×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

 تمایل مهاجران به دائمی شدن اقامت خود در کانادا و پذیرش به‌عنوان شهروند در این کشور، از جمله مواردی است که افراد برای بدست آوردن آن با انتخاب روش های گوناگون به کشور کانادا مهاجرت می کنند. مهاجرت تحصیلی به کانادا نیز علاوه بر ایجاد محیط آموزشی مناسب برای دانشجویان خارجی، زمینه ساز اخذ اقامت کانادا بعد از اتمام دوره تحصیلی دانشجویان می شود. ارسال درخواست اقامت کانادا به واسطه ویزای تحصیلی اگر با موفقیت مواجه شود، می تواند اخذ پاسپورت کانادایی و تابعیت این کشور را برای متقاضیان به همراه داشته باشد.

IMG 20201026 104756 097 - آیا اخذ اقامت بعد از تحصیل در کانادا امکان پذیر است؟ - اقامت تحصیلی

شرایط اقامت کانادا بعد از تحصیل

اخذ ویزای تحصیلی کانادا که بعنوان روشی سریع برای دریافت اقامت این کشور مورد استفاده قرار می گیرد، زمانی با پیروزی همراه خواهد شد که دانشجویان از شرایط اقامت کانادا بعد از تحصیل برخوردار باشند. هر یک از دانشجویان پس از پایان دوره آموزشی خود، با توجه به میزان ساعات تحصیلی و مقطع آموزشی گذرانده، با انتخاب یکی از روش های اقامتی، قادرند اقامت کانادا را دریافت کنند. منظور از روش های اقامتی، مواردی همچون کار، ازدواج، سرمایه گذاری در کانادا و… است که باعث تغییر اقامت تحصیلی به اقامت دائم کانادا می شود. این روش ها بسته به انتخاب، برای هر یک از متقاضیان شرایط ویژه ای را به همراه خواهد داشت. علاوه بر این، دولت بوسیله برنامه اکسپرس اینتری با مطرح کردن و بررسی شرایط هر یک از افراد، برای متقاضیان دارای صلاحیت، اقامت و تابعیت کانادا را صادر می کند. متقاضیان از طریق این سیستم می توانند بطور مستقیم اخذ اقامت کانادا را درخواست کنند.

IMG 20201026 104757 508 - آیا اخذ اقامت بعد از تحصیل در کانادا امکان پذیر است؟ - اقامت تحصیلی

شرایط ویزای تحصیلی جهت دریافت اقامت کانادا

معمولا دریافت اقامت کانادا از دغدغه های اصلی دانشجویان بین المللی است که به قصد تحصیل به کانادا مهاجرت کرده اند. داشتن مدرک تحصیلی، مدرک زبان، نامه پذیرش از سوی دانشگاه های معتبر و… همگی از جمله شرایط موثر جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا به شمار می روند که از این طریق دستیابی به اقامت کانادا را نیز ساده می کنند.

گذراندن دوره های تحصیلی در کالج های معتبر کانادا، دریافت اقامت کانادا پس از تحصیل را برای افراد امکان پذیر می کند. تحصیل در این کالج ها به تنهایی منجر به دریافت اقامت نمی شود. چیزی که در اینجا حائز اهمیت است مقطع تحصیلی و طول دوره تحصیلی می باشد؛ زیراکه برخی از مقاطع آموزشی فاقد فراهم کردن اقامت پس از تحصیل برای دانشجویان بین المللی در کانادا هستند. تنها دانشجویانی مشمول این درخواست می شوند که در مقطع تحصیلی مناسب و در کالج های معتبر کانادا، بیشتر از 8 سال به تحصیل و آموزش پرداخته اند. در این صورت است که دانشجویان می توانند برای یکسال بیشتر، از اقامت پس از تحصیل بهره مند شوند. البته دوره های یکساله در کالج های کانادا که در پایان مدرک معتبر تحصیلی را به دانشجویان اعطا می کند، پس از اتمام تحصیلات منجر به دریافت اقامت 1 ساله در کانادا می شود.

IMG 20201026 104759 835 - آیا اخذ اقامت بعد از تحصیل در کانادا امکان پذیر است؟ - اقامت تحصیلی

فراموش نشود درخواست اقامت پس از تحصیل تا قبل اتمام دروه های آموزشی باید صورت گیرد تا در صورت عدم قبولی، فرد بتواند از طریق یافتن کار به اقامت کانادا دست یابد.

