×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

کرونا جمعیت ماسک مردم - گیلان همچنان قرمز است/ اعمال محدودیت در رشت از ۲۰ آبان - آبتین حیدرزاده

آبتین حیدرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در گیلان اظهار کرد: ازنظر وضعیت ابتلا به کرونا متأسفانه آستارا، تالش، رودبار، رشت، لنگرود، لاهیجان و بندرانزلی در مرز قرمزی قرار دارند.

وی با بیان اینکه کل استان گیلان ازنظر عدد ابتلا در سه هفته گذشته در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: تعداد ۹۰ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های گیلان بستری شدند و کل بستری‌ها به بالای ۴۱۵ نفر رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای جلوگیری از کرونا تصریح کرد: ما دو شاخص را پیگیری می‌کنیم، یکی استفاده از ماسک در فضاهای سرپوشیده که به‌تازگی به بالای ۷۴ درصد رسیده و از میزان کل کشور بهتر است اما رعایت پروتکل‌ها در مجامع عمومی، مانند مهمانی‌ها و دورهمی زیر ۶۰ درصد هستیم که از میانگین کشوری پایین‌تر است، مردم باید توجه داشته باشند که انتقال ویروس در شاخص دوم بیشتر رخ می‌دهد.

حیدرزاده با اشاره به اعمال محدودیت‌ها از ۲۰ آبان در سراسر کشور افزود: این محدودیت‌ها شامل مشاغل دو، سه و چهار است، یعنی مراکزی که جزو مایحتاج روزمره مردم نیستند مانند بیمارستان، مراکز اورژانس و امثال این‌ها بقیه مشاغل از ساعت ۱۸ باید کار را تعطیل کنند و تا صبح فردا نمی‌توانند فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه اعمال محدودیت مشاغل در حال حاضر مختص شهر رشت است، گفت: در صورت لزوم و اعلام ستاد کرونا این محدودیت‌ها را در سایر شهرستان‌های گیلان نیز اعمال خواهیم کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.