جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • وظایف یک مشاور سئو چیست؟
    10 اسفند 1399 - 8:26
    شناسه : 180953
    1

    اگر می‌ خواهید در زمینه کسب و کار اینترنتی موفق عمل کنید، سئو تنها نجات دهنده شما خواهد بود.

    پ
    پ

    54753 5aiupd - وظایف یک مشاور سئو چیست؟ - آموزش سئو

    کسب و کارهای فیزیکی می‌ توانند با چیدن ویترین خوب و کمی بازار گرمی و تخفیفات شگفت انگیز دیگران را متوجه مغازه خود کنند. اما در دنیای دیجیتال، کسب و کارها باید از سئو کمک بگیرند. سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو در واقع مجموعه‌ ای از فعالیت‌ های منظم است که بر روی یک سایت انجام می‌ شود تا موتورهای جستجو آن را به کاربران مورد نظر نمایش دهند.

    بدیهی است هرچه مخاطبان یک سایت بیشتر باشند، امکان برندسازی و پیشرفت کاری بیش از پیش افزایش می‌ یابد. اما همه صاحبان مشاغل بر روی مباحث سئو و دیجیتال مارکتینگ تسلط ندارند، از این رو وجود مشاور سئو اهمیت پیدا می‌ کند. وظایف یک مشاور سئو مواردی هستند که به رشد یک کسب و کار کمک می‌ کنند. در ادامه این مطلب بیشتر در مورد مشاور سئو و کارها و وظایفی که دارد صحبت می‌ کنیم.

    54753 lsugjk - وظایف یک مشاور سئو چیست؟ - آموزش سئو

    مشاور سئو کیست؟

    اغلب دیده‌ ایم که افراد، ارائه دهندگان خدمات سئو را با مشاور سئو اشتباه می‌ گیرند. برای این که بهتر متوجه شوید تعریفی از هر دو را ارائه می‌ دهیم.

    فرض کنید به عنوان صاحب یک کسب و کار، سایتی را بر روی اینترنت لانچ کرده‌ اید. سایت شما بعد از مدتی دیده نشده یا مشکلاتی را تجربه می‌ کند.  در این صورت شما دو راهکار دارید. یا از یک شرکت یا فرد ارائه دهنده خدمات سئو کمک بگیرید یا مشاور سئو. 

    در مورد اول شما در واقع از فرد می‌ خواهید تمامی مشکلات سایت شما را اسکن و آنالیز کرده و آنها را به طور کامل رفع کند. این رفع کردن می‌ تواند طولانی مدت باشد. بنابراین شما موظف هستید، طی یک قرارداد به طور ماهیانه، سالیانه و یا هر روش دیگری که طرفین قبول دارند؛ مبلغی را به ارائه دهنده خدمات سئوی خود پرداخت کنید.

    مشاور سئو اما کار متفاوتی دارد. او بر ابزارهای مختلف آنالیز سایت‌ ها تسلط دارد. بنابراین اگر فکر می‌ کنید سایت شما مشکلی دارد؛ از مشاور سئو می‌ خواهید در ازای یک مبلغ مشخص، سایت شما را از نظر سئو و مشکلاتی که دارد؛ به طور کامل بررسی کند. در این حالت مشاور تنها به شما خواهد گفت چه بخش‌ هایی از سایت شما دچار مشکل شده است و شما خودتان باید آنها را حل کنید. 

    مشاور تنها شما را راهنمایی می‌ کند. البته اگر چه هزینه مشاوره از گرفتن خدمات سئو ارزان‌ تر است؛ اما فراموش نکنید یک مشاور سئو تجربیات زیادی دارد و با توجه به آمارها و تجربیات خود مشکلات سایت شما را پیدا می‌ کند. چیزی که ممکن است یک آماتور توانایی شناسایی آن را نداشته باشد.

    - وظایف یک مشاور سئو چیست؟ - آموزش سئو

    چرا به مشاور سئو نیاز دارید؟

    اگر می‌ خواهید در زمینه کسب و کار اینترنتی موفق عمل کنید، سئو تنها نجات دهنده شما خواهد بود. فرآیند بهینه سازی سایت و محتواهای آن برای موتورهای جستجو در واقع سایت شما را در معرض دید قرار می‌ دهد. با کمک مشاور سئو می‌ توانید مشکلاتی که در سایت شما وجود دارد را جستجو کنید. با حل مشکلات در طولانی مدت مخاطبان بیشتری را جذب می‌ کنید. 

