×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

konkor jambandi - چگونه جمع بندی خوبی برای کنکور داشته باشیم؟ - پی سی کنکور

1 ـ ساعت مطالعه ت رو بالا ببر

برای جلوگیری از کاهش احتمالی ساعات مطالعه، همانند ماه‌های قبل که قصد شروع به مطالعه را داشتید، توصیه می‌کنیم که مدت زمان مطالعه خود را در نظر داشته باشید و سعی کنید که هر روز، بهتر از روز قبلِ خودتان باشید.

به نقل از پیک سنجش؛ توجه داشته باشید که در این مدت، فقط بر اساس وضعیت مطالعات قبلی و میزان پیشرفت خودتان، برنامه‌ریزی و اقدام کنید و به هیچ وجه خودتان را با دیگران مقایسه نکنید. هر شخص در مسیر آمادگی برای شرکت در آزمون سراسری، وضعیت منحصر به خودش را دارد؛ بنابراین، لزومی به مقایسه خود با دیگران نیست و انجام این کار، نه تنها کمکی به حل مشکل احتمالی شما نمی‌کند، بلکه موجب استرس شما در این ایام سرنوشت‌ساز نیز خواهد شد.

2ـ از خلاصه نویسی ها درست استفاده کن

اگر تا به حال، مطالعه دروس و منابع آزمون سراسری را مطابق برنامه انجام داده و خلاصه درس هم تهیه کرده‌اید، سعی کنید که در فرصت باقی‌مانده، از این خلاصه‌ها استفاده کنید، و چنانچه تا به حال موفق به اتمام مطالعه خود نشده‌اید، سعی کنید تا پایان اردیبهشت ماه انجام این کار به اتمام برسد و زمان باقی مانده را به مطالعه و مرور یادداشت‌برداری‌ها و خلاصه‌ها بپردازید. در زمان باقی مانده تا کنکور، بهترین منبعی که می‌توانید برای مرور مباحث مختلف از هر درسی استفاده کنید، همین خلاصه‌ها و یادداشت‌هایی هستند که در حین مطالعه تمام دروس در طول سال تحصیلی تهیه کرده‌اید.

مشاهده بیشتر : کارنامه رتبه های برتر کنکور 99

3 ـ از دروس عمومی غافل نشی

دروس عمومی را هم در کنار دروس اختصاصی مطالعه کنید و بر اساس میزان تاثیر و اهمیت آن در کنکور سراسری، وقت صرف کنید. سعی کنید که دروس عمومی را هم جدی بگیرید و از اهمیت مطالعه این دروس در زمان باقی‌مانده تا آزمون سراسری غافل نشوید.

علاوه بر مطالعه روزانه دروس عمومی، حتماً اقدام به تست زدن در شرایطی مشابه آزمون سراسری بکنید. این آزمون‌ها، سرعت عمل شما را افزایش می‌دهد و باعث افزایش دقت شما در مواجهه با تست‌های اصلی دروس عمومی در آزمون سراسری می‌شود؛ از سوی دیگر، در آزمون‌های آزمایشی یا شبیه‌سازی شده، چنانچه در مبحث خاصی یا هر موضوع دیگری در چند آزمون احساس ضعف کردید، سریعاً می‌توانید اقدام به رفع مشکل خودتان در آن مبحث خاص کنید.

در آزمون‌های شبیه‌سازی شده، به ویژه برای دروس اختصاصی، از جمله دروس ریاضی و فیزیک، که بیشتر جنبه حل کردنی دارند، بهتر است که تعداد سؤالات و همچنین میزان زمانی را که برای پاسخ دهی به سؤالات اختصاص می‌دهید، مطابق با آزمون سراسری باشد. همچنین توصیه می‌شود که این آزمون‌ها، جامع باشد و تمام مباحث یک درس مشخص را شامل شود. بعد از پاسخ دهی به سؤالات و در حین تحلیل پاسخ‌ها، ممکن است که چندین سؤال را پاسخ نداده یا اشتباه پاسخ داده باشید؛ در این صورت، می‌توانید به کتاب‌ها و خلاصه‌های خودتان رجوع کرده و نکات مورد نظر را بار دیگر مرور کنید.

جالب ترین ها : مصاحبه با رتبه های برتر کنکور 99

منظور ما از آزمون‌های شبیه‌سازی شده این است که در این آزمون‌ها شما باید خود را سر جلسه آزمون سراسری تصور کنید و با لباس رسمی به سؤالات این آزمون پاسخ دهید. همچنین بهتر است که بعد از برگزاری آزمون، با دقت بسیار، پاسخ‌های خود را بررسی کنید و به بررسی ضعف‌های خود در آزمونی که گذرانده‌اید، بپردازید. برای تست‌زنی تاکید می‌شود که در این زمان باقی‌مانده، سراغ تست‌های تالیفی و غیر استاندارد نروید، بلکه از تست‌های استاندارد و اصلی استفاده کنید؛ در این خصوص، تست‌های ده سال اخیر آزمون سراسری می‌تواند منبع قابل اطمینانی برای استفاده و تمرین شما باشد.

4 ـ نترس درس ها یادتون نمیره

گاهی بعضی از داوطلبان، دچار این ترس یا استرس می‌شوند که مبادا فلان مبحث از فلان درس را از یاد برده باشند. این نگرانی و این نوع تفکر، به خاطر نزدیکی به زمان برگزاری آزمون سراسری، در ذهن اکثر قریب به اتفاق داوطلبان وجود دارد و موجب می‌شود که از کارایی‌شان کاسته شده و به استرس آنان اضافه کند. این حس باعث می‌شود که داوطلب، دچار وسواس در مطالعه شود و تمام مباحث را مجدداً مطالعه کند. توجه داشته باشید که انجام این کار، فقط وقت شما را به شدت خواهد گرفت. مطمئن باشید که اگر در این زمان باقی‌مانده با دقت و با برنامه اصولی، مطالعه و جمع‌بندی کنید، با آمادگی کامل، در آزمون سراسری حاضر خواهید شد.

هم چنین می توانید جزئیات بیشتر از رتبه های برتر کنکور را در پی سی کنکور بخوانید :

https://p30konkor.com/%D9%86%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1-98/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.