جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • طرز تهیه لازانیای خوشمزه و پرطرفدار
    17 اسفند 1399 - 8:04
    شناسه : 181145
    0

    پیشنهاد میکنیم اگر هنوز ایدهای برای پخت غذای امروزتان ندارید، دست به کار شده و مرحله مرحله با ما پیش بروید و یک لازانیای فوق العاده خوشمزه را برای خودتان و عزیزانتان تهیه نمایید.

    پ
    پ

    image - طرز تهیه لازانیای خوشمزه و پرطرفدار - Animals

    طرفداران غذاهای ایتالیایی و خوشمزه، این مطلب برای شماست. امروز قصد داریم شما را با طرز تهیه یکی از محبوب ترین غذاهای ایتالیایی که همان “لازانیا” میباشد آشنا کنیم. بیایید بپذیریم که در این دوران، کمتر کسی را میتوان پیدا کرد که به این غذا علاقمند نباشد. هرچند نحوه پخت لازانیا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. لیستی از ادویه ها و چاشنیهای خوش عطر و طعمی که ما امروز برایتان آماده نموده ایم، میتواند تاثیر بسیار زیادی در خوش عطر و طعم شدن این غذای محبوب داشته باشد. 

    پیشنهاد میکنیم اگر هنوز ایدهای برای پخت غذای امروزتان ندارید، دست به کار شده و مرحله مرحله با ما پیش بروید و یک لازانیای فوق العاده خوشمزه را برای خودتان و عزیزانتان تهیه نمایید. همچنین این غذا، یک انتخاب فوق العاده برای مناسبتهای خاص زندگی مانند سالگرد ازدواج، تولد و.. بوده و شما میتوانید با تهیه این غذا لحظات خوشی را برای عزیزانتان فراهم آورید. برای تهیه این لازانیای لذیذ و ویژه همراه ما باشید.

    گام اول: مواد لازم برای تهیه لازانیا

    ردیف مواد لازم مقدار

    1 پیاز بزرگ یک عدد

    2 گوشت چرخکرده 300 گرم

    3 فلفل دلمهای یک عدد

    4 قارچ خرد شده به مقدار لازم

    5 نمک، فلفل، زردچوبه به مقدار لازم

    6 ادویه لازانیا به مقدار لازم

    7 رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

    8 سس گوجه فرنگی 2-3 قاشق غذاخوری

    9 کره 50 گرم

    10 آرد سفید دو قاشق غذاخوری

    11 شیر دو لیوان

    12 ورقه لازانیا به میزان لازم

    13 سس بشامل به میزان لازم

    14 پنیر پیتزا به میزان لازم

    گام دوم: طرز تهیه لازانیا

    مرحله اول:

    برای تهیه لازانیا در مرحله اول ابتدا میبایست یک عدد پیاز بزرگ را پس از شستن، پوست بکنید. سپس آن را به صورت نگینی یا رنده خرد نمایید. تابهای را روی گاز قرار داده، کف آن را چرب نمایید. پس از اینکه روغن داغ شد، پیازها را درون تابه ریخته و خوب تفت دهید تا نرم شده و به رنگ طلایی درآید.

    مرحله دوم:

    در این مرحله، پس از نرم شدن پیازها، 300 گرم گوشت چرخ کرده را که به مدت چند ساعت از فریزر بیرون بوده و به دمای محیط رسیده است را درون تابه بریزید. مواد را با یکدیگر خوب تفت دهید. یکی دو عدد فلفل دلمهای را پس از شستن خرد نمایید و به همراه مقداری قارچ خردشده به تابه اضافه کنید.

    مرحله سوم:

    در مرحله سوم، مقداری نمک، فلفل را به همراه مقداری زردچوبه و ادویه لازانیا روی مواد ریخته و خوب هم بزنید تا طعم و عطر آن به خورد گوشت برود. یک قاشق غذاخوری رب را به همراه مقداری سس گوجه به تابه افزوده و خوب هم بزنید تا بوی خامی آن گرفته شود. پس از چند دقیقه زیر گاز را خاموش کنید.

    مرحله چهارم:

    در این مرحله، مقداری کره را در ظرفی ریخته و کمی روی حرارت قرار دهید تا آب شود. سپس دو قاشق آرد سفید را به آن افزوده و کمی تفت دهید. هنگامی که عطر خوش آن پیچید و خامی آن گرفته شد بایستی دو لیوان شیر را کم کم به مواد اضافه نمایید. دقت داشته باشید در حین افزودن شیر، مدام آن را هم بزنید تا به غلظت کم فرنی درآید. سپس به آن مقادیری نمک و فلفل افزوده و پس از چند دقیقه آن را از روی حرارت بردارید.

    مرحله پنجم:

    در مرحله پنجم، قابلمهای را روی گاز قرار داده و چند پیمانه آب در آن بریزید. پس از اینکه آب به جوش آمد، نوبت اضافه کردن ورقههای لازانیا میباشد. اجازه دهید تا ورقهها خوب آبپز شود. سپس آن را از روی حرارت بردارید. یک ظرف مناسب برای لازانیا روی میزکار خود قرار دهید. کف آن را مقداری چرب نموده و روی آن مقداری سس بشامل ریخته و ورقهها را روی آن بچینید.

    مرحله ششم: 

    در این مرحله، مواد گوشتی خود را به همراه مقداری پنیر پیتزا روی ورقههای لازانیا ریخته و مجددا روی آن را با ورقه های لازانیا بپوشانید. این کار را مرتب تا زمانی که تمامی موادتان تمام شود، ادامه دهید. در نهایت یک لایه ورق را روی ظرف قرار داده و مقداری سس بشامل و پنیر پیتزا روی آن بریزید. درصورت تمایل میتوانید روی ورقه لازانیا را با مقداری قارچ و فلفل دلمهای بپوشانید.

    مرحله هفتم:

    در مرحله آخر، ظرف مخصوص لازانیا را درون فر با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید. پس از 30 دقیقه، زمانی که روی لازانیا کاملا برشته شد، آن را از فر خارج نموده و به همراه خانواده میل کنید. دقت داشته باشید که درصورت تمایل میتوانید سویا و سوسیس و کالباس را جایگزین گوشت چرخکرده نمایید. امیدواریم این آموزش آشپزی ایتالیایی مورد پسند شما قرار گرفته باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.