×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

ساندویچ پانل یک ساختار مرکب و سبک است که از سه لایه کلی تشکیل شده است و آن را به همین دلیل چند لایه بودن ساندویچ پانل نام گذاری کرده‌اند. ساندویچ پانل‌ها دیواره یا سقف‌هایی است که از دو طرف به دو لایه محدود شده است و در بین آن یک لایه عایق وجود دارد. این نوع از مصالح پیش ساخته جایگزین مناسبی برای مصالح سنتی مانند آجر و سیمان شده است که اغلب از موادی مانند پلی اورتان، پلی استایرن (آکاستیو)، پشم سنگ و پشم شیشه تولید می‌شوند و با توجه به کاربری مورد نظری که دارند، لایه‌های دو طرف ساندویچ پانل‌ها می‌توانند از ورق‌های گالوانیزه، آلوزینک، آلومینیوم، استنلس استیل، فایبرگلاس، مس، گچ برگ و یا PVC تشکیل شوند. ساندویچ پانل‌ها به طور معمول در ضخامت‌های ۴ الی ۲۵ سانتیمتر و به طول دلخواه که مدنظر سفارش دهندگان است تولید می‌شوند.

انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل‌ها در دو نوع دیواری و سقفی در کارخانه آریا بارون توس تولید می‌شوند.

  1. ساندویچ پانل‌های دیواری
  2. ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل‌های سقفی

ساندویچ پانل‌های سقفی در دو شکل گام دار و ذوزنقه‌ای است که به اصطلاح شادولاین نامیده می‌شوند. همچنین به شکل آردوازهای سفالی که با نام‌های آردوازی، تایل و یا مدل سفال نامیده می‌شوند، تولید می‌گردنند.

62191 6mwogi - ساندویچ پانل چیست؟ - پانل

ساندویچ پانل‌های سقفی شادولاین با عایق پشم سنگ

پشم سنگ (Rock,Stone wool) از الیاف معدنی تشکیل شده است؛ به همین دلیل در مواقعی به آن Mineral Wool نیز گفته می‌شود. مواد اولیه این عایق کاملاً طبیعی است و با محیط سازگاری دارد. قابل ذکر است که عایق پشم سنگ علاوه بر داشتن مقاومت بالا در برابر آتش و ضریب انتقال حرارت پایین، از ویژگی‌های آکوستیکی (عایق صدا) خوبی برخوردار است و از آن به جهت جلوگیری از انتقال ارتعاشات و صدا در بیمارستان‌ها، کلاس‌های آموزش، آزمایشگاه‌ها، سینماها، سالن‌های همایش، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های مترو، استدیوهای صدا برداری، زیر ریل‌ها و بسیاری از موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ساندویچ پانل‌های دیواری

این نوع از ساندویچ پانل‌ها در واقع دیوارهایی هستند که از پیش ساخته شده است و از آن‌ها به جهت پوشش داخلی و بیرونی انواع ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری و… استفاده می‌شود. از موارد مهمی که استفاده از ساندویچ پانل‌های پلی یورتان، به عنوان پوشش سقف و دیوار در آن‌ها بسیار کاربرد دارد می‌توان به سردخانه‌ها و کلین روم‌ها اشاره کرد. ساندویچ پانل‌های دیواری پلی یورتان به دو روش نیمه اتومات غیر پیوسته و تمام اتومات پیوسته تولید می‌شوند.

62191 avc9kv - ساندویچ پانل چیست؟ - پانل

به تازگی برخی از تولید کنندگان اروپایی ساندویچ پانل‌هایی با رویه گچ برگ، سیمان برگ و سرامیک تولید کرده‌اند که بسیار مورد استقبال سازندگان ساختمان‌های مسکونی قرار گرفته است. علاوه بر این تولید آن به سرعت در کشورهایی مانند کره، چین و ترکیه آغاز و در نهایت با استقبال فراوانی رو به رو شد. اما قبل از این برای لایه زیره و لایه رویه ساندویچ پانل‌ها فقط از ورق‌های گالوانیزه، آلوزینک، آلومینیوم و یا استنلس استیل استفاده می‌شد. به همین دلیل است که با وجود برتری‌های فراوان نتوانستند در ساختمان‌های مسکونی با استقبال خوبی رو به رو شوند. ساندویچ پانل‌های دیواری در انواع دو رو ورق، پیچ پنهان، یک رو ورق و ساندویچ پانل‌های خاص وجود دارند.

