×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

بدیهی است که هر کالا و وسیله ای تاریخ انقضایی دارد و باید بعد از مدتی تعویض شود در غیر این صورت آسیب‌های متعددی را به ما وارد خواهد کرد. یکی از مهم ترین وسایلی که باید به طور مداوم و با مشاهده علایم فاسدی یا خراب شدن، اقدام به تعویض آن کنیم، شیشه شیر کودکان است. از آن جایی که شیشه‌های شیر تماس مستقیمی با دهان کودک داشته و سالم بودن آن ها، در سلامت کودک نیز تاثیرگذار است، بنابراین باید از طول عمر شیشه آگاهی داشته باشیم و تاریخ انقضای آن را بدانیم.

یکی از برندهای معروف تولید کننده شیشه های شیر، «اونت» است که در ادامه این مقاله به معرفی انواع جنس شیشه شیر اونت مانند شیشه شیر طلقی اونت و شیشه شیر پیرکس اونت و همچنین زمان تعویض هر یک می‌پردازیم.

برای دیدن انواع شیشه شیر های اونت بر روی لینک پایین کلیک کنید :

@@@@@@ ( شیشه شیر اونت ) @@@@@@@

image 6b66774742b1689e1386ab3cdf232afd142655e3 - زمان تعویض شیشه شیر اونت - شیشه شیر

جنس شیشه شیر اونت

شیشه شیرهای اونت در دو جنس طلقی و پیرکسی یا شیشه‌ای در دسترس هستند. در ادامه به معرفی و مقایسه این دو جنس می پردازیم.

  • شیشه شیر پیرکس اونت: بطری های شیشه ای ظاهری لوکس داشته و دارای یک سطح صاف هستند. در تولید این شیشه‌ها هیچ مواد شیمیایی مضری استفاده نشده است. ضدعفونی کردن و استریل کردن آن بسیار راحت و ساده بوده و مناسب مادرانی است که به طور مداوم می‌خواهند شیشه شیر را در آب بجوشانند یا آن را استریل کنند. یکی از معایب این شیشه شیر ها، سنگین بودن آن‌ها است و معمولاً ۳ تا ۴ برابر مدل های طلقی وزن بیشتری دارند. بدیهی است که شیشه شیر پیرکس اونت گران‌تر از مدل‌های دیگر شیشه شیر اونت هستند.

شیشه شیر پیرکس اونت دوام بیشتری دارد و احتمال شکسته شدن آن ها نیز بالا است. شیشه های پلاستیکی سبک و نشکن هستند اما لازم است که آن‌ها را بعد از مدت کوتاهی از استفاده تعویض کرد. توجه داشته باشید که شیشه شیر های اونت بدون مواد مضر مانند BPA هستند. بعد از اینکه بحث مضر بودن این ماده مورد توجه قرار گرفت، اونت نیز تولیدات خود را با حذف این ماده عرضه کرد که این نکته از جمله مزایای شیشه شیر اونت محسوب می‌شود و شما اکنون می توانید از محصولات این شرکت با خیال راحت استفاده کنید.

  • شیشه شیر طلقی اونت: سبک هستند و برای کودکان راحت‌تر است که آن ها را در دست بگیرند. همچنین در طرح‌ها و رنگ های متنوعی در بازار وجود دارند و قیمت مناسب تری نیز دارند.

 شیر اونت - زمان تعویض شیشه شیر اونت - شیشه شیر

نکات مهم درباره تاریخ انقضای شیشه شیر اونت

  • معمولاً شیشه شیر اونت طبق تاریخی که برای محصولات ذکر شده است، تا ۵ سال مهلت استفاده دارد. اما در صورتی که تاریخ انقضا به صورت دقیق بر روی محصول درج شده باشد می توانید آن را به عنوان تاریخ انقضای نهایی در نظر بگیرید.
  • به صورت کلی، علائمی وجود دارد که بیان می کند شیشه شیر باید هر چه سریع تر عوض شود؛ در غیر این صورت ممکن است به کودک آسیب وارد کند. از جمله این عوامل می توان به ترک و شکستگی روی شیشه اشاره کرد. این ترک‌ها ممکن است باعث برش دست یا آسیب به لب و دهان کودک شود. توجه داشته باشید که اگر از شیشه شیر جنس شیشه ای استفاده می کنید، باید به این عامل توجه بیشتری داشته باشید زیرا احتمال خراشیدن پوست را افزایش می‌دهد.
  • شیشه های خراشیده و پوسیده را تعویض کنید زیرا آلودگی‌ها ممکن است در محل خراشیدگی‌ها باقی بمانند و با شستشو نیز برطرف نشود.
  • در صورتی که کودک شما در حال بزرگ شدن است و سایز شیشه شیر مناسب او نیست، باید آن را عوض کنید.

