شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ساعت خوابی که قد شما را بلند می کند !
    15 بهمن 1399 - 16:53
    شناسه : 180213
    0

    داشتن یک خواب مناسب و کافی برای سلامت تمام اعضای بدن مفید است اما گاهی زمان و ساعت خوابیدن نه تنها در سلامت بلکه در افزایش قد هم موثر است.

    پ
    پ

    - ساعت خوابی که قد شما را بلند می کند ! - خواب

     داشتن قد بلند یکی از دلایلی است که بیشتر افراد به این دلیل ورزش و رژیم غذایی خواصی را دنبال می کنند. داشتن یک خواب خوب و مناسب البته در ساعت مناسب عامل موثر دیگر بر این امر است که در ادامه بیشتر می خوانید.

    کوتاهی قد به ویژه در بین زنان یکی از دغدغه های اصلی خانواده ها ی امروزی است که برای رفع این مشکل معمولا خانواده ها به روش های درمانی مختلفی روی می آورند، اما آنچه که خانواده ها در ارتباط با قد باید بدانند این است که اگر بخواهند در آینده از فرزندان بلند قد برخوردار باشند باید قبل از تولد به فکر آن باشند.

    متخصصان معتقدند که  در حوزه روانشناسی افراد بلند قد از اعتماد به نفس بالاتری برخوردارند و در حوزه علوم شناختی و یادگیری ثابت شده که افراد بلند قد اطلاعات بیشتری را می توانند از محیط اطراف خود دریافت کنند، چرا که  محرک های بیشتری را تجربه می کنند.

    این در حالی است که  بر خلاف تصور کسانی که معتقدند ورزش های کششی موجب افزایش قد نمی شود ، تحقیقات نشان می دهد که ورزش های کششی به ویژه والیبال و بسکتبال تاثیر زیادی در افزایش قد دارند. همچنین لبنیات به ویژه ماست کلید اصلی قد است، لذا به خانواده ها توصیه می شود که اگر بخواهند فرزندان بلند قد داشته باشند از مصرف لبنیات به ویژه ماست غافل نشوند و تا حد امکان از مصرف کربوهیدرات قبل از سن بلوغ پرهیز کنند.

    طبق آخرین نتایج به دست آمده  در ایالات مونته نگرو میانگین قد سن خانم ها در این ایالات حتی از کشورهای توسعه یافته نیز بلندتر است، به طوری که میانگین قد زنان 185 متر و مردان 190 تا دو متر است. در حقیقت با تحقیقات انجام شده در این ایالات به این نتیجه رسیدند که در رژیم غذایی آنها ماست عامل مهمی برای افزایش قد بوده است.

    از آنجا که اوج ترشح هورمون رشد از ساعت 22 تا 23 شب است به خانواده ها توصیه می شود حتما به ساعت خواب فرزندان خود در این ساعت توجه ویژه ای داشته باشند. در غیر این صورت از ترشح هورمون رشد محروم خواهند بود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.