پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • جاذبه های دیدنی رایگان در شهر سن پترزبورگ روسیه
    08 فروردین 1400 - 23:27
    شناسه : 181747
    1

    شهر زیبای سن پترزبورگ ، سراسر تماشایی و جذاب است . موزه ها و گالری های هنری مختلف تمام شهر را در بر گرفته اند و به هر گوشه را که بنگرید با جاذبه ای منحصر بفرد روبرو می شوید که در هیچ نقطه ای از دنیا مشابه آن را نخواهید دید .

    پ
    پ

    سن پترزبورگ - جاذبه های دیدنی رایگان در شهر سن پترزبورگ روسیه - روسیه

    شهر زیبای سن پترزبورگ ، سراسر تماشایی و جذاب است . موزه ها و گالری های هنری مختلف تمام شهر را در بر گرفته اند و به هر گوشه را که بنگرید با جاذبه ای منحصر بفرد روبرو می شوید که در هیچ نقطه ای از دنیا مشابه آن را نخواهید دید .

    سالانه میلیون ها گردشگر از کشور روسیه دیدن می کنند و مقصد اولیه بسیاری از آن ها همین شهر تاریخی است . سن پترزبورگ ، دارای مکان های تاریخی فراوانی و کاخ های باشکوه است که برخی قرن ها قدمت دارند . همچنین برخی از گالرهای هنری و موزه های این شهر به شهرت جهانی رسیده اند .

    سفر باتو ،  ادامه این مطلب ، برآنیم تا معروف ترین جاذبه های این شهر را به شما معرفی کنیم . پس با ما همراه شوید :

       بازدید از موزه ها و گالری ها

    همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره کردیم سن پترزبورگ به داشتن موزه ها و گالری های هنری فراوان مشهور است و سالانه هزاران مسافر از آنها دیدن می کنند . بازدید از برخی موزه های این شهر چندان ارزان نخواهد بود از این رو برخی از جذاب ترین آن ها را بازدیدشان رایگان است نام می بریم . پس میتوانید با خیال راحت به تماشای آنهایی که رایگان هستند ، بروید .

    بازدید از موزه زیگموند فروید و موزه ولادیمیر ناباکوف در تمامی ایام سال رایگان است و پیشنهاد می دهیم بدون معطلی به تماشای آنها بروید . همچنین موزه مارینا گیسیچ و کی گالری نیز رایگان است .

    موزه  مارینا گیسیچ

    موزه و گالری مارینا گیسیچ یکی از پر طرفدارترین ها است و به نقد و بررسی هنر مدرن کشور روسیه در تور روسیه  پرداخته است . در این موزه با آثار ارزشمندی از هنرمندان جوان این کشور روبرو می شوید . همانطور که گفتیم این موزه گالری در میان جاذبه های رایگان شهر سنت پترزبورگ قرار دارد .

    کی گالری

    کی گالری در واقع یک موزه گالری نوپاست و کار خود را از حدود بیست سال پیش آغاز نموده است . این گالری به نمایش مجموعه آثار تاریخی این کشور در زمان شوروی سابق می پردازد و بازدید از آن نیز رایگان است .

    بهتر است بدانید دو تا از بهترین موزه های این شهر در برخی از روزهای ماه به صورت رایگان مشغول به کار اند . دربهای موزه بزرگ و مشهور آرمیتاژ اولین پنج شنبه هر ماه را به طور رایگان به روی عموم گشوده می شود و بازدید از موزه کونست کامرا نیز روز پنج شنبه از هفته سوم هر ماه رایگان است .

       سواحل دریای بالتیک

    شهر سن پترزبورگ در امتداد سواحل زیبای دریای بالتیک واقع شده و گشت و گذار در این خط ساحلی همواره یکی از پر طرفدارترین جاذبه های این شهر به حساب می آید . گفتنی است برای تفری و خوشگذرانی در امتداد این سواحل نیاز به پرداخت ورودیه ندارید . معمولا در طول فصل تابستان این خط ساحلی و شن های نرم میزبان هزاران گردشگر از سراسر دنیا هستند و در اطراف امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی در دسترس خواهد بود  . آرامش موجود در امتداد ساحل و آبهای زلال دریای بالتیک گردشگران را به یک آب تنی لذت بخش دعوت می کند  .

    کلیساهای ارتدکس آلکساندر نوسکی

    در کشور روسیه کلیساهای باشکوه و زیبای فراوانی به چشم می خورد که اغلب دارای معماری خاص و منحصر بفردی هستند و مورد استقبال گردشگران قرار گرفته اند . و از این میان موزه ارتدکس هر سن پترزبورگ یکی از زیباترین و معروف ترین آن هاست . جالب است بدانید اغلب کلیساهای ارتدکس این شهر به صورت رایگان برای بازدید عموم عموم گشوده می شوند .

    همچنین تور ازمیر را از دست ندهید.

    از این رو پیشنهاد می کنیم حین اقامت در شهر سن پترزبورگ بازدید از کلیسای آلکساندر نوسکی را در الویت برنامه های خود قرار دهید . این کلیسا ، یکی از مشهور ترین و زیباترین کلیسای ارتدوکس در کشور روسیه است .

    این بنا برای سالیان طولانی محل اقامت خانواده تزار روسیه بوده و در محوطه بیرونی آن ، گورستانی تاریخی به چشم می خورد . گفتنی است بسیاری از هنرمندان و سیاست مدارن این کشور در همین گورستان دفن شده اند که داستایوفسکی و چایکوفسکی نمونه ای از این اشخاص هستند .

       بازدید از ایستگاههای متروی شهر سنت پترزبورگ

    جالب است بدانید ایستگاه های متروی کشور روسیه بقدری زیبا و هنرمندانه طراحی شده اند که به مانند موزه و گالری هنری مورد توجه گردشگران قرار گرفته اند  . و در این میان ایستگاه های متروی شهر مسکو و سن پترزبورگ از شهرت و محبوبیت بالایی برخوردار هستند .

    در شهر سن پترزبورگ هر ایستگاه مترو بسیار خلاقانه و شاهانه طراحی شده و میتوانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای به تماشای آن ها بروید .  از میان همه آن ها ایستگاه های مترو کروسکی زاوود ، آفتوو ، بالتیسکایا و ناروسکایا دارای طراحی زیباتری هستند .

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.