×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

نماز بر پیکر استاد شجریان 1 - اقامه نماز بر پیکر استاد شجریان به صورت محدود برگزار شد/ تشییع در مشهد با حضور مردم - استاد شجریان

به گزارش «انتخاب»، همایون شجریان، فرزند خسرو آواز ایران نیز روز جمعه از حاضران در این آیین قدردانی کرد و گفت: پیکر پدرم به مشهد مقدس منتقل می‌شود و آیین بزرگداشت ایشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت محدود نیز در آنجا برگزار خواهد شد.

پیکر استاد شجریان به فرودگاه منتقل شد
پیکر استاد محمدرضا شجریان پس از برگزاری آیین اقامه نماز در بهشت زهرای تهران جهت انتقال به آرامگاه ابدی‌اش در مشهد به فرودگاه مهرآباد منتقل شد.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از اقامه نماز بر پیکر استاد شجریان به خبرنگاران گفت: شجریان یکی از بزرگان هنر ایران است.

وی اظهار داشت: قرار است پیکر مرحوم شجریان در کنار مهدی اخوان ثالث در طوس دفن شده و عصر امروز بر اساس پروتکل های بهداشتی ستاد ملی کرونا، در مشهد تشییع خواهد شد.

همایون شجریان خطاب به تشییع کنندگان: ایستادن در کنار تابوت پدرم مانند ایستادن در بارگاه مولاناست

همایون شجریان خطاب به مردمی که برای تشییع پیکر پدرش در بهشت زهرا گرد آمده بودند، گفت: من مانند بسیاری از شما رفتن پدر را باور ندارم و ایستادن در کنار تابوت وی مانند ایستادن در بارگاه مولاناست.

فرزند استاد محمدرضا شجریان خسرو آواز ایران صبح روز جمعه در بهشت زهرای تهران با عرض تسلیت به ملت ایران و تمام ایرانیان در سراسر جهان به دلیل مرگ پدرش اظهار داشت: انسان های بزرگ مانند ایشان در طول تاریخ به کره خاکی آمدند و با خود پیام هایی آورده و دوباره می روند.

نماز بر پیکر استاد شجریان 2 - اقامه نماز بر پیکر استاد شجریان به صورت محدود برگزار شد/ تشییع در مشهد با حضور مردم - استاد شجریان

پیرنیاکان: آن‌ها که می‌خواستند شجریان را حذف کنند، به راه باطل رفتند

داریوش پیرنیاکان از استاد موسیقی ایران در مراسم تشییع پیکر استاد شجریان گفت: همیشه آرزویم این بوده که وقتی می میرم شجریان بر من نماز بخواند اما اینگونه نشد.

وی شجریان را بخشی از تاریخ ایران دانست و اظهار داشت: آنها که می خواستند شجریان را حذف کنند به راه باطل رفتند.

جزئیاتی از مراسم تشییع استاد شجریان در تهران

آیین تشییع مرحوم شجریان موسیقیدان و خواننده صاحب سبک و صاحب نام ایرانی از دقایق اولیه صبح امروز جمعه در بهشت زهرای تهران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اهالی فرهنگ و هنر و جمعی از موسیقیدانان برگزار شد و پیکر وی پس از اقامه نماز میت برای آیین تدفین به مشهد مقدس منتقل شد.

در ابتدای مراسم حسین علیزاده استاد موسیقی ایران در سخنان کوتاهی از خصایص استاد موسیقی ایران برشمرد و نبود وی را نقصانی برای جامعه موسیقی دانست.

بسیاری از مردم به صورت خودجوش از دقایق اولیه صبح و حوالی ساعت پنج صبح برای شرکت در مراسم تغسیل و اقامه نماز میت بر پیکر مرحوم شجریان خود را به بهشت زهرای تهران رسانده بودند اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از انتشار این ویروس، آیین اقامه نماز میت به صورت محدود با حضور مسئولان فرهنگ و هنر، اهالی موسیقی ایران و خانواده وی در مصلای اصلی بهشت زهرا به امامت حجت الاسلام سیدمحمود دعایی مدیرمسوول روزنامه اطلاعات برگزار شد.

پس از آن اهالی موسیقی ایران با دوست و همراه دیرینه خود وداع کردند و پیکر مرحوم شجریان برای انتقال به مشهد عازم فرودگاه مهرآباد شد.

داود گنجه ای: عزت دست خداست نه دست وزیر ارشاد و رییس جمهور

استاد داود گنجه ای از اساتید موسیقی کشورمان در مراسم تشییع استاد شجریان اظهار داشت: امروز خوشحالم که در چهلمین روز شهادت بزرگمرد تاریخ امام حسین (ع) شجریان دار فانی را وداع گفت اما شجریان را هرکسی بر اساس سلیقه خود تفسیر می کند و امیدوارم با رفتن شجریان عدالت دوباره نهادینه شود.

وی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: باید به موسیقی ایران احترام گذاشت. عزت دست خداست و دست وزیر ارشاد و رییس جمهور نیست زیرا ما درس عشق خوانده ایم.

وی گفت: خانه موسیقی خانه عشق است و هیچ کس چشم دیدن پیشرفت این خانه را ندارد هر کس که دلش با خدا باشد از هیچ کس نمی ترسد .

گنجه ای تصریح کرد: شجریان فردی سیاسی بود و در اواخر عمر در عین سیاست همه را به وحدت دعوت می کرد.

وزیر ارشاد: مراسم تشییع استاد شجریان در مشهد با حضور مردم برگزار می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تسلیت درگذشت استاد آواز ایران گفت:قرار است پیکر مرحوم شجریان در کنار مهدی اخوان ثالث در طوس دفن شده و عصر امروز نیز بر اساس پروتکل های بهداشتی ستاد ملی کرونا، تشییع وی در مشهد انجام شود.

وی ادامه داد: سعی کرده ایم این مراسم با حضور مردم برگزار شود.

همایون شجریان خطاب به مردمی که پشت درهای بسته محل اقامه نماز جمع شده بودند: تصمیم ستاد کرونا این بود که آیین اقامه نماز بر پیکر پدرم، به شکل محدود برگزار شد

همایون شجریان فرزند خسرو آواز ایران گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا به دلیل شرایط جامعه تصمیم گرفت تا آیین اقامه نماز و خاکسپاری به صورت محدود برگزار شود.

وی پس از انتقال پیکر پدرش به فرودگاه در جمع مردمی که پشت درهای بسته محل اقامه نماز جمع شده بودند، حضور یافت و افزود: ما دوست داشتیم تا آیین باشکوهی برای پدرم برگزار کنیم اما شرایط کرونا اجازه نداد.

استاد محمدرضا شجریان که برجسته‌ترین هنرمند عرصه آواز و موسیقی سنتی کشور است و از وی با عنوان «خسرو آواز ایران» یاد می‌شود، پس از تحمل دوره طولانی بیماری عصر امروز، پنجشنبه در بیمارستان جم تهران درگذشت.

استاد آخرین بار در ۱۴ مهر ۹۹ با کاهش فشار خون و عفونت شدید در ناحیه بدن و کیسه صفرا به بیمارستان منتقل شده و پس‌از بستری شدن در بخش ICU به کما رفته بود.

خواننده پیشکسوت ایرانی در سن ۸۰ سالگی بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت؛ او سال‌ها از بیماری ریه رنج می‌برد و طی روزهای اخیر به دلیل مشکلات ریوی و تنفسی ناپایدار، افت فشار خون و افت سطح هوشیاری در بخش مراقبت های ویژه بستری شده بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.