×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

- تالارداران رشت در آستانه ورشکستگی - تالارداران رشت

به گزارش «بامردم» به نقل از ایسنا؛ با شیوع بیماری کرونا و در پی اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند از اواخر اسفندماه سال گذشته برخی از اصناف رو به تعطیلی رفت. طبق مصوبه ستاد ملی کرونا تالارها نیز در مناطقی که در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا بودند تعطیل شدند و با این تعطیلی بسیاری از افرادی که جشن هایشان کنسل شد، پول خود را از صاحبان تالارها پس گرفتند این در حالیست که صاحبان تالار مجبور هستند، هزینه های نگهدای از تالار و حقوق پرسنل را پرداخت کنند.

با طولانی شدن شیوع بیماری کرونا صبر برخی جوانان لبریز شد و به ناچار جشن عروسی خود را در باغ و مراکز غیرمجاز برگزار کردند.

مریم خدادادی یکی از شهروندان ساکن رشت که به تازگی مراسم عروسی دخترش برگزار شد، گفت: به دلیل تعطیلی تالار ناچار شدیم در حیاط یکی از اقوام جشن کوچکی برگزار کنیم.

وی افزود: اگرچه اغلب مهمانان با ماسک و دستکش حضور یافتند، اما اگر در تالار برگزار می‌شد و تالار همه مهمانان را مجبور می کرد، بدون ماسک وارد نشوند، بهتر می‌شد.

 در ادامه بهرام جوادی یکی دیگر از ساکنین شهر رشت اظهار کرد: تالارهای پذیرایی حاضرند برای مقابله با شیوع بیشتر بیماری کرونا فعالیت خود را تعلیق کنند اما آیا مردم نیز مراسم‌ها و عروسی های خود را برگزار نمی‌کنند، پس بهتر است این مراسم‌ها در تالارهای پذیرایی که بر آنها نظارت هست برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: جشن ها در تالارها بهتر است، زیرا پرسنل تالارها باید از ماسک و دستکش استفاده کنند، فضای سالن‌ها و آشپزخانه ضدعفونی است و فاصله‌گذاری اجتماعی در این مکان‌ها رعایت می‌شود.

وی تصریح کرد: ضروری است مقرر شود حتما از ظروف یکبار مصرف استفاده شود و پذیرایی به شکل سلف سرویس انجام نشود. همچنین با استفاده از دستگاه تب‌سنج یک معاینه بالینی معمولی از مهمانان انجام شود.

بهروز مخیری رییس اتحادیه تالارداران رشت گفت: با شیوع ویروس کرونا، از اسفندماه متقاضیان برگزاری مراسم در تالارها مهمانی‌ها را کنسل کردند و طی هشت ماهه گذشته فقط ۲۰ روز اجازه فعالیت داشتند.

وی افزود: تالارها با وجود تعطیلی متحمل هزینه‌های نگهداری واحدهای صنفی، اجاره و هزینه‌های کارگری و موارد دیگر هستند و ادامه تعطیلی‌ها موجب خواهد شد که درصد ورشکستگان تالارداران این شهرستان بیشتر شود.

مخیری خاطرنشان کرد: تصمیمات جدیدی برای بازگشایی تالارها به ما ابلاغ نشده است.

وی تصریح کرد: برخی از تالارداران شهرستان رشت در آستانه ورشکستگی هستند و لازم است در جهت حمایت از این صنف، تدابیری خاص اندیشیده شود.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.