پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41434 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • اجرای ۸۶۷ برنامه به مناسبت هفته بسیج در گیلان/ توزیع 14هزار بسته کمک معیشتی
    29 آبان 1399 - 15:03
    شناسه : 177741
    0

    فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه ۸۶۷ برنامه به مناسبت هفته بسیج در این استان اجرا می‌شود گفت: توزیع 14هزار بسته کمک معیشتی و اجرای‌ طرح مبارزه با کرونا از جمله این برنامه‌ها است.

    پ
    پ

    خبری فرمانده سپاه قدس گیلان - اجرای ۸۶۷ برنامه به مناسبت هفته بسیج در گیلان/ توزیع 14هزار بسته کمک معیشتی - سپاه قدس گیلان

    سردار محمد عبدالله‌پور در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته بسیج در گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره) اظهار داشت: بسیج هرجا که نیاز باشد برای رفع مشکلات مردم وارد صحنه می‌شود و تهدیدات را به فرصت تبدیل می‌کند.

    فرمانده سپاه قدس استان گیلان با بیان اینکه امام(ره) با فرمان تأسیس بسیج به‌نوعی انقلاب را حفظ کردند تصریح کرد: شعار هفته بسیج امسال “پیشرو در خدمت و امیدآفرینی” است زیرا بسیج از این ظرفیت برخوردار است که گره‌گُشا و امید مستضعفان باشد.

    سردار عبدالله‌پور با بیان اینکه مقوله امیدآفرینی در بیانیه گام دوم انقلاب نیز تاکید شده است عنوان کرد: در شرایطی که دشمنان امروز بر طبل ناامیدی می‌کوبند اما بسیج برای اینکه به همه بفهماند که پیرو ولایت است از هیچ تلاشی دریغ نکرده و برای امیدآفرینی در جامعه تلاش می‌کند.

    وی با اشاره به پیش‌بینی بیش از 867 برنامه در هفته بسیج امسال خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی برنامه‌های خوبی پیش‌بینی شده که با استفاده از ظرفیت فضای مجازی اجرا می‌شود از جمله یادواره شهدای سلامت و برنامه راهیان نور دانش‌آموزی که در قالب فضای مجازی برگزار می‌شود.

    فرمانده سپاه قدس استان گیلان افزود: حدود 10 هزار نفر برای شرکت در طرح راهیان نور دانش‌آموزی گیلان در فضای مجازی پیش‌بینی شد و در این طرح از ظرفیت بقاع متبرکه، گلزار شهدا و انجمن راویان دفاع مقدس استفاده می‌شود و امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها به همه ثابت شود که حتی در بحران کرونا هیچ بُن بستی نداریم.

    سردار عبدالله‌پور با بیان اینکه 114 واحد مسکن مددجویان کمیته امداد در هفته بسیج به صاحبان آن‌ها تحویل داده می‌شود خاطرنشان کرد: توزیع 14 هزار بسته کمک‌ معیشتی در هفته بسیج نیز امسال در سطح گیلان تدارک دیده شد و این بسته‌ها در هر روز از هفته بسیج بین آسیب‌دیدگان کرونا توزیع می‌شود.

    وی با اشاره به‌ راه‌اندازی‌های کارگاه‌های تولید ماسک و صدور پروانه‌های زراعی و باغی در حوزه کشاورزی ابراز داشت: صدور این پروانه‌ها برای کشاورزان می‌تواند سندی برای گسترش فعالیت‌های کشاورزی باشد.

    فرمانده سپاه قدس استان گیلان خدمات بسیج‌ در حوزه آزادسازی زندانیان غیرعمد را مورد اشاره قرار داد و بیان‌ داشت: در قالب این طرح، 30 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در استان آزاد شدند و اجرای این طرح همچنان توسط بسیج ورزشکاران استمرار دارد.

