×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

هرچه به ماه‌ها و روزهای پایانی سال نزدیک‌تر می‌شویم تب ‌و تاب خرید محبوب ترین سررسیدها هم بیشتر می‌شود. سررسیدها که در ایران همیشه نقش پلنر یا دفتری برای برنامه‌ریزی داشتند یکی از همراهان دوست‌داشتنی بسیاری از قشرهای جامعه محسوب می‌شوند.

سررسید بعنوان  یک هدیه تبلیغاتی محبوب محسوب می شود که در کنار کاربرد خود، می‌توانند تبلیغی دائمی برای برندهای مختلف باشند. با این حال برخی از انواع سررسید ۱۴۰۰ نسبت به مدل‌های دیگر طرفدار بیشتری پیدا کرده و محبوب تر شده‌اند.

در این بخش می‌خواهیم پرطرفدارترین سررسیدها را در کنار یکدیگر بشناسیم و با انواع مختلف آنها آشنا شویم. برای انتخاب بهترین سررسید، باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید که در ادامه آنها را با هم مرور می‌کنیم.

محبوب ترین سررسیدها در سال ۹۹ چه بودند؟

جالب است بدانید تنوع سررسیدها برخلاف آنچه که تصور می‌کنید بسیار است و می‌توان آنها را از نظر قطع، جلد، کاغذ، نوع صحافی و موارد دیگر دسته‌بندی کرد. هریک از این سررسیدها با توجه به نوع کارکردشان در میان گروه خاصی از افراد محبوبیت یافتند.

به عنوان مثال انواع سررسید کلاسوری در قطع بزرگ یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مدیران مجموعه‌های مختلف هستند که امکان برنامه‌ریزی راحت را در اختیار آنها قرار می‌دهند.

انواع سررسید ۱۴۰۰ را می‌توانیم در ۶ دسته کلی قرار دهیم. این ۶ دسته با توجه به قطع آنها طبقه‌بندی می‌شوند که در ادامه بیشتر آنها را می‌شناسیم.

1 - محبوب ترین سررسیدها را بشناسیم - سررسید

۱.       سررسید رحلی، انتخاب محبوب مدیران!

همان‌طورکه از نام این سررسیدها پیداست، قطع آنها نسبت به سایر سالنامه‌ها بزرگ‌تر بوده و نسبت به سایر محصولاتی که در این دسته قرار می‌گیرند، قیمت بالاتری دارند. سررسید رحلی که نام دیگر آن مدیری است در اندازه‌های ۲۱ در ۲۸ سانتی‌متر به بازار عرضه می‌شود. اندازه بزرگ این سالنامه باعث شده است که تنها در میان گروه خاصی از اقشار جامعه محبوب باشد.

به عنوان مثال افرادی که به یک همراه همیشگی در کیف یا جیب خود نیاز داشته باشند به سراغ انواع سررسید کلاسوری یا مدیری نمی‌روند. با این حال این سالنامه‌ها بهترین کارآیی را برای برنامه‌ریزی روزهای مختلف سال دارند و از محبوب ترین سررسیدها برای نوشتن متون در صفحات مختلف سال هستند.

ظاهر شیک این سررسیدها نیز جلوه‌ای خاص به افراد می‌دهد؛ به همین دلیل است که افراد هدفمند، مدیران بزرگ یا فروشندگان حرفه‌ای بیشتر به دنبال این سررسیدها برای هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی هستند.

البته باید توجه داشت قطع بزرگ و وزن معمولا سنگین این سالنامه‌ها، آنها را مناسب حمل‌ونقل نمی‌کند. از آنجایی که ظاهر شیک در سررسید مدیران یا سررسید رحلی اهمیت ویژه‌ای دارد، معمولا جنس جلد این محصولات از چرم مصنوعی، جیر، ترمو یا گالینگور است که وزن آنها را زیاد می‌کند.

نوع دیگری از سررسید مدیری یا رحلی نیز وجود دارد که در ابعاد بزرگ‌تر از نمونه‌های معمول تولید شده و اندازه‌ای حدود ۲۴ در ۳۴ سانتی‌متر دارد.

۲.      سررسید رقعی؛ از محبوب ترین سررسیدها میان دانشجویان

یکی از محبوب ترین انواع سررسید ۱۴۰۰ مدل رقعی است. سالنامه رقعی همیشه میان افراد پرطرفدار بوده که البته این محوبیت بی‌دلیل هم نیست؛ قطع مناسب و قیمت مقرون‌به‌صرفه این سالنامه‌ها دو موضوع مهمی است که باعث محبوبیت روزافزون سررسید رقعی می‌شود.