    همچنین یک سایت سئو شده و قوی پتانسیل این را دارد که مخاطبان خود را به مشتریان وفادار تبدیل کند. تمامی هزینه‌ های جانبی که صرف مشاور سئو می‌ کنید را با افزایش فروش و بهبود کسب و کارتان می‌ توانید جبران کنید. شما با کمک گرفتن از یک مشاور سئو از پیش آمدن اشتباهات آینده جلوگیری می‌ کنید و مشکلات گذشته را نیز به کمک مشاور سئو جستجو کرده و حل می‌ کنید. این کار یعنی سرمایه گذاری طولانی مدت بر روی سایت خودتان.

    یک مشاور سئو چه وظایفی دارد؟

    یک مشاور سئو باید بر تمامی جنبه‌ های سئو چه داخلی، چه خارجی و چه فنی تسلط داشته باشد. او باید در کار با ابزارهای سئو خبره بوده و از اطلاعات آماری آن‌ها استفاده کند. در ادامه به مهم‌ ترین وظایف مشاور سئو اشاره می‌ کنیم:

    1.  قدم اولی که مشاور سئو بر می‌ دارد؛ تحلیل رقبا است. یک مشاور سئو حرفه‌ ای به این فکر می‌ کند که رقبایش چه کسانی هستند و از نظر گوگل در چه جایگاهی قرار گرفته‌ اند. با این روش می‌ تواند اهدافی که مشتریان دنبال می‌ کنند را پیدا کرده و بهترین الگوی بازاریابی را برای آن پیاده سازی کند.
    2.  اگرچه مشاور سئو تنها در زمینه نحوه انجام کار و موارد مشکل آفرین با شما صحبت می‌ کند؛ اما باید بر روی انجام سئوی داخلی و خارجی مسلط باشد. او باید توانایی بهینه سازی صفحات سایت و بررسی مواردی مانند تعداد کلمات کلیدی، استفاده از تگ‌ها و هدینگ‌ها و… را داشته باشد.
    3.  استفاده از بک لینک سازی درست و طبیعی به طوری که گوگل آن را پنالتی نکند.
    4.  یک مشاور سئو شناخت خوبی از سیستم‌ های مدیریت محتوا مانند وردپرس دارد.
    5.  مشاور سئو باید کار با انواع ابزارهای جستجو و به نحوه به کاربردن آن‌ها در تحلیل سایت‌ را باید بداند.
    6.  بررسی و تحلیل کامل کلمات کلیدی. فردی که به عنوان مشاور دهنده سئو انتخاب می‌ کنید، باید کلمات کلیدی مربوط به کار شما را شناسایی کرده و آن‌ها از کم رقابت‌ ترین به پر رقابت‌ ترین به ترتیب منظم کند. همچنین او باید برای دریافت جایگاه اول گوگل در هر کدام از این کلید واژه‌ ها برنامه و پلنی داشته باشد.
    7.  مشاور سئو باید با انواع سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه و سئوی کلاه خاکستری آشنایی داشته باشد. 
    8.  با کمک مشاوره سئوی فنی سایت شما کاملا تجزیه و تحلیل می‌ شود. به طوری که مشکلاتی مانند آنالیز نشدن سایت، مشکلات ظاهری، ایندکس شدن یا نشدن، بهینه بودن کدها، استفاده درست از تگ‌ ها و… به طور کامل به کمک مشاور سئو بهبود پیدا می‌ کنند.
    9.  سایت را باید به یک رتبه خوب برسانند. برخی از مشاوران سئو تیم خود را داشته و می‌ توانند خدمات سئوی شما را نیز قبول کنند..
    10.  متخصص سئو باید توانایی داشته باشد که تشخیص و حل موارد فنی سئو در سایت، مانند خطای 404 و canonicalization , خطاهای 301یا 302، خطای لینک‌های شکسته، خطای سرور، خطای crawl نشدن سایت یا صفحاتی از سایت، توانایی تشخیص محتوای تکراری و جلوگیری از درج آن، قراردادن فایل robots به درستی بدون خطا، درج نقشه سایت و لینک‌های مهم را در آن درج کند و اولویت بندی کند.

    مشاور سئو فردی خبره در زمینه سئو، طراحی‌ سایت و اصول کلی دیجیتال مارکتینگ است. او با توجه به دانش و تجربه‌ای که دارد در ازای مبلغی سایت شما را بررسی کرده و ایرادات کارتان را به شما نشان می‌ دهد. در نهایت این شما هستید که در رابطه با اجرایی شدن این موارد تصمیم می گیرید.

    منبع : https://roshanayi.xyz/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.