    سردار عبدالله‌پور با گلایه از اداره‌کل انتقال خون استان افزود: در بخش نذر خون، چند ماه است که اعلام آمادگی کردیم که در چند شهرستان، امکانات و نیروی انسانی لازم را جهت افزایش ذخایر خونی تامین می‌کنیم و این‌ طرح در املش اجرا شد اما 2 پایگاه انتقال خون در رشت پاسخگوی نیاز خونی نیست از طرفی مردم گیلان نباید با بحران خون مواجه باشند.

    وی با اشاره به اهمیت تضرع و توسل به درگاه خداوند متعال جهت ریشه‌کنی کرونا اظهار داشت: برگزاری دعای ندبه و سخنرانی فرهنگی مذهبی با موضوع “بسیج پیشرو و پیشگام ظهور” و توسل برای ریشه‌کنی کرونا همراه با پخش زنده توسط بسیج مداحان اجرا می‌شود.

    فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه درمان کرونا نیازمند اقدامات پیشگیرانه است و باید مردم را اقناع کنیم که این بیماری با همکاری یکدیگر ریشه‌کن می‌شود افزود: بهترین راه پیشگیری، شناسایی صحیح است از این رو برنامه غربالگری و طرح ملی مبارزه با کرونا این بار با عنوان سردار شهید سلیمانی در استان اجرا می‌شود و هماهنگی‌های لازم برای اجرای آن درحال انجام‌ است.

    سردار عبدالله‌پور با بیان اینکه سپاه در حوزه مقابله با احتکار کالا نیز بسیار فعال است تصریح کرد: با توجه به وجود برخی انبارهای غیر رسمی در استان، به پایگاه‌های مقاومت ابلاغ کردیم که آمار انبارهای غیررسمی با همکاری سازمان صمت مورد بررسی جدی قرار گیرد البته در بخش نظارت میدانی بازار هم به کمک سازمان صمت رفتیم.

    به گزارش تسنیم، پویش نذر خون پیشکسوتان جهاد و شهادت، توزیع روزانه 4 هزار پُرس غذایی گرم و مواد ضدعفونی کننده در مناطق محروم، برنامه زنده تلویزیونی “حدیث عشق” به‌مناسبت هفته بسیج و
    برگزاری دعای ندبه و سخنرانی فرهنگی مذهبی با موضوع “بسیج پیشرو و پیشگام ظهور و توسل برای ریشه‌کنی کرونا همراه با پخش زنده، بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته بسیج است.

    آئین بزرگداشت شهدای سلامت و تقدیر از مدافعان سلامت، پویش سلیمانی‌ها، رونمایی از مستند تلویزیونی عشق ایثار با محوریت نقش معلمان بسیجی و جهادی در حوزه تعلیم و تربیت در شرایط بیماری کرونا و تبادل تفاهمنامه بسیج جامعه کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی برای صدور برنامه‌های زراعی باغی جزو دیگر برنامه‌های هفته بسیج در گیلان به‌شمار می‌رود.

    دوره آموزش پدافند غیرعامل در صنعت ساختمان، توزیع بسته‌های معیشتی، تجلیل از خادمان بسیجی مساجد، تبادل تفاهم‌نامه سازمان بسیج جامعه کشاورزی و نوغانداری کشور برای حمایت از زنجیره پرورش ابریشم و آغاز به‌کار طرح باغ کارخانه برای حمایت از محصول چای و اجرای طرح حمایت از 200 باغ چای نیز در گیلان اجرا خواهد شد.

    توزیع لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و برگزاری ویزیت رایگان پزشکی، مشاوره حقوقی و تحصیلی در 22 محله آسیب‌پذیر استان، اهدای خون توسط کارمندان بسیج ادارات واکسیناسیون 10 هزار قطعه طیور بومی و تفاهم‌نامه فرهنگی هنری اجتماعی با سازمان بهزیستی، افتتاح‌ کارگاه تولید ماسک و رژه موتوری و خودرویی نمایش اقتدار بسیج به‌مناسبت سالروز تشکیل بسیج، آزادی زندانیان غیرعمد ورزشکار و مسابقه کتابخوانی در فضای مجازی نیز جزو دیگر برنامه‌ها به‌شمار می‌رود.

    خبرگزاری بسیج

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.