این سالنامه‌ها را در ابعاد ۱۵ در ۲۱ سانتی‌متر و ابعادی تقریبا نزدیک به کاغذهای A5 تولید می‌کنند؛ به همین دلیل هم نسبت به سایر مدل‌های دیگر ازجمله سالنامه وزیری یا رحلی، خوش‌دست‌تر هستند.

موضوع مهم دیگری که سررسید قطع رقعی را محبوب کرده، قیمت نسبتا پایین‌تر آن است. باتوجه به اینکه این محصولات با دو نوع جلد سخت و نرم تولید می‌شوند، با هر بودجه‌ای می‌توان یکی از بهترین سرسیدهای رقعی را تهیه کرد.

تنوع بالای مدل نیز سالنامه رقعی را به یکی از رقیبان جدی سایر محصولات در این زمینه تبدیل کرده است. به عنوان مثال انواع سررسید قفل دار در قطع رقعی یکی از پرکاربردترین کالاها محسوب می‌شوند که در کنار وزن پایین و قابلیت حمل‌ونقل خود، از نوشته‌های شما نیز محافظت می‌کنند.

یکی از اقشار مصرف‌کننده این سررسیدها را دانشجویان می‌توان دانست. قابلیت حمل‌ونقل آسان و اشغال فضای اندک از دلایلی است سالنامه رقعی را از محبوب ترین سررسیدها در میان بسیاری از دانشجویان کرده است؛ البته که تنوع قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن هم از بزرگ‌ترین عوامل سوق‌دهنده برای خرید بیشتر این سررسیدها توسط دانشجویان است!

2 - محبوب ترین سررسیدها را بشناسیم - سررسید

۳.     سررسید پالتویی؛ همراهی دوست‌داشتنی و همیشگی

سررسید پالتویی یکی از بهترین سالنامه‌ها برای افرادی است که می‌خواهند یک همراه نسبتا بزرگ را همیشه در کنار خود داشته باشند. انواع سررسید پالتویی در ابعاد ۱۷ در ۱۰ یا ۱۷ در ۱۲ سانتی‌متر طراحی و تولید می‌شوند. از آنجایی که ابعاد این سالنامه‌ها نسبت به سایر انواع سررسیدها کوچک‌تر است به راحتی در کیف یا جیب جای می‌گیرند و حمل‌ونقل آسانی دارند. با این حال فضای کافی را برای یادداشت‌برداری در اختیار افراد قرار می‌دهند. این سررسیدها برخلاف مدل‌های جیبی فضای کافی برای نکته‌برداری یا برنامه‌نویسی‌های روزانه در اختیار افراد قرار می‌دهند.

نکته قابل توجه سالنامه‌هایی که در قطع پالتویی تولید می‌شوند تنوع بالای مدل‌های آنهاست. به عنوان مثال حتی انواع سررسید کلاسوری را در این قطع می‌توان یافت که برای یادداشت‌برداری گزینه‌ای عالی هستند.

از طرف دیگر جنس جلد این سررسیدها نیز متنوع بوده و این موضوع روی قیمت آنها تاثیر می‌گذارد. افرادی که به دنبال انواع سررسید ۱۴۰۰ شیک و مدرن هستند جلدهای چرمی، گالینگور یا ترمو این سالنامه‌ها را تهیه می‌کنند. از طرف دیگر افرادی که تنها به دنبال یک همراه سبک وزن و همیشگی باشند می‌توانند از مدل‌های سبک‌تری که با جلدهای پلاستیکی، لمینت یا مقوایی تهیه شده است، استفاده کنند.

از دلایلی که سالنامه‌های قطع پالتویی را به یکی از محبوب ترین سررسیدها تبدیل کرده می‌توان به جنس کاغذ آنها اشاره کرد. سررسیدهای پالتویی را با انواع کاغذهای تحریر کرم و کاغذهای سفید طراحی و تولید می‌شوند که بر قیمت آنها نیز تاثیر دارد.

برخی از انواع سررسیدهای پالتویی هر روز از تاریخ را به یک صفحه اختصاص دادند که برای یادداشت‌برداری مناسب است، با این حال انواع دیگری از این سالنامه‌ها نیز وجود دارند که در یک صفحه چند تاریخ قرار گرفته است؛ این مدل‌ها سبک‌تر بوده و فضای اندکی را اشغال می‌کنند؛ درنتیجه همراهی دوست‌داشتنی و همیشگی برای شما خواهند بود.

