×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر

آموزش دانشگاه ها حضوری و مجازی - آموزش دانشگاه ها حضوری و مجازی می شود - آموزش

به گزارش «بامردم» به نقل از مهر؛ علی خاکی صدیق مهمترین برنامه معاونت آموزشی وزارت علوم در سال جدید را اجرای برنامه آموزشی ترکیبی (آموزش حضوری و الکترونیکی) عنوان کرد و گفت: در سال جدید تلفیقی از دو سیستم حضوری و مجازی در آموزش‌های دانشگاه‌ها به کار گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: آنچه متخصصان امر بر آن تاکید دارند این است که آموزش چهره به چهره و حضوری بسیار مهم و مفید است؛ اما دستاوردهای سال گذشته به ما نشان داد که باید در کنار آموزش حضوری از آموزش الکترونیکی نیز بهره‌مند شویم. مهمترین موضوع این است که آموزش دانشجویان حتی یک روز هم تعطیل نباشد.

معاون آموزشی وزیر علوم افزود: بر همین اساس نظام‌نامه آموزش الکترونیکی برای سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ تدوین و به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

وی ادامه داد: بر اساس این نظام نامه اجرای دوره‌های ترکیبی (آموزش‌های حضوری و الکترونیکی) برای همه مؤسسه‌ها و در تمامی رشته‌ها با تأیید شورای دانشگاه مجاز است منتهی سهم و نسبت مجاز این آموزش‌ها مشخص شده است.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: همچنین در این نظام نامه تاکید شده است، زیرنظام‌های آموزشی مهارتی (فنی و حرفه‌ای و علمی-کاربردی) صرفاً مجاز به استفاده از شیوه آموزش ترکیبی هستند و در دوره زمانی مدنظر این نظام‌نامه آموزش تمام‌الکترونیکی نخواهند داشت.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس این نظام‌نامه آموزش‌های تمام‌الکترونیکی برای یادگیرندگان خارجی در مؤسسه‌هایی که برای پذیرش یادگیرنده خارجی دارای ضوابط و شرایط لازم هستند و دست‌کم از تجربه سه سال آموزش الکترونیکی برخوردارند با اخذ نظر موافق مرکز همکاری‌های بین‌المللی وزارت و تصویب شورا در همه مقاطع تحصیلی مجاز است. یادگیرندگان خارجی باید بخشی از مدت تحصیل خود را در داخل کشور بگذرانند که زمان این مدت با پیشنهاد مؤسسه و تصویب معاونت آموزشی وزارت تعیین می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.