شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • دمای گیلان بین ۵ تا ۱۲ درجه کاهش می یابد
    16 آبان 1399 - 9:23
    شناسه : 177288
    0

    معاون توسعه و سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: از روز شنبه بتدریج با نفوذ و تقویت سامانه بارشی و سرد، شاهد کاهش دما به طور متوسط بین ۵ تا ۱۲ درجه سانتی گراد تا یکشنبه در استان خواهیم بود.

    پ
    پ

    هواشناسی - دمای گیلان بین ۵ تا ۱۲ درجه کاهش می یابد - دمای گیلان

    به گزارش «بامردم» به نقل از ایرنا؛ شبنم هادی نژاد غروب پنجشنبه اظهار داشت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده وجود جریانات کم و بیش ناپایدار در منطقه است؛ بر این اساس طی ۴۸ ساعت آینده به طور معمول ابرناکی، بعضی نقاط بارندگی پراکنده و احتمال رعد و برق در آسمان استان پیش‌بینی می‌شود

    وی اظهار کرد: به تدریج از روز شنبه با نفوذ و تقویت سامانه بارشی و سرد ، ضمن ابرناکی ، مه آلود شدن هوا، کاهش دما به طور محسوس بین ۵ تا ۱۲ درجه، بارندگی و وزش باد( گاهی شدید و خیلی شدید ) ، رعد و برق ،احتمال تگرگ و در ارتفاعات بالای ۲ هزار متر احتمال بارش برف تا روز یکشنبه پیش بینی می شود .

    وی اضافه کرد: براساس نقشه های هواشناسی آسمان استان برای روز جمعه کمی تا نیمه ابری و مه صبحگاهی، گاهی افزایش ابر و وزش باد و احتمال بارندگی پراکنده و برای روز شنبه آسمانی نیمه ابری تا ابری و مه آلود ، کاهش دما به تدریج بارندگی و وزش باد( گاهی شدید و خیلی شدید) به ویژه بعد از ظهر و شب و رعد و برق خواهد بود.

    هادی نژاد ادامه داد: روز یکشنبه نیز آسمانی ابری و مه آلود ، کاهش نسبی دما ، بارندگی و وزش باد ( گاهی شدید). ، احتمال رعد و برق ، ارتفاعات بالای دو هزار متر بارش برف و بتدریج از سمت غرب استان با کاهش ناپایداری و کاهش ابر در استان مورد انتظار است.

    وی بیشینه و کمینه دمای استان را طی شبانه روز گذشته در استان را برای منجیل و رشت با ۲۴ درجه و دیلمان هفت درجه سانتی گراد عنوان کرد.

    هادی نژاد گفت: دمای شهر رشت نیز بین ۱۶ تا ۲۴ درجه سانتی گراد در نوسان بوده است.

    سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: همچنین طی فعالیت این سامانه بارشی؛ آبگرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه ها سیلابی شدن مسیل ها، لغزندگی سطح جاده ها و کاهش دید افقی ، خسارت به سازه ها ، لغزش و رانش زمین و اصابت صاعقه دور از انتظار نیست.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.