×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر

حسینی - رزم حسینی وزیر شد/ عدم حضور روحانی و ادعای دو تابعیتی بودن وزیر پیشنهادی بحث داغ مخالفان/ تکذیب یک نقل قول از دولت - رزم حسینی

به گزارش ایسنا، صبح امروز وزیر اطلاعات، وزیر آموزش و پرورش و معاون پارلمانی رئیس جمهور به همراه علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی مجلس حاضر شدند و مجلس وارد دستور کار بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت شد.

متفکر آزاد عضو هیأت رئیسه مجلس هم عدم حضور رئیس جمهور در این مجلس را اعلام کرد و گفت: طبق آیین‌نامه یک ساعت فرصت برای دفاع رئیس جمهور از وزیر پیشنهادی پیش‌بینی شده که با توجه به عدم حضور ایشان از آن عبور می‌کنیم.

در ادامه حجت‌الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع به ارائه گزارشی از برنامه‌های وزیر پیشنهادی پرداخت.

در حالی که مجلس وارد دستور کار بررسی برنامه و صلاحیت علیرضا رزم حسینی شده و نمایندگان منتقد عدم حضور رئیس جمهور در این جلسه بودند اسحاق جهانگیری در جلسه علنی مجلس حضور یافت.

علیرضا سلیمی نماینده محلات در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس در اخطاری مستند به اصل ۱۳۱ قانون اساسی به عدم حضور رییس جمهور در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صنعت اعتراض کرد و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این اخطار گفت: عدم حضور رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد خلاف آیین‌نامه نیست و به خاطر رعایت پروتکل‌ها و مسائل مربوط به کروناست.

دلخوش: کمیسیون صنایع نظر خود در مورد رزم حسینی را شفاف بگوید

سیدکاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس در تذکری در جلسه علنی صبح امروز خواستار اعلام نظر شفاف کمیسیون صنایع در مورد برنامه و صلاحیت‌های وزیر پیشنهادی صنعت شد.

لحظاتی پیش از اظهارات دلخوش، جهانگیری معاون اول رئیس جمهور وارد جلسه شده بود که او پس از ارائه تذکر در مورد عدم حضور رئیس جمهور و معاون اول گفت: در ازدحام بوجود آمده متوجه حضور معاون اول رئیس جمهور نشده است.

طبق آیین‌نامه فرصت یک ساعته برای دفاع رئیس جمهور از وزیر پیشنهادی پیش‌بینی شده اما معاون اول رئیس جمهور حتی در صورت حضور در جلسه فرصت صحبت نخواهد داشت.

در ادامه جلسه امروز مجلس، نوبت به اظهارت موافقان و مخالفان با وزیر پیشنهادی صمت رسید.

نوش‌آبادی: نمایندگان با حمایت از رزم‌حسینی وزارت صنعت را از این وضع نجات دهند

به گزارش ایسنا، حسین نوش آبادی نماینده مردم پیشوا در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت اضافه کرد: از نمایندگان می‌خواهم با حمایت از آقای رزم حسینی وزارت خانه را از این وضع نجات دهند. مخالفین نیز با حفظ حرمت و اخلاق اسلامی از اظهارنظرهایی که موجب وهن مجلس می‌شود پرهیز کنند و با رعایت عدالت و تقوا صلاحیت وزیر پیشنهادی را مورد بررسی قرار دهند.

ارکانی: دوتابعیتی بودن رزم حسینی احراز نشده است

احسان ارکانی نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی نیز در موافقت با وزیر پیشنهادی با انتقاد از تهمت‌ها و شایعات به وجود آمده برای وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت که طبق گفته رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی دو تابعیتی بودن آقای رزم‌حسینی احراز نشده است پس اگر سندی دارید منتشر کنید نه این‌که فقط تهمت بزنید.

مطهری: رزم حسینی باید ارتباطاتش را شفاف کند

به گزارش ایسنا، اردشیر مطهری در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: انقلابی صفتی نیست که به هر مجلسی داده شود، لذا مسئولیت ما در قبال حاکمیت و مردم دوچندان شده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد علیرضا رزم حسینی گفت:‌ ایشان دو دهه خارج از کشور و در کشور کانادا زندگی می‌کردند. کسانی پشت پرده انتصاب رزم حسینی هستند که اگر فاش کنم تعجب می‌کنید.

وی در مورد وزیر پیشنهادی صمت گفت:‌ دو تابعیتی بودن آقای رزم حسینی مسئله‌ای منحرف کننده است که فساد ایشان دیده نشود. آقای رزم حسینی باید ارتباطاتش را شفاف کند. آقای رزم حسینی به اتفاق خانواده‌اش باید در خصوص ثروت، داشته‌هایش و ارتباطاتش صحبت کند.

فرهنگی: رزم حسینی راهکارهای روشنی برای بخش صنعت، معدن و تجارت ندارد

محمدحسین فرهنگی در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی گفت: از مخالفان و موافقان خواهش می‌کنم در این جایگاه از نام سردار سلیمانی استفاده نکنند. هیچ ایرادی به مدت حضور آقای رزم حسینی در لشکر و جبهه نیست و من نقطه قوت ایشان را همان ۱۰ سال اول می‌دانم اما بعد از آن ابهامات زیادی وجود دارد.

