×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

محمد عبدالله پور - برای حل مشکلات مردم باید در فضای رسانه ای در کنار هم باشیم / برخی از رسانه ها و فضای مجازی سوء استفاده می کنند - فضای رسانه ای

نشست هم اندیشی مدیران کانال های خبری با فرمانده سپاه قدس گیلان عصر امروز در سالن ایثار و شهادت بنیاد شهید گیلان در رشت برگزار شد.
در ابتدای این نشست سجاد ستوده مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان با بیان گزارشی از فعالیت های رسانه های مجازی در گیلان گفت: ما با هدف حل مسائل و مشکلات مردم توانسته ایم عملیات های مشترکی با رسانه ها در حوزه مجازی انجام داده ایم و با هدف تعامل بین رسانه ها 65 رسانه فعال شهرستان ها و مرکز استان را به نشست هم اندیشی مدیران کانال های خبری با فرماندهی سپاه استان دعوت کرده ایم.

سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان در این نشست صمیمی گفت: برخی مشکلات برای حل شدن ابتدا باید در رسانه ها مطرح شوند و در این مسائل ما غیر از رسانه ها زبان دیگری نداریم.
وی افزود: موضوع فضای مجازی و رسانه در کشور متأسفانه توسط برخی مورد استفاده ابزاری قرار می گیرد در حالی که می تواند برای حل مسائل و مشکلات مردم مورد استفاده قرار گیرد. نباید تقسیمات نابجای اصولگرا و اصلاح طلب و چپ و راست ما را در فضای مجازی و رسانه ای از هم جدا کند. ما باید در کنار هم باشیم تا بتوانیم برای حل مسائل گام برداریم.
فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به مبارزه تاریخی نبرد حق و باطل گفت: جریان حق یک جریان شفاف و زلال و دارای صلابت است و جریان باطل عمدتا جریان به شدت کثیف و ضد حق و ضد عدالت است و برای رسیدن به اهداف خود دست به هر کار کثیفی می زند. نبرد بین حق و باطل همیشگی است.
سردار عبدالله پور تأکید کرد: دشمنان انقلاب در صدد هستند با هر ابزار ممکنی انقلاب را از بین ببرند و برای حفظ انقلاب نیاز به مردان استواری داریم. نسلی که انقلاب کرده است عملا امروز حضور کمی در جریان انقلاب دارند و بسیاری از افراد از دور خارج شده اند و امروز بدنه نظام روی دوش نسل های جدیدتر است.
وی افزود: اگر منصفانه به انقلاب نگاه کنیم انقلاب همچنان در مسیر خود گام بر می دارد. ممکن است در برخی بخش ها قوی در برخی بخش ها ضعیف باشیم. در حوزه بین الملل ما جایگاه خوبی داریم و کارهایی که در ظاهر غیر ممکن بود را امروز انجام داده ایم اما در حوزه داخل بنا به دلایلی دچار مشکلاتی هستیم. ما امروز در حوزه ساختار اداری دچار مشکل هستیم و این حوزه در تراز انقلاب اسلامی نیست. در بسیاری جاها ما دچار بی عدالتی، فساد و تبعیض هستیم.

