×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر

1 wLUqinq - صادرات سنگ و هر آنچه باید در مورد آن بدانید - سنگ

همان طور که می‌دانید، ایران به عنوان یک کشور ثروتمند با بهترین منابع طبیعی محسوب می‌شود، منابعی که نظیر آن را در کمتر کشوری می‌توانید پیدا کنید. منابع و معادن طبیعی موجود در سراسر نقاط مختلف ایران می‌توانند برخی از صنایع ایران را دگرگون سازند. وجود معادن مختلف سنگ در ایران باعث شده تا این نعمت به عنوان یک مزیت رقابتی با سایر کشورها یاد شود. این منابع و معادن در کنار سایر محصولات و گیاهان ارزش خاصی به این سرزمین بخشیده است.

این معادن به قدری زیاد هستند که موجب اشباع شدن بازار سنگ در ایران شده‌اند. مهم‌ترین علت صادرات مازاد این سنگ‌ها به کشورهای خریدار است. وجود معادن فراوان سنگ و تنوع در طیف رنگی آن‌ها باعث شده که ایران به عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های صادرات محصول سنگ در خاورمیانه معرفی شود.

 البته توجه داشته باشید که همه این‌ها در کنار مشکلات و چالش‌های مختلف سیاسی و اقتصادی است. با وجود همه این موارد، اکنون درصد زیادی از سهم بازار بین‌المللی صادرات سنگ در انواع و اقسام آن به کشورهای همسایه و کشورهای سایر قاره‌ها متعلق به ایران است.

ایران اغلب چه نوع سنگ‌هایی صادر می‌کند؟

سنگ‌ها در کشور ما در رنگ‌ها و طرح‌های بسیار متنوعی دارند، به طوری که رنگ بندی آن‌ها در ۳۰ مدل مختلف قرار گرفته است. جنس‌های با کیفیت و با بهترین متریال شرایط بسیار خوبی را برای صادرات انواع سنگ‌ها به کشورهای مختلف فراهم کرده است. از طرفی تنوع گسترده و استحکام و زیبایی این سنگ‌های موجب شده تا بسیاری از طراحان و معماران نمای خارجی ساختمان و همچنین دکوراسیون داخلی از بهترین نوع این سنگ‌ها جهت زیبایی بخشیدن به فضاهای مورد نظر استفاده کنند.

سنگ‌های ایران در خارج از کشور طرفداران زیادی دارند، اغلب سنگ‌هایی که از ایران به کشورهای دیگر صادر می‌شوند، شامل سنگ‌های مرمریت، مرمر، تراورتن و چینی می‌باشند. این مدل سنگ با توجه به خصوصیاتی که دارند، مورد پسند کشورهای هم جوار و کشورهای دورتر قرار گرفته‌اند. البته سنگ‌های فیروزه، سنگ آهن و سنگ نمک که به عنوان قیمتی‌ترین سنگ‌های ایران معرفی شده‌اند، نیز در بازار جهانی خواهان زیادی دارند.

بیشترین میزان صادرات سنگ به چه کشورهایی صورت می‌گیرد؟

صادرات سنگ از بوشهر و اغلب به کشورهای همسایه انجام می‌شود، به ویژه کشورهایی که دوست و هم پیمان ما هستند. کشورهای عمان، قطر، ترکیه، هند، روسیه و چین از جمله کشورهای هم جواری هستند که صادرات سنگ به آن‌ها صورت می‌گیرد. سایر کشورهای اروپایی، آمریکایی و کشورهای اقیانوسیه مانند ایتالیا، کانادا و استرالیا سایر کشورهای خواهان سنگ از ایران می‌باشند.

صادرات سنگ به قطر چگونه است؟

کشور ثروتمند قطر به عنوان یکی از مهم‌ترین کشورهای حوزه خلیج فارس به حساب می‌آید که مرز آبی آن با ایران به واسطه دریای عمان شکل می‌گیرد. در واقع شهر شمالی آن نزدیک به بندر دیر است و در فاصله ۱۸۵ کیلومتر قرار دارد. بسیاری از مبادلات نفتی و غیر نفتی قطر با ایران از همین طریق انجام می‌شود. این کشور یکی از بهترین مقاصد برای صادرات سنگ است.

از آنجا که ارتباطات اقتصادی و سیاسی قطر با عربستان سعودی و امارات بهم خورده است، ایران توانسته تا نقش مهم‌تری در زمینه صادرات سنگ به قطر ایفا نماید.

از جمله محصولاتی که ایران به قطر صادر می‌کند، شامل سنگ‌های مرمر، مرمریت، تراورتن، گرانیت و چینی و سایر محصولات مانند چدن، آهن، فولاد و گچ و سیمان می‌باشند. کیفیت این محصولات باعث شده تا قطر، ایران را برای واردات سنگ انتخاب کند.

صادرات سنگ از گمرک بوشهر

تا به اینجا در مورد صادرات سنگ به کشورهای مختلف صحبت کردیم و گفتیم که بیشتر کدام کشورها خواهان سنگ ایران هستند. از آنجا که انجام فرآیند صادرات امر بسیار مهمی است و باید توسط یک شرکت گمرکی معتبر با یک تیم حرفه‌ای انجام بگیرد، می‌توان به گروه بازرگانی سلام گمرک اشاره کرد. در سال‌های گذشته پیش از آمدن شرکت‌های بازرگانی برای ترخیص کالاهای مختلف، افراد با مشکلات و چالش‌های متعددی مواجه می‌شدند.

اما امروزه می‌توانند فرآیند ترخیص محصولات را با مراجعه به سلام گمرک در کوتاه‌ترین زمان انجام دهند. گروه بازرگانی سلام گمرک ترخیص کالا را با قیمت رقابتی به انجام می‌رساند. این شرکت در سال ۱۳۹۴ تأسیس شده و در این پنج سال تواسته سابقه درخشانی را برای خود ایجاد کند. ترخیص انواع کالاها از طریق راه‌های مختلف مانند حمل و نقل دریایی از جمله خدمات این تیم بازرگانی محسوب می‌شوند.

سایر خدمات سلام گمرک

علاوه بر همه این‌ها تیم بازرگانی سلام گمرک با انجام فعالیت‌های مرتبط با زمینه ترخیص کالا، در حدود ۲۰ سال است که در زمینه حمل و نقل دریایی و پشتیبانی از نمایندگی‌های فعال در حوزه شرکت‌های کشتیرانی، تلاش می‌کند. یکی از مهم‌ترین خدمات سلام گمرک، کارگو می‌باشد که تمامی تجار و بازرگانان فعال در حوزه بین‌الملل می‌توانند از این خدمات استفاده کنند. با وجود دو دفتر در کشور چین و شهرهای مرتبط با امر صادرات که شامل گوانگ ژو و ایوو می‌باشند. فرآیند انتقال کالا و فرستادن سایر محصولات به عالی‌ترین شکل ممکن، به انجام می‌رسد.

اکنون می‌توانید با مراجعه به صفحه درباره ما و کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات تیم بازرگانی سلام گمرک، با منصفانه‌ترین قیمت از خدمات این برند معتبر بهره‌مند شوید.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.