×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

حسین سلامی 1 - جنگ و مقاومت ادامه دارد/ تدبیر رهبری آرزوهای دشمن را به هم ریخت -

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در آیین رونمایی از آثار جدید اسنادی و پژوهشی سازمان اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و تجلیل از فرماندهان و راویان در حوزه تاریخ شفاهی که صبح امروز در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد با بیان اینکه سینه‌های فرماندهان دفاع قدس گنجینه‌های تمام نشدنی از تاریخ بشر و تاریخ اسلام بعد از عاشوراست، گفت: این عزیزان پرچم جهاد را در دست گرفته و در برابر شوکت ظاهری قدرت‌های آن روز جهان ترس به دل راه ندادند و با اطیمنان در مقابل دشمن ایستادند.

وی افزود: فرماندهان ما در دفاع مقدس مانند رزمندگان بودند و تفاوتی بین خود و دیگران قائل نبودند؛ آنها رمز حیات و جاودانگی انقلاب اسلامی ایران شدند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به مجاهدت‌های رزمندگان در دفاع مقدس، اظهار داشت: جنگ دقیق‌ترین معادله بشر است که همه چیز را در آن در نظر می‌گیرند زیرا جنگ با حیات ملت‌ها سروکار دارد، کسی در جنگ غلبه می‌کند که قوی‌تر است اما شگفتی جنگ ما این است که وقتی جنگی گسترده و جهانی بر ما تحمیل شد ملت ما به صورت شگفت انگیز در این جنگ پیروز شدند، رمز پیروزی ملت ما در جنگ دفاع مقدس امامت است. او عقبه جنگ و دشمن را می‌شناخت و می‌دانست این جنگ در جبهه مقابل پشتبانی جهانی دارد چراکه همه امپراطوری بی نظیر جهان دست در دست هم داده بودند.

سرلشکر سلامی، جنگ تحمیلی را بعد از عاشورا نابرابر ترین جنگ جهان دانست و در عین حال، گفت: امام (ره) معادلات جنگ را تغییر داد و شهادت را راهی مردانه برای همه ملت کرد و جنگ را از سطح نیروهای مسلح به تمامی جامعه گسترش داد؛ اینجا بود که همه جاودانگی را در جنگ دیدند.

وی نترسیدن ملت از مرگ را راز پیروزی در هر جنگی دانست و تصریح کرد: کسی که از جنگ نترسید هرگز مغلوب نمی‌شود.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امام (ره) به ملت ما آموخت که نترسیم، اظهار داشت: او معمار قلب‌های مستحکم و نفوذ ناپذیر بود، او آیات الهی را تفسیر می‌کرد و راز پیروزی را به ما آموخت در حالی که بنابر معادلات رایج باید ما شکست می‌خوردیم اما استقامت امام (ره) و تدبیر او ملت ما را یک دل کرد و ما را از جنگ پیروز بیرون آورد.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: این تجهیزات نیستند که موجب تغییر معادلات در جنگ می‌شوند بلکه نیروی انسانی و رهبری مقتدر تغیر در پی دارد.

وی با بیان اینکه جنگ تمام شد اما دشمنی‌ها تمام نشد، گفت: در این زمان رهبری با مقام معظم رهبری بود اندیشه ایشان دشمن را دنبال و پیشانی دشمن را شکست و نگذاشت دشمن اهداف سیاسی خود را در جهان اسلام دنبال کند.

فرمانده کل سپاه گفت: دفاع مقدس گسترش یافت و جوانان جهان اسلام مقاومت را از دفاع مقدس ما فراگرفتند و راه ایستادگی و مقاومت را در پیش گرفتند که این مقاومت معادلات دشمن را در منطقه و جهان بر هم زد.

سرلشکر سلامی با اشاره به تحریم‌های همه جانبه کشورمان گفت: دشمنان جنگ اقتصادی و فشار حد اکثری را در پیش گرفت اما رهبر ما ایستاد و راز شکست دشمن را می‌داند و این است که نام ایران را به نام رهبرش می‌شناسند و می‌دانند که این ملت صلح و عزت را مقتدرانه می‌خواهد. این جنگ و مقاومت ادامه دارد.

وی گفت: در دنیای امروز یا باید ذلیل و ضعیف و تابع بود و یا مقتدر و مستقل، جز این دو مسیر راهی نیست، استقلال و کرامت هزینه‌ها دارد و دست یافتن به آن بدونه ایستادگی میسر نیست.

مهر

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.