×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر

پوی اسکناس یارانه - پیشنهاد یارانه نقدی ۲۵۰ هزار تومانی شامل چند میلیون ایرانی می شود؟ - یارانه

به گزارش «بامردم»  به نقل از تسنیم؛ علی بابایی‌کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات این کمیسیون برای حمایت از اقشار کم‌درآمد جامعه و به‌خصوص کارگران، اظهار کرد: مجلس یازدهم از بدو تشکیل همواره عزم جدی برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، کم‌درآمد و به‌خصوص کارگران را در دستورکار قرار داده است.

وی ادامه داد: در همین راستا، کمیسیون اجتماعی مجلس در دوره یازدهم، همزمان با ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ از سوی دولت به مجلس، پیشنهاداتی برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و کارگران را در سال آینده به کمیسیون تلفیق ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: یکی از این پیشنهادات، افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی حقوق کارگران در سال آینده بود تا از این طریق بتوانیم کمک نسبتا مؤثری به این قشر زحمتکش از حیث بهبود نسبی وضعیت معیشتی و رفاهی آن‌ها داشته باشیم که در تلاش هستیم این پیشنهاد محقق شود.

بابایی‌‌کارنامی در ادامه به پیشنهاد دیگر کمیسیون اجتماعی مجلس به کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ در راستای بهبود وضعیت اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه اشاره و اظهار کرد: طبق این پیشنهاد، خواستار ادغام یارانه‌های پرداختی موجود با عناوین گوناگون شدیم، زیرا امروز یارانه‌های متعددی از قبیل “تأمین کالا‌های اساسی”، “حامل‌های انرژی”، و نیز “هدفمندی یارانه‌ها” پرداخت می‌شود که تأثیر بسزایی در بهبود وضعیت معیشتی اقشار کم‌درآمد و به‌خصوص کارگران نداشته است.

وی همچنین از اصلاح پرداخت یارانه‌ها، اعم از نقدی و غیرنقدی در کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: با اصلاحاتی که در حوزه پرداخت یارانه‌ها از سوی کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده انجام شده و با ادغام یارانه‌هایی که در حال حاضر پرداخت می‌شود، منابعی نیز به سرجمع یارانه‌ها، اضافه شده تا از این طریق به رقم پرداخت‌های نقدی نیز افزوده شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: روش پرداخت یارانه‌ها به شکل فعلی موجب شده، همچنان آثار تورمی بر زندگی و معیشت کارگران و اقشار کم‌درآمد وجود داشته باشد؛ بنابراین طبق این پیشنهاد، معتقدیم ادغام و یکپارچه‌سازی یارانه‌های موجود، می‌تواند در بهبود سطح معیشت کارگران و افشار کم‌درآمد تا حدودی مؤثر باشد.

بابایی‌کارنامی با اشاره به تصویب این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق بودجه مبنی بر ادغام یارانه‌های پرداختی در قالب یک یارانه مشخص، گفت: براساس این مصوبه، طوری برنامه‌ریزی شده که با ادغام یارانه‌های پرداختی، تقریبا به ازای هر فردِ مشمول، بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان یارانه در ماه پرداخت شود که به عنوان مثال یک خانواده ۳ نفره، حدود ۷۵۰ هزار تومان یارانه دریافت خواهد کرد.

وی همچنین شمول جمعیتی دریافت یارانه نقدی در روش جدید را بیش از ۵ دهک جامعه و بالای ۴۵ میلیون نفر دانست و افزود: این اقدام تا حدودی می‌تواند هزینه‌های خانوار‌های کم‌درآمد را جبران کند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: این پیشنهاد فعلا در کمیسیون تلفیق بودجه سال‌ آینده تصویب شده و در صورت تصویب نهایی در جلسه علنی و تأیید شورای نگهبان، از ابتدای سال آینده اجرا خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.