تحصیل در دوره های آکادمیک و کالج های کانادا، تا زمانی فرصت اقامت در کانادا را برای افراد ایجاد می کند که در کانادا مشغول به کار نشده اند. در غیر اینصورت متقاضیان با یافتن شغل مورد تخصص خود می بایست اقامت خود را از تحصیلی به اقامت کاری تغییر دهند. دریافت اقامت کاری کانادا نیز تحت شرایطی ویژه، متقاضیان را به اقامت دائم کانادا می رساند.

اگر می خواهید برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید، نکات تاثیرگذار بر پرونده مهاجرت تحصیلی مانند حداکثر سن مجاز برای هر مقطع تحصیلی، فاصله بین دو مقطع تحصیلی (گپ تحصیلی)، ارائه هدف و برنامه تحصیلی قانع کننده و میزان تمکن مالی برای هزینه های زندگی و تحصیل در کانادا را در نظر داشته باشید و با اطلاعات کامل و اطمینان بیشتر قدم در این راه بگذارید تا شانس موفقیت خود را افزایش دهید. کارشناسان موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ با تجربه صدها پرونده مهاجرت تحصیلی موفق می توانند شما را در این راه یاری کنند.

IMG 20201026 104752 374 - آیا اخذ اقامت بعد از تحصیل در کانادا امکان پذیر است؟ - اقامت تحصیلی

شرایط ویزای کار جهت اخذ اقامت کانادا

اخذ ویزای کار کانادا برای دانشجویان برخوردار از تحصیلات، دانش در زبان و… به‌عنوان روشی برای مهاجرت به کانادا به شمار می رود. ویزای کاری همچنین برای دانشجویانی که از طریق تحصیل به کانادا مهاجرت کرده اند، کمک می کند تا پس از تحصیلات، اقامت دائم کانادا را نیز دریافت کنند. هر یک از دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه و کالج های کانادایی، با اتمام دوره های آموزشی خود و دریافت مجوز کاری پس از تحصیل (PGWP)، از فرصت کاریابی در کانادا برخوردارند. این مجوز کاری تنها شامل حال دانشجویان تمام وقتی می شود که توانسته اند دوره آموزشی خود را با موفقت به پایان برسانند. پس از آن است که آنها به مدت سه ماه زمان دارند تا نسبت به مجوز کاری کانادا اقدام کنند. مجوز کاری به دانشجویان این فرصت را می دهد تا با یافتن کار مورد نظر و فعالیت به‌عنوان نیروی کار در کانادا، ضمن اقامت کاری، اقامت دائم این کشور را نیز دریافت کنند. البته کسب اقامت کاری کانادا پس از تحصیل، در صورتی امکان پذیر می شود که دانشجویان، دوره های آموزشی مناسبی را در کالج و دانشگاه های کانادا گذرانده باشند.

IMG 20201026 104754 560 - آیا اخذ اقامت بعد از تحصیل در کانادا امکان پذیر است؟ - اقامت تحصیلی

همچنین وجود کارفرمایان کانادایی نیز سبب شده تا دانشجویان بسیاری بتوانند با دریافت نامه پذیرش از سوی آنها وارد بازار کار کانادا شوند و از این طریق ضمن دریافت اقامت کاری کانادا، اقامت دائم این کشور را نیز بدست آورند.

از دیگر روش های اخذ اقامت کانادا می توان به برنامه اکسپرس اینتری اشاره کرد. همانطور که پیشتر نیز گفته شد این سیستم امتیازبندی، مستقیما سبب دستیابی متقاضیان به اقامت دائم کانادا می شود. این امتیاز بندی پس از تشکیل پروفایل شخصی در این سیستم بر اساس معیارهای تعیین شده همانند سن، میزان تحصیلات، سطح زبان و…. صورت می گیرد.

از بین متقاضیانی که در مرحله اول از 100 امتیاز قبولی، حداقل 67 امتیاز و در مرحله دوم از 1200 امتیاز، حداقل 440 امتیاز را کسب کرده اند، اولویت دریافت اقامت کانادا با کسانی است که از امتیاز بیشتری برخوردار شده اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.