شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • رپورتاژ خبری چیست؟ و چرا باید از رپورتاژ خبری استفاده کنیم؟
    18 آبان 1399 - 18:25
    شناسه : 177333
    0

    تبلیغات مناسب و مؤثر یکی از برگ برنده هایی است که صاحبان مشاغل اینترنتی و کسب و کارهای آنلاین در دست دارند. تهیه یک رپورتاژ خبری نیز یکی از راه‌های تبلیغات هوشمندانه و مفید است. این که رپورتاژ خبری چیست و چه مزیت هایی دارد موضوعی است که در این جا به آن می پردازیم. پس در ادامه با ما باشید.

    پ
    پ

    امروزه با توجه به پیشرفتی که دنیای تکنولوژی کرده است، بیش‌تر کسب و کارها از همین طریق انجام می گیرد. در چند سال اخیر خیلی از افراد از طریق شغل‌های اینترنتی و آنلاین امرار معاش کرده اند. طراحی وبسایت نیز یکی از مسیرهایی است که غالباً برای شروع یک کسب و کار اینترنتی باید پیموده شود. اما خب در این دنیای تکنولوژی رقابت نیز حرف اول را می زند.

    تبلیغات مناسب و مؤثر یکی از برگ برنده هایی است که صاحبان مشاغل اینترنتی و کسب و کارهای آنلاین در دست دارند. تهیه یک رپورتاژ خبری نیز یکی از راه‌های تبلیغات هوشمندانه و مفید است. این که رپورتاژ خبری چیست و چه مزیت هایی دارد موضوعی است که در این جا به آن می پردازیم. پس در ادامه با ما باشید.

    image a4ba8060590b3992d88043ac40b899fd6ee8dbf9 - رپورتاژ خبری چیست؟ و چرا باید از رپورتاژ خبری استفاده کنیم؟ - تاثیر رپورتاژ

    رپورتاژ خبری چیست؟

    شاید در ابتدا بد نباشد که به بررسی ریشه کلمه رپورتاژ بپردازیم. این کلمه به معنی گزارش است که از کلمه ریپورت گرفته شده است، repotrage یک کلمه فرانسوی می باشد. در دنیای تبلیغات اینترنتی که این روزها بسیار رقابتی می باشد انتخاب نوع تبلیغ باید کاملاً هوشمندانه انجام گیرد. انتخاب رپورتاژ خبری به عنوان تبلیغ محصول و وبسایت خود نیز یکی از روش هایی است که می توانید انتخاب کنید تا در این کارزار رقابتی موفق باشید. می توان گفت رپورتاژ خبری یک گزارش، مقاله و یا یک مصاحبه است که خیلی هوشمندانه طراحی می‌شود و در واقع یک نوع تبلیغات به صورت غیر مستقیم است. شاید یکی از دلایل جذاب بودن این نوع از تبلیغات همین غیر مستقیم بودن آن هاست. اگر در نوشتن یک رپورتاژ خبری دقت کافی به کار برده شود، خواننده آن را مشتاقانه تا انتها دنبال می کند و هدفی که شما به عنوان صاحب کسب و کار دارید نیز به دست می آید. در حقیقت می توان گفت شما در رپورتاژ آگهی مخاطبان‌تان را در یک مسیر مشخص همراهی می‌کنید تا به سمتی که می‌خواهید هدایت شوند و اتفاقی که می‌خواهید رقم بخورد.

    رپورتاژ خبری در چه سایت هایی منتشر می‌شود؟

    می توان گفت که رپورتاژ خبری یکی از اثرگذارترین شیوه های ارائه ی محتوا می باشد. این شرایط به خصوص وقتی به حالت ایده آل می رسد که مخاطب متوجه نشود که با یک رپورتاژ آگهی روبرو است، همچنین معمولا در رپورتاژ آگهی، شما زمان بیشتری در اختیار دارید تا با مخاطب صحبت کنید و در قالب فیلم، صدا و یا نوشتار، پیام و حرف های خود را به او منتقل کنید. برای انتشار رپورتاژ خبری خود و در پی آن تبلیغات اینترنتی شما می توانید از سایت‌های پربازدید استفاده کنید.

