چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 14 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آمار مرگ و میر کرونا در دو هفته آینده دو برابر می‌شود
    24 آبان 1399 - 13:39
    شناسه : 177545
    0

    ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت از افزایش دو برابری مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در دو هفته آینده خبر داد.

    پ
    پ

    کرونا - آمار مرگ و میر کرونا در دو هفته آینده دو برابر می‌شود - آمار کرونا

    حریرچی در گفتگوی خبری افزود: متاسفانه ما بیش از ده روز است که مرگ های بالای ۴۵۰ را تجربه می کنیم، متاسفانه با این میزان رعایت پروتکل هایی که انجام می شود و با این میزان محدودیت هایی که اعمال می شود پیش بینی ها این است که ما روند صعودی در بستری ها و مرگ و میر خواهیم داشت.

    وی افزود: طبق پیش بینی سایت IHME که پیش بینی های آمریکا بر مبنای آن انجام می شود افزایش مرگ و میر تا نزدیک دو برابر در دو هفته آینده را برای ایران پیش بینی کرده است که امیدواریم اتفاق نیفتد.

    وی در ادامه گفت: ۶۵ نفر از روسای دانشگاه ها که فرماندهان جان بر کف مقابله با کرونا و در خط مقدم هستند و اکثر آن ها هم خودشان و هم معاونانشان مبتلا شده اند طی یک نامه ای به وزیر بهداشت و درمان که فرماندهی مقابله را بر عهده دارد درخواست کردند که تعطیلی های دو هفته ای در تمام کشور انجام شود و نه تنها در تهران و قاعدتا به مطالب این بزرگواران توجه خواهد شد، ولی من نکته ای را عرض می کنم عده ای دنبال این هستند که دو هفته تعطیل بشود تا به مسافرت و گردش و رفت و آمدهای خانوادگی بپردازند.

    حریرچی افزود: من خواهش می کنم هرگونه تعطیلی که انجام شود ما باید وظایف فردی خودمان مبنی بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ماندن در خانه را رعایت کنیم. در حال حاضر حدود 30 درصد موارد مرگ در کشور ما ناشی از کرونا است و آیا روزانه 450 کشته کافی نیست تا خیلی از ما رفتارمان را تغییر بدهیم؟ ماسک بزنیم و مسافرت و مهمانی خانوادگی نرویم.دور همی های خانوادگی و مهمانی ها عامل حداقل 30 درصد و در بعضی از استان ها عامل 50 درصد از موارد ابتلاهای جدید است.

    وی بیان کرد: پاییز ما رنگ فوق قرمز پیدا کرد و با این همه عزا و فقدان عزیزانمان به سیاهی گرایید، به مردم می گویم اجازه دهید زمستانمان را سفید کنیم و در سیاهی این مرگ و میر غرق نشویم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.