شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • جاذبه های دیدنی در شهر باکو را از دست ندهید
    22 اسفند 1399 - 13:09
    شناسه : 181268
    0

    در این مطلب شما را با گوشه و کنار شهر باکو آشنا می کنیم . تا اگر شما نیز قصد سفر به این کشور را دارید مستقیما به سراغ مکان مورد علاقه خود بروید و از اتلاف وقت و انرژی جلوگیری کنید .

    پ
    پ

    های سفر به شهر باکو 3 - جاذبه های دیدنی در شهر باکو را از دست ندهید - باکو

    شهر باکو پایتخت کشور آذربایجان است که با وجود طبیعت زیبا و جاذبه های فراوان به یکی از قطب های گردشگری این کشور تبدیل شده و سالانه هزاران گردشگر را به سوی خود می کشاند . از این میان تعداد زیادی از گردشگران این شهر ایرانی هستند و روز به روز نیز بر تعدادشان افزوده می شود  .

    از این رو در ادامه این مطلب سفر باتو شما را با گوشه و کنار شهر باکو آشنا می کنیم . تا اگر شما نیز قصد سفر به این کشور را دارید مستقیما به سراغ مکان مورد علاقه خود بروید و از اتلاف وقت و انرژی جلوگیری کنید .

    خیابان نظامی

    در ابتدا به سراغ خیابان نظامی در تور باکو می رویم که یکی از معروف ترین خیابان های شهر باکوست و جاذبه های فراوانی در اطراف آن دیده می شود . این خیابان برای گرامیداشت شاعر بلند مرتبه ایرانی نامگذاری شده و با سی و نیم کیلومتر طول ، دارای فروشگاه ها و بوتیک های شیک ، کافه و رستوران های متنوع و جاذبه های گردشگری دیگر است . خیابان نظامی یکی از شاهراه های اصلی شهر باکوست و تعجبی ندارد اگر حین گشت و گذار در شهر بارها از کنار آن گذر کنید .  این خیابان به یکی از پاتوق های گردشگران تبدیل شده و معمولا تا پاسی از شب شلوغ و پرهیاهوست  .

    برج‌های شعله

    برج های سر به فلک کشیده شعله به نماد شهر باکوی مدرن تبدیل شده اند و از آنجائیکه بر روی ارتفاعات قرار دارند ، تقریبا از همه نقاط شهر قابل رویت هستند . این سازه متشکل از سه برج با طراحی مختلف است که در کنار هم تصویری از شعله های آتش را در ذهن تداعی می کند و بلندترین برج آن یکصد و هشتاد و دو متر ارتفاع دارد و مشرف بر خلیج باکو واقع شده است . تماشای این سازه به خصوص به هنگام تاریک شدن هوا بسیار جالب است زیرا با وجود نور پردازی های زیبا و خلاقانه تصویر واضح تری از شلعه های آتش را نمایان می کنند .

    میدان پرچم ملی

    شهر باکو در سال ۲۰۰۷ میلادی موفق به طراحی و ساخت بزرگترین پرچم دنیا شد و آن را در امتداد بلوار باکو و در میدان پرچم ملی نصب نمود و آذری ها از این پرچم به عنوان نماد غرور ملی یاد می کنند . این پرچم عظیم هفتاد متر طول و سی و پنج متر عرض دارد و بر روی میله‌ای به ارتفاع صد و شصت و دو متر افراشته شده است . این پرچم در کتاب رکوردهای گینس نیز به ثبت رسیده بود اما مدتی بعد کشور تاجیکستان موفق به ثبت جدید این رکورد را شد .

    بلوار باکو

    بلوار زیبای باکو یکی از زیباترین تفرجگاههای این شهر است و مکانی ایده آل برای گذران عصری دل انگیز در کنار آبهای نیلگون خزر به حساب می آید  . این بلوار که یکی از مکان های موردعلاقه آذری هاست و در حدود سه و نیم کیلومتر طول دارد . در اطراف این بلوار جاذبه های دیدنی و امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی به چشم می خورد و همچنین دور تا دور آن پر است از کافه و رستوران و چندین بار .

    باغ کاکتوس ، کانال آبی ونیز کوچک و چرخ و فلک بزرگ چشم باکو  از جمله جاذبه های تفریحی این بلوار است که شما را برای ساعت ها سرگرم می کند . بلوار باکو از میدان پرچم شروع و تا میدان آزادی ادامه می‌ یابد .

    کانال آبی ونیز کوچک

    کانال آبی ونیز کوچک یکی از جاذبه های گردشگری پر طرفداری است که در امتداد بلوار باکو واقع شده و شانس گشت و گذاری رویایی را بر روی آب در اختیارتان قرار می دهد . قایق سواری بر روی کانال آب و تماشای مناظر زیبایی اطراف آن تفریحی بیادماندنی خواهد بود که با پرداخت مبلغی نه چندان گزاف امکان پذیر است . نام این کانال آب ونیز کوچک گذارده شده زیرا از لحاظ ظاهری به شهر ونیز شباهت دارد .

    مسجد تازه پیر (Teze Pir Mosque)

    این بنای باشکوه در سال ۱۹۱۴ میلادی ساخته شد و از همان زمان بسیار مورد توجه قرار گرفت . این بنا یا  مناره‌ های طلایی رنگ از کیلومترها دورتر قابل رویت بوده و گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند . جالب بدانید تنها سه سال پس از تکمیل این سازه انقلاب بزرگ اکتبر در سال ۱۹۱۷ میلادی به وقوع پیوست و پس از آن حاکمان بلشویک باکو این مسجد را به سینما و بعد از آن به انبار تبدیل کردند .  با گذشت حدودا سی سال مسجد تازه پیر در سال ۱۹۴۳ میلادی برای بار دیگر به‌ عنوان مسجد و مکانی مذهبی بازگشایی شد.  تور ترکیه سفر باتو را از دست ندهید.

    موزه فرش آذربایجان

    اگر شما نیز از علاقمندان به هنر قالی بافی هستید بهتر است به موزه فرش آذربایجان بروید تا شاهد زیباترین فرش ها و قالیچه های بافت شده توسط هنرمندان این سرزمین باشید . در این موزه آثار ارزشمندی از هنر دست مردمان آذربایجان و همچنین کشورهای همجوار آن را می بینید و جالب است بدانید اغلب طرح ها از ایران به این سرزمین آمده است .

    موزه فرش آذربایجان در سال ۱۹۶۷ افتتاح گردید و به اولین موزه فرش در جهان تبدیل شد .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.