سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41419 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آموزش المنتور
    15 فروردین 1400 - 11:43
    شناسه : 181934
    0

    در آموزش المنتور هنگامی که نوبت به تشویق مربیان بیشتر، برای پیوستن به برنامه می رسد، یک بستر رسمی جهت شناسایی موثر است.

    پ
    پ

    با ما همراه شوید تا بیشتر با آموزش المنتور آیلین وب آشنا شوید.

    مقدمه:

    هنگامی که سازمان ها از نظر جغرافیایی، پراکندگی و گسترش می یابند، داشتن ساختاری برای راهنمایی مهم است که امکان ایجاد ارتباط در سراسر سازمان را فراهم می کند. بخش مهمی از ساختار مشاوره، دسترسی به آن برای همه کارکنان است. یک رابطه مشاوره ای واحد، از نظر دامنه تأثیر محدود است. از این رو، برای بهره گیری واقعی از قدرت خود، باید چندین آموزش المنتور در سراسر سازمان وجود داشته باشد تا با کارکنان دارای قدرت برای دسترسی به راهنمایی بهتر در صورت لزوم، ارتباط برقرار کند. 

    63568 l3as83 - آموزش المنتور - آموزش

    اهداف موثر در آموزش المنتور

    1. طرح کلی برنامه را روشن کنید

    بیشترین نگرانی مردم قبل از ثبت نام در یک برنامه مربیگری، اغلب عدم وضوح در مورد آنچه که انتظار می رود در آن کمک کنند است. کمک به آنها در درک اهداف رابطه، اطمینان دهندگان را از مزایایی که می توانند انتظار داشته باشند، اطمینان می دهد و به مربیان کمک می کند تا نحوه تشکیل جلسات خود را درک کنند. روشن کردن اهداف و آموزش المنتور در آغاز، همچنین به ایجاد پاسخگویی کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که رابطه از یک یادداشت درست شروع می شود.

    ثانیا، هم مربیان و هم مشاوران باید زمان و تلاشی را که باید برای این رابطه انجام دهند را بدانند. ایجاد یک برنامه عملی می تواند به شفاف سازی جزئیاتی مانند تعداد دفعات و مدت زمان پیش بینی شده و پیش کار مورد نیاز جلسات، کمک کند. بسیاری از برنامه های راهنمایی، این جزئیات را در یک جلسه افتتاحیه به اشتراک می گذارند. همچنین بهتر است هنگام تبلیغ برنامه، این جزئیات را درج کنید، به طوری که همه انتظارات را زودتر از موعد بدانند.

    1. مربیگری را موضعی کنید

    یکی از مزایای آموزش المنتور، جهانی بودن آن از نظر موضوع است. با این حال، این جهانی بودن نیز می تواند طاقت فرسا باشد، به نظر می رسد که مربیان در بسیاری از زمینه ها به تجربه زیادی نیاز دارند. برای رفع این نگرانی ها، این آموزش ها کمک می کند تا مربیگری موضوعی شود. تعریف یک موضوع، دامنه ارتباط مربیان مشتاق را مشخص می کند و شناسایی مربیان را آسان تر می کند. این روش همچنین انعطاف پذیری ذاتی را ایجاد میکند، زیرا مربی برای یک موضوع می تواند راهنمای دیگری باشد.

    1. در قالب های مختلف کاوش کنید

    مشاوره سنتی به صورت فردی و حضوری است. با این حال، اگر مربیگری موضعی باشد و اهداف و برنامه های عملیاتی آن به طور واضح مشخص شده باشد، گسترش آن به مدل های دیگر مانند راهنمایی مجازی یا مربیگری گروهی بسیار آسان است. هنگام انتخاب قالب غیر سنتی در آموزش المنتور، حتماً ماهیت رابطه را از قبل تعیین و توصیف کنید. به عنوان مثال، یک برنامه مربیگری گروهی، باید راهنماهایی برای مربیان در مورد چگونگی فعال کردن ارتباط دو طرفه بدون اجازه دادن به یک فرد برای انحصار بحث داشته باشد. در دسترس قرار دادن مربیگری در قالب های مختلف می تواند جذابیت آن را بیشتر کند، زیرا کارمندان روشی را انتخاب می کنند که برای آنها بهتر باشد. بخش مهمی از ساختار مشاوره، در دسترس قرار دادن آن برای همه کارکنان است.

