×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

علی ربیعی - ربیعی: انتقال پول واکسن کرونا در چندین مرحله با مشکل مواجه شده است! -

ربیعی درباره اظهارات اخیر علی مطهری درباره خرید واکسن کرونا و ارتباط آن با FATF  گفت: در مورد واکسن قبلاً همکاران من در وزارت بهداشت توضیحات مفصلی ارائه دادند، در مورد انتقال پول بنابر قوانین تحریم و قواعد FATF چندین مرحله انتقال پول با مشکل مواجه شد و با موانعی رو به رو بودیم. به طور کلی نپیوستن به FATF آثار خود را نشان خواهد داد قبلا نیز دولت دیدگاه خود را در این زمینه اعلام کرده بود.

وی اضافه کرد: امیدواریم در مجمع تشخیص مصلحت نظام در این زمینه بحث کنیم و آنچه که به مصلحت کشور است را بتوانیم تأمین کنیم.

ماجرای ادعای در نظر گرفتن اعتبار برای سند ۲۰۳۰ در بودجه ۱۴۰۰

ربیعی در پاسخ سوالی مبنی بر انتشار ادعایی در راستای درنظر گرفته شدن اعتبار برای اجرای سند ۲۰۳۰ در لایحه بودجه مطرح شده است، گفت: متاسفانه عده‌ای این روزها بدون هیچ سوال و مذاکره ای براساس یک برداشت، اقدام به قضاوت عجولانه می کنند و در این مورد هم یک برداشت اشتباه صورت گرفته است. بودجه شامل یک ماده واحد با ۵ جلد پیوست جداول کلان می باشد که در هیچ جای این ۵ جلد پیوستی بحثی از ۲۰۳۰ نشده است. و اصل بودجه هم همین لایحه و ۵ جلد پیوستی است.

وی خطاب به نمایندگان مجلس خاطر نشان کرد: به لحاظ ایجاد شفافیت و آگاهی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، ۱۰ جلد از مطالعات پیرامون قانون برنامه ششم توسعه صرفا جهت اطلاع نه اثرگذاری در بودجه ارسال شده است که بند مورد استناد، در پیوست هایی است که شامل سوابق بوده است که این سوابق هم مربوط به مطالب از سال ۹۵ به بعد بوده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه “سند ۲۰۳۰ هیچ جایگاهی در برنامه‌های آموزش و پرورش ندارد” گفت: اساسا سند ۲۰۳۰ هیچ جایگاهی در برنامه ها و اقدامات وزارت آموزش و پرورش ندارد و با وجود سند بنیادین آموزش و پرورش کلیه برنامه ها و اقدامات آموزش و پرورش بر مبنای سند بنیادین انجام می شود. همچنین وزارت آموزش و پرورش پیش از این سند ۲۰۳۰ را مغایر با اهداف، آرمان‌ها و ارزش‌ها اسلامی مورد پذیرش سند تحول بنیادین می‌داند و خود را متعهد می‌داند که در هیچ سطحی از آموزش و پرورش برنامه و اقدامی براساس آن انجام نشود.

وی افزود: تاکید می‌کنم اساسا دولت موضوعی به نام سند ۲۰۳۰ را به رسمیت نمی‌شناسد و اختصاص بودجه برای اجرایی کردن، پیگیری یا هر آنچه مربوط به ۲۰۳۰ باشد را تکذیب می‌کنم، تعجب می‌کنم یکی از اقایان مصاحبه کرده بود که ردیف ۲۰۳۰ را از بودجه حذف می‌کنیم و متاسفانه و اساسا نگاهی به بودجه نکرده است. این ردیف کجاست که می‌خواهید حذف کنید. چه خوب است قبل از هر گونه ایجاد ذهنیت در افکار عمومی یک سوال یا تماس با سازمان برنامه و بودجه صورت می گرفت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.