    این سایت‌ها را می توانید بر مبنای مخاطبان خود انتخاب کنید. وبسایت هایی پر بازدید که جامعه مورد نظر شما در آن حضور دارند. بنابراین پلتفرم‌هایی جهت انتشار رپورتاژ خبری وجود دارد تا به کسب‌وکارها کمک کنند از وب‌سایت‌های منتشرکننده در حوزه‌های مختلف و لیست قیمت‌ها باخبر شوند. از این رو کسب‌وکارها جهت خرید رپورتاژ خبری می‌توانند راحت‌تر و مناسب‌تر تصمیم‌گیری کنند و وب‌سایت‌های مناسبی برگزینند. البته ناگفته نماند که در دنیای تبلیغات اینترنتی شما باید مسائلی همچون سئو را هم در نظر بگیرید. باید این موضوع را به شما بگوییم که رپورتاژ خبری تأثیر بسیار خوبی روی سئو خواهد داشت.

    اهداف رپورتاژ خبری چیست؟

    در واقع می توان دو هدف از رپورتاژ خبری بیان کرد:

    1-تبلیغ غیر مستقیم یک محصول، یک برند و یا یک خدمت

    2-بالا رفتن درجه اینترنتی و جست و جو یک وبسایت.

    در رابطه با هدف شماره یک که پیش‌تر هم صحبت کردیم. رپورتاژها به صورت گزارش ارائه می شوند و به صورت متنی، تصویری، ویدوئویی، صوتی و … هم هستند. می توان گفت ازآن جایی که مخاطب این احساس را دارد که یک گزارش دارد بی طرفانه یک موضوع را معرفی می کند، احساس آرامش بیش تری دارد و با علاقه آگهی را مطالعه می کند و اما خب این درواقع یک تبلیغ غیر مستقیم است. در حقیقت کسب و کارها تلاش می کنند که در قالب این گزارش ذهن کاربران را برای خرید محصول یا خدمات یک برند آماده کنند.

    و اما برای بررسی هدف دوم  رپورتاژ خبری بهتر است به تیتر بعدی توجه کنیم.

    image dc33051c0c0a7d0f4561663fa1444c4ac29df2ef - رپورتاژ خبری چیست؟ و چرا باید از رپورتاژ خبری استفاده کنیم؟ - تاثیر رپورتاژ

    رپورتاژ خبری چه تأثیری بر سئو دارد؟

    برای موتور‌های جست و جو گر علاوه بر فاکتورها و الگو‌های داخلی، فاکتورهای خارجی هم دارای اهمیت هستند. در واقع می توان گفت این فاکتور‌های خارجی خود مؤثر بر برند و لینک‌های اینترنتی هستند. با استفاده از همین لینک هاست که موتور‌های جست و جو متوجه می شوند که کاربر به چه صفحاتی علاقه مند است و برای کدام صفحات اعتبار بیش تری قائل می‌شود. کاربران اینترنتی در حالت عادی به مطالب مفید لینک می دهند و آن‌ها برای یکدیگر به اشتراک می گذارند.

    رپورتاژ آگهی یکی از جدیدترین روش های بازاریابی آنلاین است که به شما کمک می کند مشهور، محبوب و ماندگار شوید. با خرید رپورتاژ آگهی از قدرت و اعتبار رسانه ها برای تبلیغ کسب و کارتان کمک می گیرید. رپورتاژ آگهی یک متن خبری درباره برند و یا محصول شما میباشد که در رسانه های معتبر منتشر شده و شما را به هزاران هزار کاربر جدید معرفی می کند! علاوه بر این با لینک سازی هایی که در رپورتاژ خبری انجام میدهید باعث پیشرفت در سئو و رتبه وبسایتتان در گوگل خواهد شد.