https://rb.gy/h5zm1m

تاریخ انقضای سرشیشه‌های اونت

سرشیشه ها در دو جنس سیلیکونی و لاتکس تولید می‌شوند. سرشیشه های سیلیکونی مقاوم‌تر بوده و طول عمر بیشتری دارد. با این که قیمت این شیشه‌ها اندکی بالا است اما زمان تعویض آن‌ها در مقایسه با سایر سرشیشه‌ها طولانی‌تر خواهد بود. لاتکس پلاستیکی نرم و انعطاف پذیر است که بیشترین شباهت را به سینه مادر دارد. به همین خاطر است که برخی از نوزادان این نوع سر شیشه‌ها را به سیلیکون ترجیح می‌دهند. سرشیشه های لاتکس با رنگ قهوه ای یا طلایی مات، از سری های سیلیکون متمایز می شوند. با گذشت زمان سرشیشه های لاتکس دچار ترک شده و مایع از نوک سر شیشه به بیرون نشت می کند. در این زمان است که باید برای تعویض سرشیشه اقدام کنید.

علائم و نشانه های متعددی وجود دارد که بیانگر این است که زمان تعویض سر شیشه فرا رسیده است و شما باید اقدام به تعویض کل شیشه شیر و سرشیشه آن کنید. از جمله این عوامل می‌توان به تغییر رنگ، از دست رفتن انعطاف پذیری، جریان بیش از اندازه شیر، ترک یا پارگی و… اشاره کرد.

image 063873aa2c498ee7129c05c7faa0392da787df07 - زمان تعویض شیشه شیر اونت - شیشه شیر

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

گاهی اوقات پیش می آید که کودک دسترسی به مادر خود ندارد و نیاز دارد که از شیر کمکی در شیشه های شیر استفاده کند. خرید شیشه شیر نیازمند دقت زیادی است و باید هنگام خرید و حتی پس از خرید، نکات متعددی را رعایت کنید. از جمله نکاتی که حین استفاده از شیشه شیر اونت باید به آن توجه کنید، تاریخ انقضای آن و همچنین سایزبندی شیشه شیر اونت است.

اونت برند با سابقه در زمینه تولید لوازم کودک است که محبوبیت بسیار زیادی در بین والدین دارد. شرکت اونت یک کمپانی انگلیسی است که در سال ۱۹۶۳ میلادی تاسیس شد و در سال ۱۹۸۴ اولین تولید خود را با نام شیشه شیر ضد نفخ ثبت کرد. این شرکت، طی سالیان اخیر با تولید محصولات مرتبط با تغذیه نوزادان، اعتبار بسیار بالایی پیدا کرد و بعد از مدتی در حوزه تولید ملزومات مورد نیاز مادرها و نوزادان به شهرت جهانی رسید. انواع شیشه های شیر، پستانک نوزادی، التراسافت، الترا ایر، تمام سیلیکونی و جریان آزاد، انواع شیردوش و لوازم شیردهی مانند شیردوش دستی و برقی، لیوان‌های مخصوص کودک دهنی دار، نی دار و 360 درجه از جمله محصولات این شرکت هستند.

image c9d48a05d47cf6f1bdbe1da5c287859a5480fb2d - زمان تعویض شیشه شیر اونت - شیشه شیر

ما در این مطلب به صورت خلاصه به بررسی انواع شیشه‌های شیر پرداختیم و علائم و نشانه‌هایی که نشان می‌دهد تاریخ انقضای آن فرا رسیده است را گفتیم. در صورتی که شما نیز برای کودک خود نیاز به شیشه شیر جدید دارید می‌توانید از فروشگاه اینترنتی مادران بازدید کنید. فروشگاه اینترنتی «مادران» یکی از نمایندگی های معتبر شیشه شیر اونت است که این محصول را را با کیفیت عالی در اختیار شما قرار می دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.