پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • پشت پرده تولید تن ماهی با پنبه چیست؟
    21 آبان 1399 - 9:40
    شناسه : 177421
    0

    چند روزی است که یک ویدیوی عجیب در فضای مجازی منتشر شده است. ویدیویی که در آن ادعا می شود از پنبه برای تولید تن ماهی استفاده شده است.

    پ
    پ

    ماهی - پشت پرده تولید تن ماهی با پنبه چیست؟ - پشت پرده

    به گزارش کاماپرس، تولید تن ماهی با پنبه در دو سه روز گذشته سر و صدای زیادی درباره سلامت این محصولات به راه انداخته است. همین موضوع باعث شده سازمان ملی استاندارد درباره این نوع کنسرو ماهی توضیحاتی ارائه بدهد.

    به گزارش سازمان ملی استاندارد ایران ، محصولی که در این ویدئو مشاهده می‌شود، کنسرو ماهی مارلین در روغن است. بر اساس اعلام دفتر نظارت بر استانداردهای صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی این سازمان، مارلین ماهی و یا ماهی بادبان از خانواده نیزه ماهیان بوده، که نسبت به تون ماهیان بافت سخت‌تری دارند.

    آب بوی این ماهی را از بین می برد

    عضله اسکلتی ماهی از فیبرهای کوتاه و آرایش یافته میان لایه‌های بافت پیوندی تشکیل شده است. بافت پیوندی در عضله ماهی به مقدار کمتری نسبت به عضله پستانداران وجود دارد و دارای خواص متفاوتی است که موجب سفتی بیشتر بافت ماهی در مقایسه با گوشت پستانداران می‌شود.
    طبق توضیحات سازمان ملی استاندارد، پروتئین‌های ساختمانی میوزین، اکتین و اکتومیوزین در حدود سه چهارم کل پروتئین عضله ماهی را تشکیل می‌دهند. اکتومیوزین ماهی کاملاً ناپایدار بوده و به آسانی با فرآیند و نگهداری تغییر می‌یابد.

    در فرآیند شستشوی پروتئین با آب، معمولاً پروتئین‌ها که حدود ۸۰ درصد از گوشت ماهی را تشکیل می‌دهند از ارزش تغذیه‌ای بالایی نیز برخوردارند وضخامت پروتئین میوفیبریلار بر اساس گونه و سایز ماهی متفاوت است و در برخی گونه‌ها مانند ماهی مارلین بسیار ضخیم بوده که در اثر شستشو با آب به صورت رشته‌هایی با بافتی شبیه پنبه مشاهده می‌شود. هر مقدار که پروتیین های ماهی بیشتر در معرض تماس با آب قرار گیرند رشته‌های عضلانی شفاف‌تر و سفیدتر می‌شوند و همچنین بو و طعم ماهی از بین می‌رود.

    سازمان ملی استاندارد در ادامه این توضیحات اعلام کرده مصرف کنندگان می‌توانند از محصولات کنسرو ماهی تولید داخل که دارای علامت استاندارد و کد ده رقمی است، با اطمینان استفاده کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.