×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

دلار صرافی - پیش‌بینی عجیب از سقوط قیمت دلار - سقوط قیمت دلار

حسین راغفر، استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا در گفت‌وگویی اعلام کرده که نخستین اقدام دولت بعدی باید این باشد که نرخ دلار را به ۱۰ هزار تومان و حتی کمتر از این برساند. او دو سال قبل هم گفته بود نرخ واقعی دلار در اقتصاد ایران زیر ۴ هزار تومان است.

البته بسیاری راغفر را با اظهارنظر جنجالی‌اش درباره دلار ۴۰ هزار تومانی می‌شناسند. او دو سال قبل گفته بود با روندی که دولت در پیش گرفته است نرخ دلار به ۴۰ هزار تومان هم می‌رسد. اظهارنظری که همان زمان واکنش‌های بسیاری داشت و بسیاری معتقد بودند این اظهارات به انتظارات تورمی و افزایش قیمت در بازار دامن می‌زند.

اکنون هم اظهارنظر راغفر درباره دلار ۱۰ هزار تومانی قابل تامل است. به خصوص که هم اقتصاددانان و هم فعالان اقتصادی بارها تاکید کرده‌اند که نرخ واقعی دلار در اقتصاد ایران بالای ۲۰ هزار تومان است و هر کاهش اجباری در نرخ دلار به ضرر صادرات اندک ما تمام می‌شود.

در ماه‌های گذشته و با نوسان نرخ دلار، پیش‌بینی‌های بسیاری در خصوص نرخ دلار عنوان شده است. پیش‌بینی‌هایی که همگی نرخ دلار را در محدوده ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان اعلام می‌کند و می‌گوید نرخ دلار از این رقم پایین‌تر نخواهد آمد.

پیش از برگزاری انتخابات امریکا هم زمزمه‌هایی در خصوص دلار ۱۵ هزار تومانی مطرح بود و بسیاری معتقد بودند با شکست دونالد ترامپ و انتخاب جو باید ممکن است نرخ دلار در ایران تا ۱۵ هزار تومان هم برسد.

اما همان زمان هم کارشناسان اقتصادی تاکید داشتند که حتی در صورت پیروزی بایدن و آغاز سریع روند مذاکره میان دو کشور، دلار دیگر به نرخ‌‌های زیر ۲۰ هزار تومان باز نمی‌گردد.

حال باید دید حسین راغفر، چگونه دلار ۱۰ هزار تومانی و کمتر از آن را پیش‌بینی کرده و بر چه اساسی آن را محتمل می‌داند و آن را مهم‌ترین و نخستین کار دولت آینده می‌داند؟

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.