×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

عروسک داری به جای فرزند آوری در ایران - رونق عروسک داری به جای فرزند آوری در ایران + تصاویر - عروسک داری

خبرگزاری رویترز در گزارشی به علاقه برخی از خانواده های ایرانی به عروسک های کودکانه واقع گرایانه پرداخته است.

رویترز نوشت: برای برخی از خانواده ها در ایران احتمال داشتن فرزندان بیشتر بار اقتصادی یا عاطفی زیادی را تحمیل می کند اما آنها به داشتن فرزند علاقمند هستند بنابراین عروسک های کودکانه را گزینه ای مناسب به جای نوزاد زنده کرده اند.

بسیاری از مشتریان عروسک های نوزادی کسانی هستند که فرزندشان از داشتن برادر یا خواهر محروم است و خواهان یک خواهر و برادر هستند تا از تنهایی رهایی یابند.

والدین این عروسک ها را در اختیار آنها قرار می دهند تا جلوی نق زدن و شکایتشان را بگیرند.

رسم داشتن یک فرزند عمدتا به دلیل هزینه ها و اوضاع اقتصادی است اما آنها درک نمی کنند که داشتن یک خواهر و برادر واقعی نمی تواند از این طریق جایگزین شود.

رویترز نوشته که بسیاری از زوج ها ترجیح می دهند فرزند واقعی نداشته باشند حتی زنان مجرد نیز با در اختیار گرفتن این عروسک ها به آرامش می رسند.

رشد جمعیت‌ کشور در سال‌های اول انقلاب حدود ۲.۴۵ درصد بود؛ به این معنا که جمعیت کشور سالانه حدود ۲.۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش می‌یافت. با وقوع کاهش جمعیت به خصوص در دهه ۱۳۷۰ به ناگهان یک شاخص از این رقم کم شد و در ابتدای ورودی به دهه ۸۰ به شاخص حدود ۱.۵ رسیدیم و طبق آخرین آمارها نیز در سال ۱۳۹۸ رشد جمعیت کشور متاسفانه برای اولین بار در تاریخ ایران به کمتر از یک درصد رسیده است.

 resize 1603556040 2464010 796 - رونق عروسک داری به جای فرزند آوری در ایران + تصاویر - عروسک داریresize 1603556036 2464011 669 - رونق عروسک داری به جای فرزند آوری در ایران + تصاویر - عروسک داریresize 1603556036 2464012 609 - رونق عروسک داری به جای فرزند آوری در ایران + تصاویر - عروسک داری

فرارو

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.