×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

بنزین - بنزین سه نرخی در راه است؟ - بنزین

فرید عامری در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت میزان بنزین یارانه‌ای ذخیره‌سازی شده در کارتهای هوشمند سوخت گفت: بر اساس آخرین برآورد انجام شده، در شرایط فعلی در بیش از ۸۰ درصد کارتهای هوشمند خودروهای شخصی سهمیه‌های بنزین به حداقل کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان درحال‌حاضر سهمیه بنزین ۳۰ درصد خودروها شامل ۲ میلیون و ۲۷۰ هزار خودرو به طور کامل به اتمام رسیده است، تصریح کرد: همچنین سهمیه بنزین ۵۲ درصد خودروها شامل ۴ میلیون خودرو به کمتر از ۲۴ لیتر رسیده است.

وی با اعلام اینکه هم اکنون دو درصد خودروها بیش از ۲۶۰میلیون لیتر بنزین یارانه‌ای دارند، اظهارکرد: در کارت هوشمند یک درصد خودروهای شخصی بیش از ۱۸۰ میلیون لیتر بنزین ذخیره شده است.

این مقام مسئول همچنین از ذخیره‌سازی بیش از ۸۰ میلیون لیتر در یک درصد دیگر از کارتهای هوشمند خودروهای شخصی خبر داد و افزود: درحال‌حاضر ذخیره بنزین یارانه‌ای کارتهای هوشمند به کمتر از یک میلیارد لیتر کاهش یافته است.

عامری با اشاره به اینکه تا پایان آبان ماه امسال در مجموع حدود ۶۸۰ میلیون لیتر بنزین یارانه‌ای در کارت هوشمند خودروها ذخیره‌سازی شده است، اظهارکرد: این در حالی است که مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲ میلیارد لیتر بنزین یارانه‌ای در کارت‌های هوشمند سوخت ذخیره‌سازی شده بود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تایید گزارشی مبنی بر آمادگی جایگاه‌ها برای عرضه بنزین سه نرخی همزمان با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها توضیح داد: با توجه به سیاست دولت مبنی بر محفوظ ماندن بنزین یارانه‌ای با نرخ ۱۰۰ تومان در کارتهای هوشمند پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، زمینه را برای عرضه بنزین چند نرخی در سطح جایگاه‌ها فراهم کرده‌ایم.

وی با اعلام اینکه وزارت نفت برای عرضه هر نوع قیمت‌گذاری بنزین و سایر فرآورده‌های نفتی در جایگاه‌ها آمادگی دارد، تصریح کرد: از آبان ماه امسال سامانه جدیدی برای عرضه بنزین چند نرخی انجام شده است.

عامری همچنین با اشاره به نصب سامانه مشابهی در جایگاههای عرضه گازوئیل برای عرضه چند نرخی این فرآورده نفتی تاکید کرد: حدود ۷ هزار و ۵۰۰ نرم افزار جدید در جایگاه‌های گازوئیل نصب و راه‌اندازی شده است.

مهر

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.