×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

روسی کرونا - عوارض واکسن روسی کرونا تازه نمایان شد - واکسن روسی

به گزارش «بامردم» به نقل از ایسنا ، آزمایشات بالینی نهایی واکسن “Sputnik V” با وجود و سوالات و ابهاماتی که درباره ایمنی و اثربخشی آن در طولانی مدت بود، اوایل این ماه در مسکو آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری دولتی تاس، “میخائیل موراشکو”(Mikhail Murashko) وزیر بهداشت روسیه گفت: بیش از ۳۰۰ نفر از ۴۰ هزار داوطلبی که برای واکسن کرونای این کشور درخواست کرده بودند، تاکنون واکسینه شده‌اند.

تاس به نقل از موراشکو گفت: تقریبا ۱۴ درصد از این افراد عوارض جانبی همچون ضعف و درد عضلانی و افزایش گاه به گاه دمای بدن به مدت ۲۴ ساعت را اعلام کرده‌اند.

موراشکو گفت که این علائم یک روز پس از اعلام کاهش یافته است. عوارض در دستورالعمل‌ها توصیف شده و قابل پیش‌بینی بود. انتظار می‌رود داوطلبان ۲۱ روز پس از اولین تزریق، دومین دوز واکسن مبتنی بر آدنوویروس را دریافت کنند.

مقامات دولت روسیه و رهبران حزب از شرکت در این آزمایشات خبر داده‌اند. توسعه دهندگان در روزهای اخیر توزیع مقادیری از واکسن Sputnik V را در تمامی مناطق روسیه همزمان با آزمایشات فاز ۳ آغاز کرده‌اند.

موراشکو گفت: تمامی افراد می‌توانند در اواخر نوامبر یا اوایل دسامبر واکسینه شوند.

روسیه طی شش ماه از آغاز شیوع کووید-۱۹، تقریباً ۱.۱ میلیون مورد کووید-۱۹را شناسایی کرده است، در حالیکه در روزهای اخیر شاهد افزایش مداوم بیماران نیز بوده است. در نظرسنجی‌های عمومی گفته شده است که تقریبا نیمی از روسها قصد ندارند واکسن ویروس کرونا را دریافت کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.