    از همین رو کارشناسان سئو در واقع با ایجاد لینک سازی اینترنتی موتورهای جست و جو را دور می زنند و به صفحات خود اعتبار می بخشند. در این راه فریب دادن موتور جست وجو گوگل البته کمی پیچیده‌تر است. خب ناگفته هم نماند که ار نظر گوگل انتشار رپورتاژ آگهی با هدف بهبود رتبه صفحات اینترنتی کاریست خلاف قانون. پس باید تمام تلاش خود را به عنوان یک کارشناس سئو بکنید که گوگل رپورتاژ خبری را طبیعی در نظر بگیرد که در این حالت این رپورتاژ تأثیر زیادی خواهد داشت. می توان گفت بک لینک‌ها برای طبیعی به نظر آمدن خوب است که از ملاک‌های زیر تبعیت کنند.

    • بک لینک ها باید در صفحات و سایت های مرتبط ایجاد شده باشند (مرتبط بودن موضوعی سایت منتشر کننده رپورتاژ خبری با سایت شما اهمیت بالایی دارد)
    • روند زمانی انتشار رپورتاژهای خبری اهمیت بالایی دارد.
    • کلماتی که از طریق آن ها به سایت شما لینک داده می شود نباید متمرکز بر روی یک عبارت خاص باشند.
    • لینک های خارجی نباید به یک صفحه خاص هدایت شوند.
    • نوع لینک دهی در صفحات اهمیت دارد و در حالتی که گوگل تشخیص دهد محتوا صرفا با هدف ایجاد لینک تهیه گردیده است، شما را جریمه می کند.

    حال که از اهمیتی که رپورتاژ خبری برای تبلیغات دارد آگاه شده اید و از اهداف آن باخبرید توصیه چند نکته جهت نوشتن رپورتاژهایی حرفه‌ای لازم است:

    1-در ابتدا رسانه ای که قرار است رپورتاژ خبری خود را در آن منتشر کنید به خوبی بشناسید.

    2-باید تمام سعی خود را بکنید تا شکل رپورتاژ خبری با سایر محتواهای رسانه هماهنگ باشد. دراین صورت است که خواننده متوجه تفاوتی بین رپورتاژ و دیگر محتواهای سایت رسانه نمی‌شود.

    3-سعی کنید ویژگی های یک گزارش توصیفی و تحلیلی را رعایت کنید.

    4- تا جایی که می توانید منابع و مستندات را بیش‌تر به کار ببرید.

    5-تا جایی که می توانید در تیترها و عنوان‌ها و یا اسم برنامه‌ها از کلمات مطلق مانند برترین یا بهترین استفاده نکنید. کلماتی را انتخاب کنید که علاوه بر طبیعی به نظر رسیدن تأثیر گذار نیز باشند.

    و اما در انتها شاید بد نباشد تأکیدی مجدد بر دقت در انتخاب رسانه‌ای که رپورتاژ را می خواهید درآن منتشر کنید، داشته باشیم. دراین راستا می توان سایت تسمینو(tesmino.com)، پلتفرمی قدرتمند برای ارتباط با رسانه های معتبر را نام برد. تسمینو پلتفرمی مناسب برای انتشار و توزیع رپورتاژ خبری است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا اخبار مربوط به حوزه کسب و کار خود را در رسانه های فارسی انتشار دهند، سئو سایت خود را در گوگل بهبود ببخشند و در نهایت، برند خود را نزد همگان محبوب کنند. می توانید برای خرید رپورتاژ با کیفیت و قیمت مناسب به تسمینو اعتماد کنید.

    آنچه در اینجا به آن پرداختیم تعریفی از رپورتاژ خبری و اهمیتی که برای تبلیغات غیر مستقیم و همچنین بالا بردن سئو وبسایت دارد بود. از اهمیت این آگهی گفته و نکاتی که برای تهیه آن لازم است رعایت کنید را نیز خاطر نشان کردیم.

    ثبت دیدگاه

    2 دیدگاه برای “رپورتاژ خبری چیست؟ و چرا باید از رپورتاژ خبری استفاده کنیم؟”
    1. با سلام من میخواستم برای رپورتاژ منتشر کنم شما چه سایت های معتبری معرفی می کیند.

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.