شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ۷۷ گروه جهادی دانشجویی در گیلان فعال هستند
    01 آذر 1399 - 20:49
    شناسه : 177949
    0

    مسئول ناحیه بسیج دانشجویی گیلان گفت: هم اکنون ۷۷ گروه جهادی بسیج دانشجویی در حوزه های مختلف در استان فعالیت دارند.

    پ
    پ

    مهدی نیازمند - ۷۷ گروه جهادی دانشجویی در گیلان فعال هستند - در گیلان

    محمد مهدی نیازمند به مناسبت دوم آذر سالروز تشکیل بسیج دانشجویی به فرمان بینانگذار کبیر انقلاب اسلامی در نشست خبری افزود: دانشجویان بسیجی در این گروه های جهادی در عرصه های مختلف از جمله سلامت و بهداشت، عمرانی و کمک های مومنانه فعالیت دارند.

    وی با اشاره به فعالیت دانشجویان بسیجی در پیشگیری از انتشار و انتقال ویروس کرونا اظهار داشت: دانشجویان در این بخش ضمن حرکت های جهادی برای انجام کمک ها در تولید مواد ضدعفونی کننده و محلول ضدعفونی و غیره نیز فعالیت کردند.

    مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان گیلان توزیع بسته های معیشتی را از دیگر برنامه های گروه های جهادی عنوان کرد و افزود: در هفته بسیج نیز ۳۰۰ بسته معیشتی و بهداشتی در اختیار مردم قرار می گیرد ضمن اینکه پیش از این نیز بسته های معیشتی و نوشت افزار از سوی این گروه ها بین نیازمندان توزیع شد.

    وی با اشاره به فعالیت این گروه های جهادی برای جمع آوری کمک های خیرین در ساخت مسکن محرومان بیان داشت: در این راستا طی هفته بسیج یک واحد مسکونی محرومان به بهره برداری می رسد.

    وی در ادامه از برگزاری مراسم اختتامیه کشوری جشنواره نجم “نهضت جوانان مسئله محور” خبر داد و خاطر نشان کرد: این جشنواره فردا “یکشنبه” دوم آذرماه به مناسبت سالروز تشکیل بسیج دانشجویی به صورت وئدیو کنفرانس همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار می شود که از پنج هسته برتر استان تقدیر به عمل می آید.

    نیازمند برگزاری کنگره شهدای دانشجو در پاییز ۱۴۰۰ در استان گیلان را از دیگر برنامه های بسیج دانشجویی عنوان کرد و افزود: برنامه های اجرایی برای برگزاری این کنگره با برگزاری سلسله یادواره های شهدای دانشجو، تشکیل سرگذشت پژوهی و تکمیل بانک اطلاعاتی آغاز شده است.

    وی با بیان اینکه جشنواره ققنوس یکی دیگر از برنامه های بسیج دانشجویی در راستای تربیت و شناسایی افراد در عرصه هنر دانشجویی است، اظهار داشت: این جشنواره در عرصه های مختلف، شرایطی را برای شناسایی دانشجویان علاقمند در عرصه هنر فراهم می کند.

    مسئول ناحیه بسیج دانشجویی گیلان خاطر نشان کرد: در سال های اخیر شاهد برگزاری باشکوه جشنواره ققنوس در این استان بوده ایم، ششمین جشنواره استانی نیز در سال جاری برگزار خواهد شد که فراخوان آن در آینده اعلام می شود.

    وی در بخش دیگری از سخنانش در این نشست خبری با اشاره به فرارسیدن دوم آذر سالروز پیام تاریخی امام راحل برای تشکیل بسیج دانشجو و طلبه گفت: پیام تاریخی امام راحل برای تشکیل بسیح دانشجو و طلبه مملو از نکاتی است که برخی از آنان مطالبات امام راحل بود که اکنون بعد از بیش از ۳۰ سال بخش های مهم آن را مشاهده می کنیم.

    مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان گیلان اظهار داشت: توصیه اکید امام راحل در این پیام این بود که دو مرکز دانشگاه و حوزه علمیه و طلاب دینی تمام تلاش شان را انجام دهند که اصول تغییر ناپذیر نه شرقی و نه غربی را حفظ کنند.

    وی بیان داشت: بسیج دانشجویی اولویتش بر تربیت و رشد استعدادهای مختلف و ایجاد بسترها در حوزه های مختلف برای تریبت جوان انقلابی متمرکز است.

    وی با اشاره به هدایت تحصیلی دانشجویان به عنوان یکی از کارهای بسیج دانشجویی اضافه کرد: در این ارتباط بسترهایی ایجاد می کنیم که اولا دانشجو نقشه راهی در مسیر تحصیل داشته باشد و از سویی افق و آینده خود را به خوبی بشناسد.

    مسئول ناحیه بسیج دانشجویی گیلان با بیان اینکه نقشه راه معلمی در دانشگاه فرهنگیان فراهم شده است، اظهار داشت: نقشه راه علوم انسانی و پزشکی نیز فراهم خواهد شد.

    وی در ادامه ورود در حوزه مطالبه گری را یکی از انتظارات جامعه از دانشجویان عنوان کرد و افزود: هر زمانی که دانشجو آگاهانه وارد می شود، مطالبه می کند و راهکار ارایه می دهد و این مشارکت نتایج خوبی در بر داشته و دارد.

    افزون بر ۱۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه های استان گیلان مشغول به تحصیل هستند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.