شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41377 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • خرید انواع بخاری گلخانه و یا هیتر گلخانه ای
    15 مهر 1399 - 15:13
    شناسه : 176352
    0

    یکی دیگر از مزیت های بسیار مهم هیترهای آتش درون و کابینتی گرمایش سریع و راه اندازی راحت آنها می باشد. این نوع بخاری ها در مدل های مختلف گازسوز، گازوئیلی و دوگانه سوز طراحی میشوند.

    پ
    پ

    کشت گلخانه ای بیشتر در فصل های سرد سال انجام میگیرد، به همین دلیل برای گرمایش گلخانه ها به طور گسترده از انواع هیترها و بخاری ها استفاده میشود. در گلخانه ها دمای مناسب برای رشد گیاهان مختلف حدودا بین 20 الی 22 درجه سانتی گراد میباشد. دماهای بیش از حد گرم و همچنین دماهای سرد بر رشد گیاهان اثرات نامطلوبی به جای گذاشته و باعث پژمردگی آنها میشود. در سالن های پرورش گل و گیاه و کشت هیدروپونیک محصولات کشاورزی از انواع بخاری گلخانه برای گرمایش سالن استفاده میشود که مهمترین آنها کوره هوای گرم می باشد.

    گلخانه و یا هیتر گلخانه ای 2 - خرید انواع بخاری گلخانه و یا هیتر گلخانه ای - بخاری

    کوره هوای گرم

    رایج ترین بخاری هایی که در گلخانه ها مورد استفاده قرار میگیرند هیترهای آتش درون بوده که به کوره هوای گرم نیز معروف اند. در این نوع هیترها، گرما به شکل کاملا پاک و بدون هیچ نوع دود و آلودگی به داخل گلخانه منتقل میشود. استفاده از سیستم های گرمایشی بدون دودکش در گلخانه ها مجاز نیست. زیرا گیاهان در برابر آلاینده های آزاد شده از احتراق آسیب پذیر بوده و پژمرده میشوند. گرمایی که توسط هیترهای آتش درون ایجاد میشود کاملا مناسب محیطهای گلخانه ای است. در این نوع بخاری گلخانه، گرمای حاصل از احتراق به شکل غیر مستقیم به داخل گلخانه راه پیدا میکند. در حقیقت ساختار کوره هوای گرم به نحوی است که در درون کوره آن گرمای آزاد شده توسط لوله های آتش خوار چندین پاس جابجا میشود. در اثر این جابجایی بدنه لوله ها بسیار داغ شده و گرما از آنها ساطع میشود. البته این نوع هیترها دارای فن های بزرگی می باشند که این فن ها با مکش هوای سرد و با عبور آن از لابه لای لوله های آتش خوار باعث گرم شدن آن میشوند. بدین ترتیب گرمای هیتر و هوای سرد مکش شده با هم ترکیب شده و به شکل هوای گرم از خروجی دستگاه به بیرون منتقل میشود. یکی از مزیت های بسیار مهم این نوع هیترها راندمان حرارتی و ایمنی بالای آنها می باشد. در صورتیکه در ساخت این هیترها استانداردهای مهم رعایت شوند راندمان حرارتی هیتر می تواند به بیش از 85 درصد افزایش پیدا کند. این میزان راندمان حرارتی برای یک بخاری دودکش دار بسیار عالی بوده و باعث کاهش مصرف سوخت میشود. همانطور که میدانید در بخاری های دودکش دار برخی از انرژی گرمایشی به همراه دود و گازهای آزاد شده از طریق دودکش به هدر میرود. ولی با رعایت استانداردها و ساخت اصولی میتوان پرت حرارتی یک هیتر را به حداقل ممکن رساند. در ساخت هیترهای آتش درون چندین لایه ایمنی برای جلوگیری از افزایش بیش از حد دمای دستگاه و نوسانات برقی طراحی میکنند. این نوع هیترهای صنعتی ترموستات دار بوده و به شکل خودکار در محیط عمل میکنند.

    یکی دیگر از مزیت های بسیار مهم هیترهای آتش درون و کابینتی گرمایش سریع و راه اندازی راحت آنها می باشد. این نوع بخاری ها در مدل های مختلف گازسوز، گازوئیلی و دوگانه سوز طراحی میشوند.

    جت هیتر برقی

    هرچند که استفاده از هیترهای گازسوز و گازوئیلی به صرفه تر از هیترهای برقی است اما گاهی اوقات دسترسی به این نوع سوخت ها امکان پذیر نبوده و گلخانه داران توسط هیترهای برقی گرمای مورد نیاز گلخانه را تأمین میکنند. جت هیتر برقی گرمای بسیار پاک و تمیز ایجاد میکند. این مدل بخاری های برقی معمولا با برق 3 فاز راه اندازی میشوند. یکی از پرکاربردترین این نوع بخاری ها، جت هیتر برقی 15 کیلو وات میباشد. البته توان حرارتی این هیتر در ظرفیت های مختلف 5، 10 و 15 کیلو وات قابل تنظیم است.

    در این نوع بخاری با اتصال دستگاه به برق المنت های حرارتی داغ شده و فن تعبیه شده در پشت المنت ها این گرما را با سرعت بالا به محیط پمپاژ میکند. لذا جت هیتر برقی نیز سرعت بالایی در گرمایش محیط دارد. در این نوع بخاری ها نیز جهت جلوگیری از افزایش بیش از حد دما و جلوگیری از برق گرفتگی از سنسورهای حرارتی و روکش نسوز با دیواره ضخیم استفاده میشود.

    گلخانه و یا هیتر گلخانه ای 1 - خرید انواع بخاری گلخانه و یا هیتر گلخانه ای - بخاری

    جت هتیر دودکش دار

    جت هیترها نوعی بخاری موشکی شکل بوده که در دو مدل دودکش دار و بدون دودکش طراحی میشوند. جت هیترهای بدون دودکش در گلخانه ها کاربردی ندارند و در مرغداری ها بیشتر از این نوع بخاری ها استفاده میشود. اما برخی گلخانه داران از جت هیترهای اگزوز دار در گلخانه ها استفاده میکنند. هر چند که گرمای حاصل از جت هیترهای دودکش دار کاملا پاک و تمیز می باشد ولی راندمان حرارتی این نوع بخاری ها پایین است. ساختار جت هیترهای دودکش دار بدین شکل می باشد که ابتدا سوخت درون کوره آن مشتعل شده و گرما از آن آزاد میشود. بر روی دهانه این بخاری ها یک عدد فن نصب بوده که با مکش هوای سرد و عبور آن از لابه لای کوره دستگاه باعث گرم شدن هوا میشود. با توجه به اینکه هیچ نوع پاس انتقال حرارت در این هیترها وجود ندارد بخش قابل توجهی از گرمای ایجاد شده به همراه دود از طریق اگزوز به بیرون منتقل میشود. راندمان حرارتی جت هیترها در حالت ایده ال 70 درصد می باشد که در مقایسه با کوره هوای گرم پایین است. به همین دلیل به ندرت از جت هیترهای دودکش دار در گلخانه ها استفاده میشود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.