سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41412 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • از مراکز خرید وان تا جاذبه های ارمنستان با تور
    22 اسفند 1399 - 13:12
    شناسه : 181269
    0

    شهر وان در کنار این طبیعت شگفت انگیز دارای آثار باستانی منحصر بفردی است که برخی بیش از هزار سال قدمت دارند .

    پ
    پ

    2 - از مراکز خرید وان تا جاذبه های ارمنستان با تور - تور ارمنستان 

    مرکز خرید آیدین پریهان ای.وی.ام   Aydin Perihan AVM

    مرکز خرید آیدین پریهان یکی از مراکز خرید پر طرفدار در این شهر است که در مرکز شهر واقع شده و  دسترسی به آن آسان است . این مجموعه دارای فروشگاه های متنوع است و اغلب برندهای ترک در آن نمایندگی دارند. این مرکز خرید نیز دارای امکانات رفاهی و تفریحی مختلف نظیر سالن های سینما و رستوران و کافه است  .

    آتایوس سیلور    Atayos Silver

    به گزارش سفر باتو ، مرکز خرید آتایوس سیلور (Atayos Silver) مجموعه ای بی نظیر است که سال ها به عنوان بازار طلا و جواهرات شناخته می شد اما امروزه فعالیت ان گسترش یافته و علاوه بر عرضه طلا و نقره برای خرید انواع پوشاک نیز مناسب است . بعلاوه در این مجموعه انواع شیرینی جات خوشمزه ترکی نظیر باقلوا و کانافه را خواهید یافت که بهترین گزینه برای سوغاتی هستند  .

    جاذبه های دیدنی در شهر وان – ترکیه

    شهر وان در تور وان  دارای طبیعتی زیباست ، و وجود پدیدهای طبیعی منحصری بفرد نظیر دریاچه وان ، جزیره آختامار ، آبشار مرادیه و  کوههای آرارات به جذابیت این شهر افزوده و آن را به منطقه ای ایده آل برای گذران تعطیلات تابستانی تبدیل کرده است . وان دارای آب و هوای خنک و بسیار مطبوع است از این رو  عمده مسافران فصل تابستان را برای سفر انتخاب می کنند و در این زمان اغلب هتل های شهر مملو از مسافر خواهد بود .

    شهر وان در کنار این طبیعت شگفت انگیز دارای آثار باستانی منحصر بفردی است که برخی بیش از هزار سال قدمت دارند . دژ وان ، کلیسای مریم مقدس ، برج ساردور و قلعه هوساپ از جمله آثار باستانی این شهر هستند که پیشنهاد می کنیم بازدید از آن را در الویت قرار دهید . البته آبشار مرادیه ، دریاچه وان و اسکه این شهر نیز بسیار تماشایی است .

    اسکله  وان

    اسکله زیبای وان یکی از زیباترین مناظر طبیعی این شهر را پیش رویتان قرار می دهد . این اسکه مکانی مناسب برای گشت و گذار و اغاز یک روز رویایی است . در اطراف این اسکله رستوران ها و کافه های مختلفی وجود دارد که برای صرف خوراک یا میان وعده ایده آل هستند  .

    علاوه بر این در اطراف این اسکله شهربازی بزرگ شهر نیز وجود دارد که روزی سراسر شاد و مهیج را برایتان رقم خواهد زد .

    صومعه تاتو

    صومعه تاتواز دیگر شگفتی های کشور ارمنستان است که بر فراز ارتفاعات و بر روی صخره ای به نام جرج  ساخته شده است . در اطراف این صومعه طبیعتی بکر و شگفت انگیز به چشم می خورد و گردشگران  برای ساعت ها مبهوت این همه زیبایی خواهند شد .

    این صومعه برای سالیان سال محل زندگی راهبان مسیحی بوده و همچنین از آن به عنوان دژ دفاعی استفاده می شد زیرا  هر طرف از این صومعه به دره ای با شیب بسیار تند منتهی می گردد و در آن زمان دسترسی به آن کاری بسیار سخت و غیر ممکن بوده است  .

    جالب است بدانید معماری منحصر بفرد و زیبای این صومعه که تا کنون نیز از گزند گذر زمان به دور مانده ، مورد پسند بسیاری از معماران جهان قرار گرفته و کلیساهای بیشماری از این سبک معماری بهره برده اند .

    صومعه خور ویراپ ارمنستان

    کلمه خور ویراپ به معنای گودال عمیق است و چون این بنا بر فراز تپه ای مشرف به دره ای عمیق ساخته شده این نام را بر آن گذارده اند . کشور ارمنستان دارای صومعه و کلیساهای بیشماری است اما از این میان این بنا برای پیروان مسیحیت از اهمیت بسیاری برخوردار است و گفته می شود گریگور مقدس که اندیشه مسیحیت را به نقاط مختلف گسترش داد ، برای مدت ها در این صومعه می زیست .

    موزه ماتنادران

    موزه Matenadaran یکی از برجسته ترین موزه های کشور ارمنستان در تور ارمنستان است که با وجود هفده هزار نسخه خطی به مرجعی ارزشمند برای باستان شناسان و تاریخ دانان تبدیل شده است . هنگام ورود به این موزه با دربهای بزرگی روبرو می شوید که تماما از مس ساخته شده اند و بعد از عبور از آن ها به سالن اصلی موزه می رسید .

    در ابتدا با تندیس های بزرگان و فیلسوفان ارمنی روبرو خواهید شد و بعد از گذر از تماشای آنها از طریق پلکانی به سمت سالن نگه داری از نسخ خطی راهنمایی می شوید  .

    این موزه در سال 1957 میلادی توسط مارک گریکوریان طراحی شد و برای طراحی و ساخت آن از داستان های اساطیری همچون نبرد آوارایر الهام گرفته شده است و همچنین تندیس شخصیت های برجسته ارامنه همچون مسروپ ماشتوس اطراف این موزه به چشم می خورد . همچنین در مورد سفر به استانبول در سایت بیشتر بخوانید.

    موزه صنایع دستی ارمنستان

    موزه Armenian Craft Museum از دیگر مکانی هخای فرهنگی و جذاب است که در آن شاهد تماشای آثار هنری و صنایع دستی اقوام مختلف این سرزمین خواهید بود . آثار هنری بسیار زیبایی نظر شما را جلب می کند مثلا کنده کاری بر روی چوب ، اشیاء دست ساز فلزی و  انواع قالی و قالیچه های منحصر بفرد را خواهید دید .

     

     

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.