×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

حتماً شنیده‌اید که کرم های دور چشم علائم پیری نظیر خطوط ریز ، چین و چروک و سیاهی حلقه را کاهش می دهند. اما آیا کرم های چشم فقط مرطوب کننده های گران قیمت موجود در بسته بندی کوچکتر هستند یا به کلی فرق دارند؟

کرم های دور چشم مخصوص پوست ظریف اطراف چشم ساخته شده اند، بنابراین ملایم تر بوده و حاوی روغن بیشتری نسبت به لوسیون معمولی صورت هستند. این کرم‌ها، با توجه به مشکلاتی که در اطراف چشم مشاهده می کنیم، دارای ترکیبات زیادی هستند.

پوست اطراف چشم شکننده تر و مستعد خشکی است و سریعتر علائم افزایش سن و خستگی را نشان می‌دهد. چرخش و حرکت مداوم چشم ها باعث می شود که خطوط و چین و چروک ها نیز زیادتر شود و مایعات زیر چشم جمع شده و باعث پف و سیاهی زیر چشم می شوند. کرم های دور چشم می توانند برخی از این موارد را برطرف کنند.

خطوط و چین و چروک های ظریف هم در اثر آفتاب و هم در اثر افزایش سن، کلاژن کمتری ایجاد می کنند. کلاژن به حفظ قابلیت ارتجاعی پوست کمک می کند.

مطالعات روی کرم های پوستی نشان می دهد که ویتامین C، پپتیدها و رتینول باعث افزایش تولید کلاژن شده اند. سرامید و اسید هیالورونیک نیز به کلاژن سازی کمک می کنند. این مواد مرطوب کننده هایی هستند که به جلوگیری از هدر رفتن آب در پوست و بهبود قابلیت ارتجاعی کمک می کنند.

دور چشم 1 - عوارض استفاده از کرم مرطوب کننده برای دور چشم - چشم

 طبق گزارش همشهری آنلاین نیز که به ویتامین های مورد نیاز برای رفع سیاهی های زیر چشم پرداخته بود، ویتامین C، ویتامین K و امگا۳ از جمله ویتامین های ضروری برای رفع تیرگی های زیر چشم هستند. در همین گزارش، به نقل از دکتر معصومه مجیدزاده، متخصص پوست و زیبایی بیان شده است که مهترین علت سیاهی زیر چشم می تواند افزایش سن باشد هرچند به علت مسائل ژنتیکی، آسیب خورشید و تجمع خون نیز به وجود می‌آید. آسکوربات سدیم یا ویتامین C می تواند پوست را ضخیم کرده و پس از حدود ۶ ماه به مخفی شدن سیاهی چشم کمک کند. نیاسینامید یا ویتامین B3 و اسید کوجیک می توانند دور چشم را روشن کنند.

رتینول یکی از موارد مورد نیاز برای پوست است. اما ممکن است در برخی از انواع پوست سازگار نباشد.

پف زیر چشم در نتیجه جمع شدن مایعات و خون در زیر چشم به وجود می‌آید. برخی مطالعات نشان می دهد که کافئین می تواند به گردش خون کمک کند و در نتیجه می تواند پف را کاهش دهد. مطالعات دیگر نشان می دهد که درجه حرارت سرد به همان اندازه برای درمان پف موثر است. به همین دلیل برخی افراد کرم های دور چشم خود را در یخچال قرار می دهند.

تفاوت مرطوب کننده و کرم دور چشم چیست؟

مرطوب کننده برای حفظ و یا افزایش میزان آبرسانی سطح پوست در نظر گرفته شده است در نتیجه، تقریباً در هر جای بدن قابل استفاده است. از طرف دیگر ، یک کرم دور چشم مخصوصاً برای استفاده در زیر چشم تهیه شده است ، منطقه ای که پوست ظریف و مستعد نشان دادن علائم پیری است. به همین ترتیب ، بافت آن سبک تر است و دارای ترکیبات موادی مانند اسید هیالورونیک یا ویتامین C است که مشکلات پوستی خاص را هدف قرار می دهد. “بسته به مواد تشکیل دهنده کرم، یک کرم دور چشم می تواند اثرات مرطوب کننده، ضد التهابی یا آنتی اکسیدانی داشته باشد که به محافظت از پوست در برابر عوامل استرس زا در محیط مانند اشعه UV و آلودگی که می تواند باعث پیری زودرس شود کمک می کند. همچنین می تواند باعث کاهش پف ، روشن شدن پوست یا کاهش خطوط ظریف در ناحیه دور چشم شود.

دور چشم 2 - عوارض استفاده از کرم مرطوب کننده برای دور چشم - چشم

آیا می‌توان از مرطوب کننده به عنوان کرم دور چشم استفاده کرد؟

بستگی دارد و بیشتر از آنکه استفاده از کرم مرطوب کننده عوارضی داشته باشد، باید بدانیم که آیا برای رفع مشکلات دور چشم مناسب است یا خیر. به طور کلی ، مرطوب کننده ها می توانند به عنوان کرم دور چشم استفاده شوند. با این وجود ، با توجه به ظرافت و نازک بودن ناحیه ، ممکن است ترکیب یک مرطوب کننده برای پوست اطراف چشم مناسب نباشد. یک کرم دور چشم به طور خاص ملایم ساخته شده است. به خاطر داشته باشید که پوست اطراف چشم اولین جای است که علائم پیری را نشان می دهد بنابراین یک محصول مراقبت از پوست که با هدف ایجاد این نگرانی ها ساخته شده می تواند هم پیشگیرانه باشد و هم خاصیت درمانی داشته باشند.

مرطوب کننده ها دارای روغن و اسیدهای سنگین تری هستند که می توانند باعث تحریک چشم و پوست شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.