جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41363 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نتایج دکتری در انتظار مصاحبه‌های مجازی
    13 مهر 1399 - 15:36
    شناسه : 176331
    0

    در حالی داوطلبان منتظر اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری هستند که روال برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه‌های کنکور سال جاری تفاوت‌های گسترده‌ای با سالهای گذشته داشت.

    پ
    پ

    در حالی داوطلبان منتظر اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری هستند که روال برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه‌های کنکور سال جاری تفاوت‌های گسترده‌ای با سالهای گذشته داشت.

    این تفاوت‌ها در حدی بود که می‌توان کنکور امسال را یک آزمون خاص در تمام این سالها دانست. در ادامه برخی تفاوت های این کنکور با سالهای قبل را بررسی کرده ایم.

    تفاوت‌های کنکور دکتری 99 با سال‌های قبل

    • زمان برگزاری

    نخستین تفاوت کنکور دکتری 99 با سالهای گذشته در زمان برگزاری کنکور بود. تاریخ برگزاری آزمون دکتری در سالهای اخیر اسفندماه بود. اما امسال با توجه به خبرهای شیوع ویروس کرونا در اواخر بهمن‌ماه، زمان این آزمون از اسفند به اردیبهشت‌ماه تغییر کرد. اما حل نشدن مشکل کرونا تا اردیبهشت و حتی خرداد باعث شد تا این کنکور دو بار دیگر هم به تاخیر بیفتد و داوطلبان این آزمون بالاخره در اوایل مرداد به سر جلسه بروند. گرچه همین زمان هم مورد مخالفت بسیاری از داوطلبان و مسئولین کشور بود.

    • نحوه برگزاری آزمون کتبی

    دومین تفاوت آزمون امسال با سالهای قبل در نحوه برگزاری کنکور دکتری بود. حوزه‌های برگزاری آزمون دکتری بیشتر از سالهای قبل بود تا بتوان فاصله بین داوطلبان را بیشتر کرد. امسال کیوسک نگهبانی حوزه های امتحانی محل تفتیش بدنی داوطلبان نبود و نگهبانان بیرون از کانکس و با لباسهای خاص داوطلبان را چک می کردند. بیشتر حوزه ها مجهز به دستگاه‌های یابنده تلفن همراه و … بود و بررسی داوطلبان بدون لمس بدنی انجام شد.

    مراقبین حوزه ها هم تا حد امکان از وسایل مراقبتی استفاده می کردند و استفاده از ماسک در زمان آزمون هم اجباری بود.

    • مصاحبه‌های مجازی

    شاید اصلی‌ترین تفاوت کنکور امسال با سالهای قبل را بتوان در مصاحبه‌ها دید. مصاحبه‌هایی که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد تا بسیاری از خوبی ها و بدی ها در مقایسه با کنکور سالهای قبل دیده شود.

    بزرگترین خوبی مصاحبه‌های امسال سادگی آنها بود؛ البته منظور سطح سوالات نیست بلکه سادگی در حضور در جلسه مصاحبه. شرکت کنندگان در کنکور سال 99 دکتری نیاز نداشتند به اقصی نقاط کشور سفر کنند تا بتوانند شانس خود را برای پذیرش در یکی از دانشگاه‌های کشور بیازمایند. تنها کافی بود به یک خط اینترنت دسترسی داشته باشند تا در جلسه مصاحبه هر گرایش و دانشگاهی که می خواهند شرکت کنند. این امر قطعا کمک زیادی به آرامش و امنیت داوطلبان آزمون کرد و به عنوان نقطه مثبت کنکور دکتری امسال ثبت شد.

    • زمان اعلام نتایج

    زمان اعلام نتایج دکترا 99 هم با کنکورهای قبلی متفاوت بود. امسال برای نخستین بار نتیجه اولیه کنکور دکتری در شهریورماه اعلام شد و نتایج نهایی هم به اواخر مهرماه حواله شد.

    1 - نتایج دکتری در انتظار مصاحبه‌های مجازی - دکتری

    فرصت مصاحبه‌های امسال هم با سالهای قبل تفاوت داشت. هر سال نتایج دعوت به مصاحبه در خردادماه اعلام میشد و دانشگاه ها خرداد تا اوایل مرداد برای مصاحبه فرصت داشتند. اما امسال نتایج اوایل شهریور اعلام شد و به دانشگاه‌ها اولتیماتوم داده شد تا یک ماه سروته مصاحبه‌ها را هم بیاورند و هر چه سریعتر نمره ها را به سازمان سنجش ارسال کنند تا آنها هم بتوانند برگزیدگان نهایی را اعلام کنند.

    کنکور دکتری هر چه بود گذشت و اینک داوطلبان منتظر تکمیل نمره‌های مصاحبه هستند تا مشخص شود چه کسانی در دوره دکتری سال 1399-1400 وارد دانشگاه می شوند. دوره ای که هنوز تکلیف نحوه برگزاری کلاسهایش هم روشن نشده است. یک کنکور پرابهام برای یک دوره تحصیلی پرابهام.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.