×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر

حلیمهعدن2 - مدل معروف مسلمان بیخیال دنیای مد شد+ عکس -

چهار سال قبل ورود حلیمه عدن به دنیای مد سر و صدای زیادی به پا کرد چرا که او سیاه‌پوست است، مهاجری سومالیایی‌تبار که در کمپ پناهجویان در کنیا متولد شده و البته مسلمان و محجبه است.

از طرفی حلیمه از خانواده‌ای با وضعیت اقتصادی پایین در آمریکا بوده و با توجه به همه این شرایط، ورود او به دنیای مد و آغاز به کار به عنوان مدل برند‌های معروف، اتفاقی نادر و به نوعی خارج از عرف این صنعت محسوب می‌شود. هر چه بود حلیمه در این چهار سال شهرت قابل‌توجهی به دست آورد، عکسش روی مجلات معروفی، چون وگ رفت و در نمایش‌های مختلف مد شرکت کرد.

در همه این موارد حلیمه موهایش را پوشانده بود و البته به پوشیدن هر لباسی تن نداده بود، اما با وجود این، صحبت‌های اخیر حلیمه نشان می‌دهد که در تمام این مدت در زندگی او برخلاف آن چه از بیرون دیده می‌شده، چیزی درست کار نمی‌کرده است.

پشت کردن به جذابیت‌های دنیای مد

حلیمه به تازگی تصمیم جدید خود را از طریق صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام اعلام کرد؛ او گفت که دیگر حاضر به ادامه کار به شکل سابق نیست و به دلیل اعتقادات مذهبی‌اش، از دنیای مد فاصله خواهد گرفت. طی چند روز بعد از اولین اعلام، حلیمه با انتشار استوری‌هایی موضوع را بیشتر توضیح داد. آن‌طور که حلیمه توضیح داده است، او طی این چهار سال در موقعیت‌های مختلف تحت فشار بوده چرا که احساس می‌کرده است در برخی موقعیت‌ها لباس‌هایی که ناچار از پوشیدن آن‌ها بوده، با اعتقادات مذهبی او به عنوان یک مسلمان هم خوانی نداشته است.

به عنوان مثال او از این که به جای آن که از شال ساده برای پوشاندن مو‌ها استفاده کند، از پوشش‌های ست شده با لباس‌هایش استفاده می‌کرده یا در یک مورد که از لباسی از جنس جین روی سرش گذاشته بوده، احساس ناراحتی شدید داشته است. او از این‌که بخواهد حجابش را به شکلی تنظیم کند که گردنبندی که روی لباسش قرار دارد، دیده شود، معذب بوده است.

این معذب بودن در حدی بوده است که حلیمه درباره یکی از عکس‌ها توضیح می‌دهد که بعد از عکس برداری وقتی به اتاقش در هتل می‌رود از شدت ناراحتی به هق‌هق می‌افتد. در واقع حلیمه طی این سال‌ها احساس گناه شدید بابت برخی انتخاب‌هایش داشته، اما توان اعلام این نارضایتی و پشت کردن به این موقعیت را نداشته است، اما آیا این موقعیت برای شما آشنا نیست؟

تجربه‌ای که بسیاری از ما تجربه‌اش کرده‌ایم

بسیاری از ما در دوره‌هایی از زندگی‌مان ممکن است انتخاب‌هایی داشته باشیم که با ارزش‌هایی که به آن باور داریم، در تضاد باشد. این ارزش‌ها ممکن است صداقت باشد، ممکن است تن ندادن به چاپلوسی باشد یا ممکن است، چون حلیمه حجاب و پوشش منطبق با اعتقادات مذهبی باشد.

زمانی که انتخاب‌های روزمره ما در تضاد با ارزش‌هایمان باشد، استرس زیادی را تحمل می‌کنیم. ممکن است، چون حلیمه از شدت فشار و استرس به گریه شدید بیفتیم و با ناراحتی خودمان را سرزنش کنیم. اما از این جا به بعد ممکن است انتخاب بعدی ما با آن چه حلیمه انجام داده است، متفاوت باشد.

انتخابی بسیار دشوار

وقتی در زندگی کاری مخالف با ارزش‌ها و باورهایمان انجام می‌دهیم، به صورت کلی دو انتخاب در مقابل خود داریم. یکی این که فشار ناشی از انجام این کار را تحمل کنیم و به انجام آن کار ادامه دهیم. با ادامه دادن این روش البته ممکن است ناچار شویم استرس و فشار زیادی را برای سال‌ها تحمل کنیم تا در نهایت بعد از سال‌ها دست کم تاحدی به این وضعیت عادت کنیم. اما به جای انجام کار‌های مخالف ارزش‌هایمان، می‌توانیم انتخاب دیگری داشته باشیم؛ انتخابی مشابه حلیمه.

انتخاب شجاعانه و کنار گذاشتن کار‌هایی که در تضاد با ارزش‌های زندگی ما هستند، کار ساده‌ای نیست. چنین انتخابی شجاعت زیادی می‌خواهد چراکه در بسیاری از مواقع لازم است ما بر فشار اجتماعی دور و اطراف خود فائق شویم یا ممکن است ناچار باشیم از منافع مادی و کسب درآمد بیشتر چشم‌پوشی کنیم.

در همین مورد، بعد از اعلام تصمیم جدید حلیمه تعداد افرادی که به انتقاد از تصمیم او پرداختند کم نبودند و البته که حلیمه با اعلام این موضوع به موقعیت شغلی پردرآمدی پشت کرده است. به واسطه همین فشار‌ها هم هست که برخی مواقع افراد برگشت به آن چه باور دارند و تغییر مسیر در زندگی را برای مدت‌ها به تعویق می‌اندازند.

با همدلی با خودتان، شجاعانه تصمیم بگیرید

اگر شما هم در چنین موقعیتی هستید؛ یعنی شرایطی که ناچار از انجام کاری متضاد با ارزش‌های شخصی‌تان هستید، خودتان را بابت به تعویق انداختن انتخاب مسیر متفاوتی دایم سرزنش نکنید چراکه سرزنش دایم با افزایش فشار، ممکن است خود تبدیل به مانعی برای بازگشت از مسیر رفته شود. یادمان باشد بازگشت و زندگی بر اساس ارزش‌ها کاری دشوار و پراسترس است.

شاید ناچار شویم از نظر مالی فشار بیشتری را تحمل کنیم، سرزنش اطرافیان را به جان بخریم و موقعیت‌هایی را در زندگی از دست بدهیم. پس در عین حال که با خودتان بابت این تاخیر در بازگشت همدلی می‌کنید به خودتان یادآوری کنید که زندگی منطبق بر ارزش‌ها، آرامش درونی عمیق‌تری را می‌تواند تامین کند.

در نهایت خالی از لطف نیست اگر جمله‌ای از آدام گرنت، روان‌شناس و نویسنده معروف را مرور کنیم که می‌گوید: «موفقیت چیزی بیش از رسیدن به اهداف است؛ موفقیت زندگی بر اساس ارزش‌هایتان است.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.