگ فیلیمو باکس

    هر چند جعبه‌ی این دستگاه ساده است اما وجود لوگوی آشنای فیلیمو اولین چیزی است که برای خریداران آن جذابیت ایجاد می‌کند. بعد از باز کردن جعبه، با فیلیمو باکس کوچک، ساده و صد البته زیبایی مواجه می‌شوید؛ البته گول ظاهرش را نخورید؛ همین دستگاه دنیایی نسبتا بدون مرز را در نمایشگرها و تلویزیون‌های شما ساخت و پرداخت می‌کند. بعد از آن هم نوبت به سایر متعلقات مربوط به راه‌اندازی فیلیمو باکس می‌شود. لوازم جانی Filimo Box عبارت‌اند از:

    • آداپتور
    • کابل HDMI
    • کابل AV
    • کنترل هوشمند

    شاید این دستگاه به لحاظ سخت‌افزاری توان رقابت با برخی از همتاهای غربی یا حتی چینی قدرتمند خود را نداشته باشد اما نمی‌توان منکر این مسئله شد که کیفیت خودِ دستگاه و همچنین لوازم جانبی آن، شما را حیرت زده خواهد کرد. کیفیت پلاستیک و حتی چاپ در فیلیمو باکس خیال شما را از بابت خرید محصولی با کیفیت راحت می‌کند؛ از طرفی دیگر کیفیت لوازم جانبی آن هم در سطح مطلوبی است و می‌توان اطمینان حاصل کرد که شما با دستگاهی بادوام طرف هستید؛ دستگاهی که دارای گارانتی ۱۲ ماهه بوده و همین موضوع یکی دیگر از ارزش‌های افزوده‌ی اندروید باکس فیلیمو به حساب می‌آید.

    با این حال، فیلیمو باکس هرگز ادعا نمی‌کند که یک اندروید باکس قدرتمند برای اجرای تمام بازی‌های موبایلی است؛ توجه داشته باشید که در حال حاضر این دستگاه تنها با قیمت ۹۹۰ هزار تومان در دسترس قرار دارد و هرگز نباید در مقابل پرداخت چنین مبلغی، انتظار سخت‌افزار فوق‌العاده‌ای را داشته باشید.

    وقتی دستگاه را به برق می‌زنید، نور آبی رنگ زیبایی محیط فیلیمو باکس را احاطه می‌کند که همین نور، به سادگی زیبایی بی‌حد و حصری را به این دستگاه کوچک و دوست‌داشتنی می‌دهد. البته اگر هم دستگاه را روشن کنید، همین نور آبی رنگ به احترام فیلیمو به رنگ نارنجی درمی‌آید.

    به لطف سیستم عامل اندروید و پشتیبانی از زبان فارسی، برای نصب و راه اندازی دستگاه فیلیمو باکس هیچ دردسر خاصی نخواهید داشت. تنها کافی‌ست تا یک حساب کاربری گوگل را با این دستگاه همگام‌سازی کنید ته به راحتی از برنامه‌های موجود در این اندروید باکس ایرانی بهره‌مند شوید.

    هر چند که همه چیز در مورد دستگاه فیلیمو باکس خوب پیش می‌رود، اما ریموت آن به رغم زیبایی، وزن سبک و ارگونومی مناسب، از یکی دو ضعف نه‌چندان چشمگیر، رنج می‌برد. برای مثال خبری از دکمه‌ی Mute (قطع صدا) در این کنترلر نیست و باید در کنار این ریموت، همواره کنترل تلویزیون را هم در کنار خود، به همراه داشته باشید تا در صورت لزوم، در عرض یک ثانیه صدای در حال پخش را به طور کامل قطع کنید.

    یکی از مهم‌ترین شعارها و در عین حال نقاط قوت این دستگاه، تعلق آن به شرکت صبا ایده است؛ شرکتی که به لطف سرویس اشتراکی VOD فیلیمو توانست به برندی مطرح و صدالبته محبوب در سراسر ایران و حتی خارج از ایران تبدیل شود و به همین خاطر سخت افزار اندرویدی این شرکت هم، نام فیلیمو را به یدک می‌کشد.

