×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر

گردشگر مسافر شمال - تعطیلی یک هفته ای تهران و خطر ازدیاد مسافران استان های شمالی! -

گیل خبر نوشت: تعطیلی یک هفته ای تهران که شاید با درخواست جمعی از مسئولین پایتخت یک هفته دیگر نیز تمدید شود موجی از نگرانی های مردم استان های شمالی را برای ورود مسافران و شیوع دوباره کرونا به وجود اورده است که متاسفانه چندان نیز مورد  توجه مقامات کشوری قرار نگرفته است. در حالی که گیلان و مازندران نیز جزء استانهای قرمز کرونایی محسوب می شوند و بیمارستان های این دو استان چندان جایی برای خود بیماران داخلی نیز ندارد و  ورود مسافران احتمال ازدیاد بیماران بستری شده را فراهم می کند. به خصوص که با آغاز فصل پائیز شاهد شیوع آنفلوانزا نیز در استان های شمالی هستیم.

شاید برای آقای رئیس جمهور که مدعی است در ایام کرونا اقتصاد آلمان ضعیفتر از اقتصاد ایران شده چنین مسائلی دارای اهمیت نباشد. شاید دولتیان هم در نظر داشته باشند که با توجه به رکود عجیب گردشگری زمینه های خروج از آن را با چنین تعطیلی هایی فراهم کنند. به خصوص که وزیر میراث فرهنگی و گردشگری از ارائه طرح «سفر هوشمند» صحبت به میان آورده و شنیده ها حاکی از آن است که قرار است وام بیست میلیونی سفر به مسافران اختصاص داده شود. ولی اگر آن ها از وضعیت استان های شمالی بی خبر هستند و رئیس جمهور پشت میز دفتری که بسیار کم از آن خارج می شود نمی تواند این مهم را تشخیص دهد اما مسئولان دولتی گیلان و یا مازندران می دانند که وضعیت تا چه حد نامناسب است.

البته که بحث مخالفت با تعطیلی یک هفته ای تهران نیست، احتمالا درباره این موضوع نیز کار کارشناسی صورت گرفته است. ولی مساله اینجاست که کسانی کار کارشناسی کردند که تنها مساله را در داخل شهر تهران بررسی کردند و توجه چندانی به استان های دیگر نداشتند و نخواستند همزمان با آن محدودیت های سفر را نیز ایجاد کنند.. این امری بود که مسئولان گیلانی باید جلوی ان را می گرفتند تا زمینه ها برای  گسترش شیوع بیماری در استان گیلان فراهم نگردد. کاری که طبق معمول انجام نمی شود و مسئولان استان های شمالی کاری جز تمکین به خواسته مقامات ارشد نمی توانند انجام دهند!

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.