    1. اجازه دهید خود همسان سازی شود.

    مهم ترین عنصری که موفقیت رابطه مربیگری را در آموزش المنتور تعیین می کند، تطبیق مربی و راهنما است. بسیاری از سازمان ها از سیستم عامل های مربیگری استفاده می کنند و از الگوریتم هایی که از اطلاعات شخصیت برای مطابقت با مربیان و مشاوران استفاده می کنند، بهره مند می شوند. با این حال، همه سازمان ها به چنین نرم افزاری، دسترسی ندارند. در چنین مواردی، به جای تلاش برای تکرار دقت الگوریتم، ایده خوبی است که روند تطبیق را غیرمتمرکز کنید. لیستی از مربیان در دسترس و ویژگی ها و تخصص آنها را به همراه راهنمای موجود و ویژگی ها و نیازهای آنها به اشتراک بگذارید. در چنین “بازار” مربی، مسابقات بر اساس منافع و همسویی متقابل استوار است و روند کار شفاف تر است. اظهار نظر به شرکت کنندگان در روند تطبیق نیز باعث افزایش مالکیت آنها نسبت به روند می شود و زمینه را برای یک رابطه پربارتر فراهم می کند.

    1. سیستم های پشتیبانی  آموزش المنتور را بسازید

    یکی از بزرگترین اشتباهاتی که سازمان ها مرتکب می شوند، تنظیم رابطه و انتظار است که تصور می کنند باید خود به خود شکوفا شود. مربیگری در آموزش المنتور،  نیاز به پشتیبانی مداوم دارد، از جمله آموزش برای مربیان در مورد چگونگی ایجاد رابطه، نحوه مدیریت انواع مکالمات و پرسش ها و نحوه مدیریت سوگیری ها و انتظارات خود. روش های خوب شامل، تکمیل آموزش رسمی با منابع تازه و ایجاد شبکه های همکار برای مربیان و راهنمایان است. مدیر برنامه، باید بطور منظم چک شود تا به شما کمک کند تا رابطه با توجه به اهداف حفظ می شود و مهم تر از همه، به مربی فضای لازم برای ابراز نگرانی ها و شنیدن آنها را بدهد.

    1. مربیان را بشناسید

    در آموزش المنتور هنگامی که نوبت به تشویق مربیان بیشتر، برای پیوستن به برنامه می رسد، یک بستر رسمی جهت شناسایی موثر است. از نظر مشاوران، مزایای رابطه مربیگری مستقیم است، خصوصاً اگر اهداف از ابتدا ترسیم شده باشد. از نظر مربی، گاهی اوقات مزایا ممکن است دور باشند، به ویژه هنگامی که چندین مسئولیت کاری برتری دارند. اگرچه برخی از مربیان ممکن است انگیزه ذاتی داشته باشند، لذا ممکن است جذابیت برنامه را افزایش دهند، اما داشتن یک سیستم شناسایی، ایده خوبی است. این می تواند به سادگی بازخورد مثبت تیم رهبری برای نقش مربی در پرورش استعداد یا به طور دقیق تر جایزه “بهترین مربی” باشد. در هر صورت، تشخیص رسمی برای مربیان فعلی و تشویق مربیان بالقوه امری ضروری است که باید آموزش داده شود.

    1. تشویق در راستای آموزش المنتور

    در حقیقت نمی توان از نقش راهنمایان در بهبود دسترسی برنامه و آموزش المنتور چشم پوشی کرد. در بسیاری از برنامه های مربیگری، پس از پایان تعامل، مدیر برنامه، فقط برای برقراری ارتباط در آینده با مربیان در تماس است. اما مهم است که استخدام کنندگان نیز درگیر شوند. آنها می توانند از طریق آگاهی مثبت، جذب فعال استخدام کنندگان شوند یا حتی با ثبت نام و آموزش برای تبدیل شدن به خود راهنما کمک کنند. تأثیر سازمانی یک برنامه راهنمایی، به میزان دسترسی آن بستگی دارد. ساختن یک برنامه مربیگری با این استراتژی ها راهی مطمئن برای افزایش دسترسی به برنامه است، در نتیجه این امر با جهش و کاستن زمینه دستیابی و موفقیت را بهبود میبخشد.

    منبع: آیلین وب

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.