    بنابراین، بسیاری از کسانی که نسبت به خرید این دستگاه اقدام می‌کنند، دوست دارند که به راحتی از تمام امکانات سرویس اشتراکی فیلیمو بهره‌مند شود و نبود دکمه‌های مربوط به پلیر مانند دکمه‌های پخش، توقف و امثال آن، مانع از این می‌شود که مطلقا از ریموت کنترل فیلیمو باکس لذت کافی را ببرید.

    با این حال، دکمه‌ای روی این کنترل طراحی شده است که با فشردن آن، مستقیما به اپلیکیشن فیلیمو هدایت می‌شود تا به راحتی و با حداکثر سرعت ممکن، به آرشیوی بی‌کران از فیلم‌ها و سریال‌های خارجی و ایرانی، دسترسی پیدا کنید.

    مشخصات سخت افزاری Filimo Box

    تی‌وی باکس شرکت صبا ایده با توجه به بازه‌ی قیمتی که دارد، از مشخصات سخت افزاری قابل قبولی بهره می‌برد. با این حال، همه چیز برمی‌گردد به این که دقیقا چه هدفی را از خرید اندروید باکس دنبال می‌کنید؛ اگر صرفا برای وب‌گردی، استفاده از برخی برنامه‌های کاربردی و همچنین تماشای انواع فیلم و سریال به صورت آنلاین به سراغ فیلیمو باکس رفته‌اید، باید اعتراف کرد که این دستگاه به راحتی کار شما را راه می‌اندازد. حتی سرعت بوت این دستگاه هم شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

    • پردازنده: AML S905X2(androidtv) Quad-Core ARM Cortex-A53 up to 2.0GHz
    • پردازنده‌ی گرافیکی: ARM Dvalin MP2
    • حافظه‌ی رم: ۲ گیگابایت DDR4
    • تعداد پورت‌های USB: دو عدد
    • حافظه‌ی داخلی: ۱۶ گیگابایت

    یکی دیگر از نکات قابل توجه در مورد این دستگاه، وجود ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی است؛ این فضا علاوه بر این که به شما امکان نصب ۱۰ها نرم‌افزار و بازی مختلف را می‌دهد، باعث می‌شود تا شما حافظه‌ای هرچند کم اما کار راه‌انداز، برای ذخیره‌سازی بسیاری از مدیاها را داشته باشید.

    مهم‌ترین قابلیت‌های دستگاه فیلیمو باکس

    همان طور که پیش از این هم اشاره شد، پشتیبانی از سیستم عامل اندروید باعث شده تا اندروید باکس شرکت فیلیمو دریایی بی‌کران از قابلیت‌ها را در اختیار کاربران خود قرار بدهد. از مهم‌ترین توانایی‌های سخت‌ افزاری این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    1. خروجی کیفیت Full HD و 4K
    2. خروجی AV برای تلویزیون‌های قدیمی
    3. دارای پورت LAN برای استفاده از اینترنت
    4. دارای WiFi تا شعاع ۱۰۰ متر
    5. سیستم عامل اندروید ۸.۱
    6. دستیار صوتی گوگل

    تماشای انواع فیلم و سریال با کیفیت 4K بدون شک یکی از مهم‌ترین مزیت‌های دستگاه فیلیمو باکس به شمار می‌رود. شاید به خودتان بگویید که برای هیچ اینترنتی برای تماشای فیلم‌های 4K وجود ندارد یا اصلا فیلم دانلود شده با این کیفیت را می‌توان مستقیما از طریق تلویزیون تماشا کرد! اما به خاطر داشته باشید که فرمت بسیاری از فیلم‌ها ممکن است با تلویزیون شما سازگاری نداشته باشد! بنابراین یک اندروید باکس با چهار هسته پردازنده، به راحتی می‌تواند این نیاز را در شما مرتفع سازد.