کارخانه آریا بارون توس در ایران تولید ساندویچ پانل‌های خود را همزمان با کره و ترکیه آغاز نمود که شامل دو رو گچ برگ، دو رو سیمان، یک رو گچ، یک رو سیمان برگ و دو رو سرامیک می‌شوند. همچنین این کارخانه در حال حاضر این پانل‌ها را در سبد کالایی خود به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کند.

سادویچ پانل دیواری با عایق پشم سنگ

پشم سنگ از خانواده عایق‌های حرارتی محسوب می‌شود که از الیاف معدنی به قطر ۴ الی ۹ میکرون و طول ۵ تا ۸۵ میلیمتر تشکیل شده است. به همین دلیل به آن Mineral Wool گفته می‌شود. سنگ بازالت، از گروه سنگ‌های آذرین که باز مانده فعالیت‌های آتشفشانی است، ماده اولیه و اصلی برای تولید این نوع عایق است. همچنین ساختار الیافی پشم سنگ، خواص آکوستیک و جذب صوت بسیار خوبی برای این نوع عایق فراهم می‌سازد. پشم سنگ بهترین نوع عایق حرارتی، صوتی برای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، ساختمان و… محسوب می‌شود. این نوع عایق ویژگی‌های دیگر دارد که عبارتند از:

  1. نصب و ساده و راحت
  2. هزینه پایین نسبت به انواع عایق‌های الاستومری، پلیمری و انواع فوم‌ها
  3. ایمن در برابر رشد آفت، قارچ، حشرات موذی و باکتری
  4. غیر رسمی، قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست، ثبات ابعادی، فیزیکی و شیمیایی

ویژگی‌های برتر ساندویچ پانل چیست؟

این ساختار مدرن و چند لایه از ویژگی‌های برتری مانند پایداری بالا نسبت به جمع تک تک لایه‌های خود، وزن کمتر نسبت به سایر مصالح ساختمانی و سرعت و آسان در ساخت و ساز برخوردار است. همچنین فشردگی (دانسیته) مشخص در بین دو لایه رویه و زیره قرار می‌گیرد و به دلیل چسبندگی بسیار خوبی که لایه عایق به لایه زیره و لایه رویه دارد، این سه جزء به صورت یک شیء یکپارچه عمل می‌کنند. از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

62191 2fnsur - ساندویچ پانل چیست؟ - پانل

  • مقرون به صرفه بودن
  • عمر بالا
  • وزن سبک
  • مقاوم در برابر آتش
  • عایق در بربار سرما و گرما
  • عایق در برابر رطوبت
  • عایق در برابر صدا
  • تحمل بالا در برارب فشار بالا
  • چسبندگی فوم به ورق
  • دارای مقاوکمت شیمیایی

ساندویچ پانل‌ها چه کاربردی دارند؟

در حال حاضر از این محصول پیش ساخته برای پوشش سقف و دیوار ساختمان‌های تجاری، ویلاهای پیش ساخته اداری، مسکونی، آموزشی، سالن‌های صنعتی، سردخانه‌ها، کلین روم، ساختمان‌های نظامی، آشیانه هواپیما، سوله‌های کشاورزی، سالن‌های ورزشی، سیلوها، انبارهای مواد غذایی، دامداری‌ها، مرغداری‌ها و بسیاری از موارد دیگر کاربرد دارند.

چه ویژگی‌هایی بر کیفیت ساندویچ‌پانل‌ها تاثیرگذار است؟

ساندویچ پانل از جمله مصالح ساختمانی به شمار می‌رود که جایگزین مصالح قدیمی شده است. در کارخانه آریا بارون توس پارامترهایی وجود دارد که با توجه به آن‌ها کیفیت ساندویچ بالا می‌رود.

