شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نگران خیز جدید بیماری در گیلان و گلستان هستیم
    08 بهمن 1399 - 20:43
    شناسه : 179859
    0

    وزیر بهداشت گفت: نگرانی از مجموعه کلانشهرها به ویژه تهران داریم و براساس گزارشات همکاران ما، آمار ارائه شده از رعایت پروتکل‌ها در تهران نصف شده و به حدود ۳۹ درصد رسیده است. این زنگ خطر بزرگی است و در آینده نزدیک گرفتار خواهیم شد چرا که بین رعایت پروتکل‌ها و موارد بستری رابطه مستقیم وجود دارد.

    پ
    پ

    نمکی - نگران خیز جدید بیماری در گیلان و گلستان هستیم -

    به گزارش ایلنا، سعید نمکی در تشریح آخرین وضعیت کرونا در کشور گفت: امروز اثبات شده ویروس کرونا به مراتب مهاجم‌تر و شدت بیماری‌زایی و مرگ ناشی از آن بیشتر می‌تواند باشد و به همین دلیل مردم باید هوشیار باشند چرا که به رغم تلاش برای مهار و شناسایی نمی‌دانیم این ویروس از کدام روزنه وارد خواهد شد و ما را گرفتار خواهد کرد.

    او تاکید کرد که اگر هوشیار نباشیم از این ویروس زیان خواهیم دید ادامه داد: نگرانی از مجموعه کلانشهرها به ویژه تهران داریم و براساس گزارشات همکاران ما، آمار ارائه شده از رعایت پروتکل‌ها در تهران نصف شده و به حدود ۳۹ درصد رسیده است. این زنگ خطر بزرگی است و در آینده نزدیک گرفتار خواهیم شد چرا که بین رعایت پروتکل‌ها و موارد بستری رابطه مستقیم وجود دارد.

    وزیر بهداشت با اشاره به مکان‌های پرخطر گفت: در تهران اتوبوس، مترو، بازارها و مراکز خرید از جمله اماکن پرخطر هستند.

    او با بیان اینکه نتوانستیم ظرفیت مترو و اتوبوس را در این مدت افزایش دهیم گفت: این گرفتاری است که ما باید برای مردم آن را حل می‌کردیم و تاکنون حل نکرده ایم.

    نمکی با درخواست از مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: از مردم درخواست می‌کنم در رابطه با دورهمی ها، حضور در مراسم ها، مراکز خرید و مسافرت دقت کنند چرا که اگر کاهش فاصله‌گذاری بیش از این استمرار داشته باشد بیشتر از این گرفتار خواهیم شد.

    او با بیان اینکه باید بتوانیم کانون‌های جدید بیماری را شناسایی کنیم افزود: باید در افزایش تست‌ها و شناسایی کانون‌های جدید بیماری همکاری کنند تا شاهد موج جدید بیماری نباشیم.

    نمکی در تشریح وضعیت کرونا در استان‌های مختلف کشور گفت: متاسفانه استان‌های شمالی به ویژه مازندران استان ملتهبی است و بیش از هزار و ۱۰۰ بستری در استان مازندران داریم و اگرچه با همکاری همه دستگاه‌ها به حداقل ممکن رسیده است اما هنوز هم رقم بالایی است.

    او ادامه داد: موارد فوتی در استان‌های شمالی رقم غیرقابل قبولی است. در استان‌های گلستان و گیلان نگران ‌خیز بیماری هستیم. در استان‌های جنوبی شاهد افزایش مختصر به ویژه در هرمزگان با توجه به افزایش سفر به جنوب هستیم و امیدوارم این سفرها کام مسافرین و میزبانان را تلخ نکند.

    او درباره واکسن کرونا گفت: در ثبت واکسن ۴ منبع مهم در جهان وجود دارد که یکی از آن‌ها اروپایی است، یک منبع مربوط به کشور چین و یک سازنده در کشور روسیه و دو شرکت تولید کننده در کشور هندوستان که پرونده‌های آن‌ها رسیدگی و کار آن‌ها رو به اتمام است و بعلاوه آنچه که در سبد کوواکس داریم و کمپانی‌های معتبر اروپایی و آسیایی قرار دارند.امیدواریم به زودی بتوانیم واکسن را برای گروه‌های آسیب‌پذیر وارد کشور کنیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.