    همچنین به رغم وجود برخی کمبودها در ریموت کنترل فیلیمو باکس، وجود یک میکروفون برای استفاده از دستیار صوتی گوگل، باعث می‌شود تا به راحتی در خانه یا محل کار خود به تکنولوژی روز دنیا همگام شوید. دستیار صوتی این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا صرفا با بیان خواسته‌هایتان، نه تایپ آن‌ها، تمام جستجوهایی که می‌خواهید با حداکثر سرعت ممکن انجام شود.

    همچنین به لطف وجود دو پورت USB، علاوه بر این که می‌توانید به راحتی فلش مموری‌های خود را از طریق این دستگاه اجرا کنید، این قابلیت هم وجود دارد که با یک دانگل، موس و کیبردتان را به فیلیمو باکس متصل نمایید. چنین چیزی، قطعا باعث سهولت کار با این اندروید باکس می‌شود.

    نصب نرم افزار در فیلیمو باکس

    متاسفانه وجود برخی محدودیت‌های نرم افزاری باعث می‌شود تا این طور احساس کنید که دستگاه فیلیمو باکس تمام نیازهای شما را رفع نمی‌کند؛ باید به این نکته توجه داشته باشید این قرار نیست که یک تی‌وی باکس تمام کارایی یک تلفن هوشمند اندرویدی را در اختیار شما قرار دهد. بسیاری از نرم‌افزارها با نمایش در تلویزیون‌ها و سایر نمایشگرها سازگاری ندارند و به همین خاطر، اگر به گوگل پلی‌استور فیلیمو باکس مراجعه کنید، احتمال دارد که بسیاری از بازی‌ها و نرم‌افزارهای مورد نظرتان را پیدا نکنید.

    اما اگر اصرار به نصب این دسته از برنامه‌ها دارید، تنها کاری که باید انجام دهید، این است که فلش مموری را به دستگاه Filimo Box متصل کنید و سپس به نصب تک تک برنامه‌ها و حتی بازی‌های مدنظرتان بپردازید. البته فراموش نکنید که بنا به دلایل امنیتی، لازم است پیش از هر چیزی اجازه‌ی نصب برنامه از منابع ناشناس را برای دستگاه خود، صادر کنید. به این نکته هم توجه داشته باشید که در این صورت، ممکن است برنامه به صورت ورتیکال اجرا شود در حالی که طبیعتا، تلویزیون یا نمایشگر شما در حالت افقی و عریض قرار دارد.

    Filimo Box 2 1024x576 1 - بررسی فیلیمو باکس | آندروید باکس فیلیمو چه ویژگی‌هایی دارد؟ - آندروید باکس

    یک سال اشتراک رایگان فیلیمو، برگ برنده‌ی Filimo Box

    از تمام قابلیت‌های دستگاه فیلیمو باکس که بگذریم، وجود هدیه‌ی بسیار بسیار ارزشمند شرکت صبا ایده، می‌توانید خرید این دستگاه را به انتخابی منطقی و جذاب تبدیل کند. اگر نگاهی به تعرفه‌های اشتراک فیلیمو بیاندازید، متوجه خواهید شد که ارزشمندترین تعرفه به اشتراک ۶ ماهه‌ی این VOD بازمی‌گردد. شما برای خرید اشتراک شش ماهه‌‌ی فیلیمو موظف به پرداخت رقمی در حدود ۱۶۰ هزار تومان هستید اما فراموش نکنید که با خرید یک دستگاه فیلیمو باکس، می‌توان به صورت کاملا رایگان از اشتراک یک ساله‌ی سرویس اشتراکی Filimo بهره‌مند شوید! اشتراکی که حداقل ارزش آن نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان است!

    بنابراین اگر به دنبال این هستید که در کنار اندروید تی‌وی باکس خود، یک سال به صورت رایگان به اقیانوسی از فیلم‌ها و سریال‌های خارجی و ایرانی دسترسی داشته باشید، شک نکنید که خرید فیلیمو باکس می‌تواند یک انتخاب معقول و رضایت‌بخش برای شما به حساب بیاید.

    همچنین شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر به سایت فیلیموشات  مراجعه نمایید.

    به‌روزرسانی

    فیلیمو به تازگی اشتراک رایگان یک ساله را به مدت زمان سه ماهه تغییر داده است.

    منبع: سایت سرگرمی

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.