۱.                  جنس ورق و ضخامت آن

لایه رویه و زیره ساندویچ پانل‌ها در اکثر موارد از جنس ورق گالوانیزه (روی) یا آلوزینک (آلومینویم روی) پیش رنگ شده است. نکاتی وجود دارد که در هنگام بررسی ورق‌های ساندوچ پانل باید به آن‌ها توجه شود که عبارتند از: ضخامت ورق پایه، ضخامت رنگ، نام و نشان و اعتبار شرکت تولید کننده ورق، ضخامت لایه گالوانیزه و آلوزینک و دارا بودن لایه اپوکسی زیر ورق

۲.                  لایه عایق ساندویچ پانل

ساندویچ پانل‌ها با عایق‌های پشم سنگ (ROCKWOOD)، پلی یورتان (PUR,PIR) و یا پلی استایرن (EPS) تولید می‌شوند.

۳.                  عایق در برابر سرما و گرما

طبیعتاً هر ماده صنعتی یا طبیعی از یک ضریب هدایت گرمایی مشخصی برخوردار است. منظور از ضریب هدایت گرمایی این است که مقدار انرژی گرمایی که یک ماده می‌تواند در واحد سطح، در واحد ضخامت، در واحد زمان و در دمای مشخص از خود عبور دهد است.

در واقع ضریب هدایت گرمایی کمتر نشان دهنده این است که ماده قابلیت انتقال انرژی گرمایی کمتری داشته است و بیشتر برای عایق مناسب است. بهتراست برای صرفه جویی در هزینه‌های مصرف انرژی، بهترین عایق را متناسب با کاربری محیط و با فشردگی دانسیته انتخاب کرد. دانسیته عایق‌ها معمولاً با واحد کیلوگرم در هر متر مکعب مورد سنجش قرار می‌گیرد. در نهایت فضای بین اجزای تشکیل دهنده هر جسم را نشان می‌دهد.

۴.                  ماشین آلاتن تولیدی و فن آوری به روز شده

در کارخانه آریا بارون توس همانند هر تولید صنعتی دیگر از ماشین آلات مدرن و با فن آوری‌های روز دنیا استفاده می‌شود که اثر مستقیمی بر روی کیفیت کالایی که تولید می‌شود دارد.

ساندویچ پانل‌های سردخانه‌ای

ساندویچ پانل‌های تولید شده در کارخانه آریا بارون توس با عرض ۱۱۸.۵ سانتی‌متر تولید می‌شوند که تعداد درز کمتری را ایجاد می‌کند. همچنین در نصب سریع پانل‌ها و چلوگیری از اتلاف دما بسیار مؤثر است. این کارخانه به جهت درزگیری هر چه بیشتر پانل‌ها از قفل‌های پانلی (force lock) استفاده می‌کند. از ویژگی‌های این پانل‌ها سرعت در مونتاژ و امکان جداسازی و نصب مجدد در صورت نیار=ز به افزایش فضا است.

ساندویچ پانل‌های کلین روم

این نوع پانل از ساندویچ پانل‌های دیوار به شمار می‌رود و در ساخت کلین روم (اتاق تمیز) کاربرد دارند. اغلب در ضخامت ۶ سانتی‌متر تولید می‌شوند و تفاوت آن با ساندویچ پلنل دیواری معمولی صاف بودن این پانل‌ها است، زیرا برای طراحی و ساخت فضاهای کلین روم باید ساندویچ پانل سطحی کاملاً صاف و بدون فرم داشته باشند تا ذراتی که در فضا معلق هستند در شکل فرم پانل‌ها جمع آوری نشوند. این نوع از ساندویچ پانل‌ها در مواردی چون کارخانجات تولید مواد عذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی، صنایع ساخت قطعات الکترونیکی، آزمایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، صنایع اسلحه سازی و… که مکان‌هایی اختصاصی و باز لحاظ حساست مکانی جهت انجام آزمایشات و تحقیقات دارای ویژگی‌های خاص هستندکه به آن‌ها اصطلاحاً کلین روم یا اتاق تمیز گفته می‌شود.

قیمت ساندویچ پانل‌های آریا بارون توس

ساندویچ پانل سازه‌ای با کیفیت مناسب و مقاومت بالا است که برای متریال‌های ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هزینه ساندویچ پانل نسبت به سایر مصالح ساختمانی مناسب‌تر است و به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد کاربردهای فروانی دارد. ویژگی هرکدام از ساندویچ پانل‌ها با توجه به مواد تشکیل دهنده آن متفاوت است و این امر بر قیمت ساندویچ پانل‌های دیواری و سقفی تاثیر مستقیم دارد

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.