×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

خارج کردن سنگ 290 گرمی از مثانه یک مرد در گیلان - خارج کردن سنگ 290 گرمی از مثانه یک مرد در گیلان - در گیلان

به گزارش ایسنا؛ دکتر رضا شاهرخی متخصص اورولوژی و فلوشیپ جراحی سرطان های مجاری ادراری و سرپرست تیم جراحی در این خصوص اظهار کرد: پس از بررسی های پاراکلینیکی و مجموعه روش های تصویر برداری پزشکی از مرد میانسال ۴۹ ساله که با شکایت از درد شدید از ناحیه شکم و مثانه به کلینیک تخصصی مرکز آموزشی درمانی رازی رشت مراجعه کرده بود، پس از دستور متخصص مربوطه مبنی بر بستری شدن در بخش اورولوژی این مرکز، تحت عمل جراحی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: طی این عمل جراحی که در مرکز دانشگاهی رازی صورت گرفت، از مثانه بیمار، سنگی به قطر تقریبی ۱۰ سانتی متر وبه وزن ۲۹۰ گرم استخراج شد.

شاهرخی ادامه داد: بزرگی اندازه این سنگ، از جمله موارد نادری می باشد، که در چند سال اخیر بی سابقه بوده است.

وی با ضروری دانستن علت پیدایش این سنگ بزرگ، خاطرنشان کرد: تحقیقات صورت پذیرفته در این راستا، نشان می دهد که پیدایش چنین سنگ هایی به ویژه آنهایی که به شکل عارضه ای مزمن و دراز مدت در بیماران ظاهر می شوند می تواند علت اصلی برخی از سرطان های نادر در مثانه از جمله گونه scc باشد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان این متخصص اورولوژی در پایان، تاکید کرد: توجه به علایم و چکاپ سالیانه می تواند در خصوص پیشگیری از عارضه هایی از این دست، بسیار موثر باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.