photo ۲۰۲۰ ۱۰ ۲۷ ۱۹ ۱۱ ۳۵ - برای حل مشکلات مردم باید در فضای رسانه ای در کنار هم باشیم / برخی از رسانه ها و فضای مجازی سوء استفاده می کنند - فضای رسانه ای
فرمانده سپاه قدس گیلان تأکید کرد: برخی که باید نیروسازی می کردند نتوانستند در این حوزه گام های خوبی بردارند. در حوزه دفاعی با وجود تحمیل جنگ تحمیلی به ناچار تولید ساختار کردیم که این ساختار با وجود ابزارهای پیشرفته، دشمن را سردرگم کرده ایم. در حمله به عین الاسد ما این ساختار قوی را به دشمن نشان دادیم و آن ها نتوانسته پاسخ ما را بدهند. این قدرت به دلیل ایجاد یک ساختار جدید ایجاد شد. برخی عملیات ها برای دشمن حیثیتی است و این طور نیست که هر کس بخواهد بتواند به دشمنی مثل آمریکا سیلی بزند اما در مقابل ما نمی توانست کاری انجام دهند.
عبدالله پور ادامه داد: اولین بار که تنفنگداران دریایی خارجی توسط پاسداران اسیر شدند دشمن تنها حدود 20 متر وارد حریم آبی ایران شده بودند اما نیروهای ما آن ها را دستگیر کردند. ما به آن ها پیام هم دادیم و گفتیم که این آب ها برای ماست و شما باید ما با قوانین ما اقدام کنید. حتی آن ها را مجبور می کنیم در خلیج فارس با ما فارسی گفتگو کنند.
وی با بیان اینکه امروز رسانه ها دست طاغوت و ابرقدرت هاست گفت: آن ها تلاش می کنند فکر جوانان ما را تغییر دهند و جوانان انقلابی باید با این پدیده مبارزه کنند. امروز تلویزیون ، روزنامه و انواع سایت ها توسط دشمن در حوزه تغییر تفکر مردم ایران تلاش می کنند. نباید این ها بتوانند این همه مردم یمن را بکشند و بعد در جریان رسانه ای دنیا تشویق هم بشنوند و جریان حق را تروریست معرفی کنند.
سردار عبدالله پور با تأکید بر اینکه جریان انقلابی باید در کنار هم باشند افزود: در همه جریان های حق در دوران پیامبران و ائمه (ع)، مردم دچار انحراف شدند اما در انقلاب اسلامی، امت امام پای آرمان های امام ایستادند و به همین دلیل هم انقلاب ما با همه شدت و ضعف های خود مسیر خود را ادامه می دهد. خارجی ها امروز می گویند اگر این فشاری که بر ایران وارد می شود بر هر کشور دیگری وارد می شد 6 ماهه آن کشور متلاشی می شد.
فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به رشادت های مردمی در مبارزه با کرونا در اسفند در سطح استان گفت: در طرح غربالگری بالغ بر 2 میلیون نفر با کمک مردم غربالگری شد. در طرح مواسات، مردمی که خودشان هم دچار مشکلاتی بودند به دیگران کمک کردند و همین موضوع استقامت مردم را بیشتر کرد. در همین استان بیش از 89 میلیارد تومان توسط مردم به محرومین کمک شد. این عدد هم تنها مربوط به کمک های رسمی بود. علاوه بر این، بسیاری از مردم کمک های مخفیانه به مستضعفین داشتند.
وی با بیان اینکه در حوزه رسانه و فضای مجازی از دشمن عقب هستیم ادامه داد: 99 درصد از امور مبارز در فضای مجازی باید از طریق مردم و بسیج انجام شود. دولت و حاکمیت نمی تواند به تنهایی در حوزه فضای مجازی کاری انجام دهد. متأسفانه امروز جوانان به بی پناه در فضای مجازی تحت هجمه دشمن است و این جوانان داوطلب هستند که باید در این حوزه روشنگری کنند و نوجوانان و جوانان بی پناه در این حوزه را پناه بدهید و کمک کنید.
سردار عبدالله پور با تأکید بر تشکیل یک شورای اندیشه ورز در حوزه فضای مجازی در گیلان گفت: در این شورا باید درباره اوضاع نا بهنجار مجازی تصمیم گیری شود. کار در این حوزه، شجاعت، نترسی و حمایت لازم است. نیروهای انقلاب کسانی هستند که نسبت به نظام و مردم دلسوز هستند. ما خطوط سیاسی را واقعی نمی دانیم. جریان انقلاب باید فضای مجازی را اشغال و دشمن را از این فضا بیرون کند تا بتوانیم آن تمدن بزرگی که جامعه را به دست مستضعفین باشد شکل بگیرد.
فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه می توان بسیاری از عوارض و موانع موجود بر سر راه نیروهای انقلابی را برداشت گفت: متأسفانه این نگاه در مسئولان و متولیان حوزه مجازی وجود ندارد. ضمن اینکه کسانی که نگاهشان به دشمن و از مجرای ترس است نمی توانند برای این کشور کاری انجام دهند چون این ها ذاتا ترسو هستند.
وی با بیان اینکه سپاه بستر ایمان هاست اظهار کرد: نباید عملکرد یک نفر در سپاه را به مجموعه سپاه نسبت داد بلکه سپاه خود بستر خوبی هاست اما ممکن است برخی افراد در این مجموعه درک مناسبی از برخی مسائل از جمله مسائل مجازی و رسانه ای نداشته باشند اما نباید درک نامناسبت یک نفر را به سازمان سپاه نسبت داد.
فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر دو واجب فراموش شده است گفت: قانون امر به معروف توسط مجلس تصویب شده است اما متأسفانه دولت زیر بار این قانون نمی رود. دولت به این قانون اعتراض نمی کند اما در عمل آن را اجرایی نمی کند که همین موضوع باعث تضعیف این فریضه شده است.
سردار عبدالله پور با اشاره به رونمایی از کتاب زندگی شهید شیخ حسن محمدی، از شهدای بخش خمام با عنوان «حر گیلان» گفت: این شهید، از شهدای اسوه استان گیلان است که در زمان طاغوت تمام بدن او خالکوبی شده بود اما همین شهید در وصیت نامه خود نوشته بود خدایا چنان مرا ریزریز کن که هیچ قطعه از بدن من مشخص نباشد و همین دعای او هم مستجاب شد.

 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.