این عضو هیأت رئیسه مجلس ادامه داد: آقای رزم حسینی چه میزان اشراف در مهارت‌های اداری دارد. مهارت‌های ایشان مربوط به مدیران میانی است. ایشان در سطح استاندار و مدیرکل موفق بوده و هست، اما مثلا راهکار روشنی برای ذخایر استراتژیک ندارد در حالی که ما مسائلی در ارتباط با حوزه صنعت، معدن و تجارت داریم. با مسئولیت ایشان اتفاقی برای این حوزه نخواهد افتاد. کالای اساسی توزیع نمی‌شود و ذخایر استراتژیک فراهم نخواهد شد.

ویس‌کرمی: رزم‌حسینی توان مدیریتی برای حمل بار وزارت صمت را ندارد

مهرداد ویس کرمی نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی تاکید کرد که رزم حسینی علیرغم تجربه کاری تحصیلات لیسانس داشته و از سوی دیگر توان مدیریتی سنگین وزارت صمت را ندارد.

دولت نقل قول منتسب به واعظی را رد کرد

حسینعلی حاجی دلیگانی یادداشت حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور را به این شرح قرائت کرد:

«نقل قول از جناب آقای واعظی رییس دفتر رییس جمهور مبنی بر این‌که اگر چوپ هم به مجلس معرفی کنیم مجبورند رای دهند، اساسی ندارد.»

جلسه مجلس دقایقی متشنج شد

در جلسه علنی صبح امروز و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت علی‌اصغر عنابستانی که به عنوان موافق رزم‌حسینی صحبت می‌کرد اقدام به پخش کلیپی چند دقیقه‌ای از سردار قاسم سلیمانی کرد.

در این کلیپ سردار قاسم سلیمانی در کنار رزم‌حسینی در جلسه‌ای نشسته بود که به گفته عنابستانی مربوط به سال ۱۳۹۵ است که البته صدای واضحی از این کلیپ شنیده نمی‌شد. پخش این کلیپ از مانیتورهای مجلس شورای اسلامی اعتراض و فریاد نمایندگان را به دنبال داشت.

عنابستانی: رزم حسینی هم گرمای جنگ را خورده و هم گرمای صنعت را

علی‌اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در جلسه علنی امروز در موافقت با علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: رزم حسینی فردی شجاع و کارگشا در چنبره بروکراسی پیچیده نظام تولید و تجارت ما است. رزم حسینی مردمی، مومن و پاکدامن است. او برای پیش بردن امور تعامل می‌کند. عده‌ای شبهه می‌کنند که رزم حسینی سابقه وزارت ندارد. ایشان هم در صنعت و هم در معدن و تجارت سال‌ها فعال بوده و مسائل این حوزه را به نحو خوبی درک می‌کند.

عباس‌زاده: در مخالفت یا موافقت با وزیر پیشنهادی حجت شرعی داشته باشیم

محمود عباس زاده مشکینی نماینده مردم مشکین شهر در موافقت با وزیر پیشنهادی صنعت گفت: ملت به این مجلس امید بسته است، این مجلس از دعای خیر و نظر مثبت مقام معظم رهبری برخوردار است و عنوان مجلس انقلابی گرفته است. ما به نمایندگی از مردم موظف هستیم موضع و رای خود را با موضع افرادی که به ما نیابت داده‌اند منطبق کنیم، ما باید براساس منافع مردم و منافع کشور برای رای مثبت یا منفی خود حجت شرعی داشته باشیم.

وی گفت: آقای رزم حسینی ما به یک شرط به شما رای می‌دهیم که در مقابل مافیاها ایستادگی کنید.

پس از اظهارات موافقان و مخالفان نوبت به دفاع رزم حسینی از برنامه هایش شد.

رزم حسینی: مبارزه با فساد هزینه دارد و تخریب ها شروع شده است

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: مبارزه با فساد هزینه دارد، باید برای مبارزه با فساد آبرو گذاشت. من هنوز وزیر نشدم اما تخریب ها شروع شده است.

علیرضا رزم حسینی تامین کالاهای اساسی را به عنوان یکی از برنامه هایش برشمرد و گفت: امروز سفره مردم خالی شده، ما شرمنده مردمی هستیم که وفادار انقلاب و نظام بوده و پای آن ایستاده اند. یکی از برنامه هایم تامین کالاهای اساسی مردم، تنظیم و مدیریت بازار همراه با نظارت و کنترل آن با مشارکت اصناف و بازاریان است.

رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت شد

پس از دفاع وزیر پیشنهادی از برنامه هایش، نوبت به رای گیری رسید که محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز رای گیری را اعلام کرد و از اعضای دولت درخواست کرد که جلسه علنی را ترک کنند.

نمایندگان مجلس با ۱۷۵ رای موافق، ۸۰ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۴۶ آرا ماخوذه؛ به رزم حسینی برای تصدی گری وزارت صنعت معدن و تجارت اعتماد کردند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.