شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • هر کجا ببینیم شرایط برای لغو تحریم آماده است استفاده می کنیم/ اگر آمریکا به سیاست ما نزدیک شود شرایط جدیدی پیش می آید
    21 آبان 1399 - 16:18
    شناسه : 177460
    0

    حسن روحانی، رییس جمهور گفت:امیدواریم مردم آمریکا شرایط را به گونه ای رقم بزنند که شاهد باشیم کاخ سفید با پایبندی به تعهداتش به مسیر صحیح بازگردد. او با بیان اینکه هر کجا ببینیم شرایط برای لغو تحریم آماده است استفاده می‌کنیم، تاکید کرد که هیچ کس حق فرصت سوزی ندارد.

    پ
    پ

    1 - هر کجا ببینیم شرایط برای لغو تحریم آماده است استفاده می کنیم/ اگر آمریکا به سیاست ما نزدیک شود شرایط جدیدی پیش می آید -

    به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه هیات دولت با اشاره به انتخابات اخیر آمریکا اظهار کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران روشن است و هر دولتی که در آمریکا باشد سیاست ما تغییر نمی‌کند. ما همان سیاستی را که دیروز داشتیم امروز و فردا خواهیم داشت و این وابسته به دولت آمریکاست که به سیاست‌های ما نزدیک شود یا از آن فاصله بگیرد.

    وی ادامه داد: دولت رو به پایان آمریکا در این مدت از سیاست‌های ما فاصله گرفت. سیاست اصولی ما سیاست اکثر کشورهای مستقل و مهم جهان است و آنها هم با یک جانبه‌گرایی و تروریسم مخالفند. اگر آمریکا به سیاست ما نزدیک شد شرایط جدیدی پیش می‌آید و اگر دور شد آن موضوع دیگری است. سیاست ما تعامل با جهان و به تعبیر رهبری تعامل گسترده با جهان است.

    روحانی با اشاره به این‌که هفته گذشته جهان شاهد اتفاق قابل ملاحظه‌ای بود یادآور شد: مردم آمریکا با رای خود نشان دادند که موافق سیاست‌های متکبرانه کسی که با تحقیر نسبت به برخی ملت‌ها صحبت می‌کرد و حتی به بعضی از ملت‌های ما به صراحت لقب گاو شیرده داده بود و سیاست‌هایش انزجار همه ملت‌های جهان و حتی مردم خود آمریکا را برانگیخته بود، موافق نیستند و این سیاست‌ها با مخالفت قاطع مردم مواجه شد که قابل اهمیت بود.

    وی اضافه کرد: رژیمی که خواب سقوط ایران را می‌دید به صورت حقیرانه ساقط شد به جز چند کشور کوچک بقیه جهان شرایط جدیدی پیش‌روی خود می‌بینند. در ایران هم انتظارات جامعه و مردم شاهد یک تغییرند. انتظارات تورمی و رکودی به انتظارات گشایشی به امید به آینده مواجه شده است. البته این به این معنا نیست که روابط ما بر این مبنا بنا نهاده شده باشد. به طور کلی اساس روابط ما با کشورهای همسایه و دوستان‌مان است. آمریکا و دولتی که در آن رو به پایان است به عنوان عامل مزاحم در روابط ما با کشورهای دیگر ایفای نقش می‌کرد و من حس می‌کنم این عامل مزاحم در حال از بین رفتن است.

    رییس جمهور با بیان این‌که شرایط برای فعالیت بر مبنای مصالح و منافع آماده‌تر شده افزود: ما در سال‌های گذشته روابط بسیار خوبی مخصوصا با همسایگان‌مان مثل عراق، ترکیه، افغانستان، آذربایجان و سایر کشورهای دوست مثل روسیه و چین برقرار کردیم و احساس می‌کنیم فضا برای روابط نزدیک‌تر و تعامل با دوستان آماده‌تر شده است.

    رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش گفت: از برخی‌ دوستان تقاضا دارم به شایعات و القائات نادرست در کشور ادامه ندهند؛ موضوعات منافع ملی کشور را به انتخابات گره نزنند؛ کار کردن برای انتخابات اشکالی ندارد ولی منافع ملی فدای انتخابات نشود.

    وی ادامه داد: آنها [آمریکا] تحریم را به جنگ اقتصادی تبدیل کردند و اقدامات تحریک‌آمیز تا مرز جنگ انجام دادند؛ این‌ تدبیر و مدیریت نظام و تصمیم دولت بود؛ از خط قرمز ما عبور کردند و سردار بزرگ ما را به شهادت رساندند که تودهنی خوردند.

    رییس جمهور گفت: هر کجا ببینیم شرایط برای لغو تحریم آماده است از آن استفاده خواهیم کرد؛ هدف‌ ما از بین بردن تحریم‌های ظالمانه است؛ هرجایی هر فرصتی مناسب باشد کارمان را انجام می‌دهیم؛ هیچکس حق فرصت‌سوزی ندارد.

    روحانی تاکید کرد: از هر فرصتی‌ که به نفع منافع ملی مردم و رفع تحریم باشد استفاده خواهیم کرد؛ این مسئله حزبی و جناحی نیست؛ البته هر گامی که بخواهیم برداریم به رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه خواهیم کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.