پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • قیامتیون ضعیف ترین شهردار یک دهه اخیر لاهیجان
    30 بهمن 1399 - 13:37
    شناسه : 180649
    0

    یوسف قیامتیون شهردار جدید لاهیجان در مدت زمان کوتاه حضور خود در راس این شهرداری، آنچنان عملکرد نامظلوبی از خود به جا گذاشت که برخی معتقدند او ضعیف ترین شهردار یک دهه اخیر لاهیجان بوده است!

    پ
    پ

    یوسف قیامتیون - قیامتیون ضعیف ترین شهردار یک دهه اخیر لاهیجان - شهردار لاهیجان

    حرف تازه نوشت: یوسف قیامتیون شهردار جدید لاهیجان در مدت زمان کوتاه حضور خود در راس این شهرداری، آنچنان عملکرد نامظلوبی از خود به جا گذاشت که برخی معتقدند او ضعیف ترین شهردار یک دهه اخیر لاهیجان بوده است!

    لاهیجان در یک دهه اخیر به واسطه ثبات در مدیریت شهری و انتخاب گزینه های مناسب برای حضور در راس شهرداری روند رو به رشدی را آغاز کرده است اما در ماه های اخیر و پس از روی کار آمدن یوسف قیامتیون، این شهرداری دچار رکود و درجا زدن شده و عملا هیچ خروجی چشمگیر و مثبتی از عملکرد مدیریت شهری دیده نمی شود.

    قیامتیون در مدت زمان کوتاه حضور خود، نه تنها روند رو به رشد گذشته را ادامه نداده است بلکه حتی در پرداخت حقوق و اضافه کار پرسنل نیز با چالش های بسیاری مواجه بوده است. این در حالی است که انتظار می رفت قیامتیون نسبت به شرایط روز مدیریت شهری شناخت کافی داشته باشد و از تجارب چندساله حضور خود در این شهرداری به خوبی بهره برداری نماید.

    مجموعه مدیریت شهری لاهیجان در دهه گذشته شهردارانی چون رضا کحالی، سعید آگشته و مسعود کاظمی را به خود دیده است که هریک حدود سه سال، مسئولیت مدیریت شهری را بر عهده داشته اند و مسیر توسعه این شهر را یکی پس از دیگری ادامه داده اند اما اکنون شهردار این شهر در انجام امور اولیه ای چون پرداخت حقوق و اضافه کار و یا ترمیم آسفالت معابر اصلی شهر نیز ناتوان نشان داده است.

    این وضعیت نگرانی برخی اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان را نیز در پی داشته است. شورایی که با انتخاب مسعود کاظمی یکی از موفق ترین شوراهای شهر در سراسر استان گیلان به شمار می رفت اکنون به واسطه عملکرد منفعل قیامتیون رفته رفته انتقاداتی را به خود می بیند که شاید با توجه به در پیش بودن انتخابات، احتمال استیضاح و حتی برکناری قیامتیون را نیز افزایش دهد.

    رضا نصرتی و آرمان پوریاسری دو تن از اعضای شورا هستند که انتقاداتشان نسبت به عملکرد قیامتیون را به صورت علنی مطرح کرده اند. نصرتی پرداخت حقوق معوق پرسنل، بدهی به پیمانکاران و بدهی تامین اجتماعی را سه اولویت مدیریت شهری لاهیجان در زمان انتخاب قیامتیون برشمرد و مدعی شد که هیچ اقدام موثری در این راستا صورت نگرفته است. آرمان پوریاسری نیز کسری بودجه ۴۰ میلیاردی شهرداری را مورد تاکید قرار داد و نسبت به اخبار ناخوشایندی که از شهرداری به گوش می رسد ابراز نگرانی کرد.

    این مسائل در کنار مواردی چون آسفالت معابر و تبعیض در پرداخت اضافه کار پرسنل، پایه های صندلی مدیریتی قیامتیون را سست کرده و بعید نیست طی ماه های باقیمانده شاهد استیضاح و برکناری او باشیم. باید دید آیا اعضای شورا فرصت بیشتری به قیامتیون خواهند داد تا روند کاری خود را اصلاح کند یا آن که اعضای شورا قید حضور او تا پایان دوره را خواهند زد و از اعتبار و عملکرد چهار ساله خود دفاع خواهند کرد؟

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.