۴.     سررسید خشتی؛ متنوع‌ترین و پرطرفدارین سالنامه ها

سالنامه‌های خشتی نسبت به انواع سررسید پالتویی طول کمتری دارند؛ با این حال فضای بیشتری را برای یادداشت‌برداری در اختیار افراد قرار می‌دهند. درواقع باید گفت سررسیدهای خشتی با ابعاد مربعی تولید می‌شوند که این موضوع باعث قابلیت حمل‌ونقل آسان آنها شده است.

یکی از ویژگی‌های جالب این سالنامه‌ها تنوعی است که در قطع آنها وجود دارد. به طور معمول ۱۶ در ۱۶ یا ۱۷ در ۱۷ سانتی‌متر ابعادی است که در بیشتر سالنامه‌های خشتی می‌بینیم؛ با این حال می‌توان برای خرید سررسید خشتی، ابعاد مورد نظر خودتان را نیز سفارش دهید.

این سررسیدها با جلدهای متنوعی تولید شده و از آنجایی که یک فضای متناسب برای نوشتن و یادداشت‌برداری دارند توسط اقشار مختلف جامعه استفاده می‌شوند. برخی نیز به دلیل قیمت پایین‌تر این سالنامه‌ها، آنها را جزء محبوب ترین سررسیدها به حساب می‌آورند.

تنوعی که در مدل‌های تولیدی این محصول به چشم می‌خورد نیز آن را محبوب‌تر کرده است. به عنوان مثال انواع سررسید قفل دار یا سررسید کلاسوری در قطع خشتی تولید می‌شوند که در کنار قابلیت حمل‌ونقل آسان، جلوه‌ای شیک و منحصربه‌فرد دارند.

۵.     سررسید جیبی؛ از محبوب‌ترین همراهان!

نمی‌توان از محبوب ترین سالنامه‌ها و سررسیدها سخن گفت اما حرفی از همراهان همیشگی، یعنی سررسیدهای جیبی به میان نیاورد. این سررسیدها شاید فضای اندکی برای نوشتن داشته باشند اما از آنجایی که به راحتی در کوچک‌ترین کیف‌ها و جیب‌ها جای می‌گیرند، بهترین همراه برای یادداشت‌برداری در طول روز هستند.

از میان سررسیدهای جیبی هفته نامه‌ها را نمی‌توان پرطرفدار دانست؛ چراکه ابعاد کوچک این سررسیدها با طراحی هفته‌نامه دیگر فضایی را برای نوشتن باقی نمی‌گذارد؛ با این حال انواع دیگر این سررسیدها که هر صفحه از خودشان را به یکی از تاریخ‌ها اختصاص داده‌اند از محبوب ترین سررسیدها محسوب می‌شوند.

سررسیدهای جیبی معمولا در ابعاد ۱۵ در ۱۰ سانتی‌متر یا کمی کوچک‌تر طراحی و تولید می‌شوند. همان‌طورکه از نام این محصولات پیداست، طراحی آنها به گونه‌ای است که به راحتی در جیب جای گیرند.

علاوه‌براین، این سررسیدها در تنوعی از مدل‌ها و با جلدهای مختلفی تولید می‌شوند. از میان جلدهای نرم و سخت، بیشتر افراد جلدهای نرم را می‌پسندند؛ چراکه باعث می‌شود آن را راحت‌تر جابجا کرده و نگران آسیب به جلدشان نباشند.

شما کدام سررسید را انتخاب می‌کنید؟!

انتخاب سررسید در میان اقشار مختلف جامعه به نیازها و حتی در مواردی به شخصیت آنها بستگی دارد. برخی از افراد سررسیدها را نمادی از شخصیت خودشان می‌دانند و وسواس خاصی برای انتخاب این کالا دارند. با این حال این کالا در میان تمام افراد حاضر در جامعه محبوبیت خاصی دارد؛ شاید کمترین کارآیی سررسیدها را اطلاع از تاریخ و مناسبت‌های مختلف دانست.

هرچند امروزه وجود انواع گجت‌های هوشمند ممکن است محبوبیت سررسیدها را کمتر کرده باشد؛ اما همچنان افراد بسیاری هستند که کاغذ و قلم را به دنیای دیجیتال ترجیح می‌دهند!

شما در کدام دسته قرار می‌گیرید؟ آیا در فکر خرید سررسید برای سال جدید هستید یا به دنبال جدیدترین اپلیکیشن‌های تاریخ‌نگار می‌گردید؟! چه مزایا و معایبی در استفاده از هرکدام از این محصولات وجود دارد؟! اگر تجربه خرید انواع سررسیدها را دارید نظرات خود را با حس هفتم در میان بگذارید. در بخش نظرات منتظر شما هستیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.