جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • سفر به کیش و استانبول و بازدید از جاذبه های آنها
    13 فروردین 1400 - 17:33
    شناسه : 181894
    0

    پارک ساحلی میرمهنا بزرگترین پارک ساحلی کیش است. فاز اول این شهربازی از مسجد خاتم شروع می شود و تا اسکله ماهیگیری ادامه دارد و فاز دوم این پارک از اسکله ماهیگیری آغاز می شود و تا میدان جاسک ادامه دارد.

    پ
    پ

    استقلال و میدان تقسیم در تور استانبول - سفر به کیش و استانبول و بازدید از جاذبه های آنها - استانبول

    تنگه بسفر استانبول

    بسفر نه تنها دریای سیاه را با مدیترانه متصل می کند ، بلکه استانبول را به دو قسمت تقسیم می کند. تنگه بسفر یکی از مهمترین تنگه های جهان است و از دوران باستان تا به امروز یک مرز دریایی مهم برای ترکیه در نظر گرفته شده است. تنگه بسفر در دوره بیزانس و عثمانی یک منطقه مسکونی بود و اکنون یک مکان دیدنی ، تفریحی و دریایی برای گردشگران و مردم محلی است.

    مخزن باسیلیکا استانبول

    مخزن Basilica Cistern یک مخزن فوق العاده جالب و جذاب زیرزمینی در زیر سطح استانبول است. مخزن باسیلیکا 52 پله زیرزمینی و 336 ستون دارد و همچنین ظرفیت 100000 تن آب را دارد.

    پل بسفر استانبول

    یکی از سه پل معلق تنگه بسفر ، که اخیراً “پل شهدای 15 ژوئیه” غسل تعمید یافت ، دو قاره اروپا و آسیا را به هم متصل می کند. مناظر زیبایی که در کالیفرنیا قابل مشاهده است مانند آنچه در این پل در استانبول خواهید دید است. این پل در حال حاضر 25 امین پل معلق طولانی است.

      تور استانبول : کلیک کنید

    مسجد کبود استانبول

    به گزارش سفر باتو ، مسجد سلطان احمد استانبول یا مسجد آبی که به دلیل داشتن کاشی های آبی و نقاشی شده به مسجد آبی معروف است ، هنوز هم عبادتگاه مردم ترکیه است. همچنین به دلیل طراحی معماری فوق العاده زیبا که شامل عناصر بیزانس و اسلامی است ، در لیست جاذبه های گردشگری محبوب ترکیه شناخته شده است. لازم به ذکر است که مسجد آبی یکی از سه مسجدی در ترکیه است که دارای 6 مناره است.

    راه پله رنگین کمان استانبول

    در طول تور خود در ترکیه ، یک منطقه رنگین کمانی رنگین کمان در منطقه Arti Seyhengar استانبول به نام مراحل رنگین کمان خواهید دید. مهندس بازنشسته جنگل در مدت چهار روز پله ها را به رنگین کمان تبدیل کرد تا به مردم لبخند بزند ، پس از آن دولت محلی واکنش شدیدی نشان داد و پله های بتونی را با رنگ خاکستری رنگ آمیزی کرد ، اما پس از خشم عمومی ، رنگ پله ها تغییر کرد. آنها آن را تحویل گرفتند و دوباره رنگ آمیزی کردند.

    تور ترکیه : منبع

    پارک ساحلی میرمهنا

    پارک ساحلی میرمهنا بزرگترین پارک ساحلی کیش است. فاز اول این شهربازی از مسجد خاتم شروع می شود و تا اسکله ماهیگیری ادامه دارد و فاز دوم این پارک از اسکله ماهیگیری آغاز می شود و تا میدان جاسک ادامه دارد.

    همین منطقه وسیع پارک است که امکانات و سرگرمی پارک را متنوع می کند و سرانجام آن را به یکی از دیدنی های کیش تبدیل می کند.

    مشهورترین نماد پارک ساحلی میرمهنا اسکله میرمهنا کیش است که از طریق آن می توانید از دریا عبور کنید ، بوی دریا را نفس بکشید و صدای امواج دریا را بشنوید. نورپردازی هنری پارک ساحلی میر مهنا باعث پیاده روی در شب حتی لذت بخش تر از روز.

    یکی از هیجان انگیزترین تجربه هایی که می توانید در این پارک ساحلی داشته باشید ماهیگیری است.البته این فقط در شرایطی امکان پذیر است که ماهی ها تخمریزی نکنند.

    اگر قصد اردوی خانوادگی دارید ، این پارک نیز بخشی از پیشنهادات سفرزون برای شماست. غرفه های متعدد ، منقل ثابت و توالت فرنگی پارک ساحلی میر مهنا را به مکانی ایده آل برای یک پیک نیک خانوادگی تبدیل کرده است.

    علاوه بر امکانات تفریحی این پارک ، بیشتر رستوران ها و مراکز خرید کیش مانند بازار پارس ، خلیج بازار ، بازار صفین ، بازار زیتون و بازار ونوس در این منطقه ساخته شده است ؛ این همان چیزی است که باعث می شود این منطقه همیشه شلوغ باشد.

    درست است که این بازار همیشه جذابیت های خاص خود را دارد اما اگر به بازار ماهی های سنتی نزدیک این پارک نروید ، احتمالاً بسیاری از تفریحات جنوب را از دست خواهید داد. بوی ماهی و سبزیجات تازه همراه با آواز فروشندگان محلی یکی از زیباترین محیط های زندگی شما را به شما هدیه می کند.

    مهمترین مکانهای دیدنی کیش که در اطراف پارک میر مهنا قرار دارند ، شهر زیرزمینی کاریز در نزدیکی پارک ، مجموعه ورزشی مریم و سالن بولینگ است.

     درخت سبز کیش

    درخت سبز کیش قدیمی ترین و قدیمی ترین درخت انجیر در معبد کیش است. قدمت این درخت بین 500 تا 600 سال تخمین زده شده است. در ابتدا این درخت چیزی نیست جز یک تنه ، اما سپس آنقدر بلند می شود که چندین ساقه آن از زمین آویزان هستند و پس از مدتی مانند یک فیلم سورئال روی زمین فرو می روند. خودشان یک تنه جدید تشکیل می دهند.

    افراد محلی و مسافران با اتصال سکه های سبز به شاخه های درخت ، به جلوه فوق العاده و افسانه ای این درخت افزوده و عظمت خیره کننده ای را در آن ایجاد کردند. تلفیق افسانه های محلی و زیبایی های طبیعی این درخت ، این مکان را به یکی از دیدنی های کیش تبدیل کرده است.

    تور کیش : لینک

    عامل دیگری که گردشگران کنجکاو را به خود جلب می کند غرفه ها و نیمکت هایی است که برای رفاه حال مسافران در این مکان ساخته شده است.

    نزدیک این مکان یک انبار نسبتاً قدیمی وجود دارد که می تواند پس از بازدید از درخت شگفت انگیز کیش ، با نوشیدنی ها و نوشیدنی های سنتی خوشمزه پذیرای شما باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.