شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • دیجی کالا یا ابزار ماتریس ! از کجا ابزار بخریم؟
    18 فروردین 1400 - 8:29
    شناسه : 182045
    0

    در واقع در کالاهای تخصصی شبیه ابزار صنعتی ، گاه ممکن است که خریدار تمام زوایای کالا را نشناسد و نیاز به راهنمایی فروشنده داشته باشد. در فروشگاه های بزرگ شبیه دیج کالا در عمل غیر ممکن است که راهنمایی دقیقی در باره تک تک کالا ها وجود داشته باشد. اما در فروشگاه های تخصصی این امکان معمولا وجود دارد.

    پ
    پ

    وقتی از خرید اینترنتی حرف می زنیم، نا خود آگاه به دیجی کالا خواهیم رسید. در واقع دیجی کالا به عنوان بزرگترین و فراگیر ترین فروشگاه اینترنتی ایران تقریبا همیشه انتخاب اول کاربران برای خرید  بوده و هست.

    اما شاید این انتخاب همیشه بهترین انتخاب ممکن نباشد. در واقع وقتی وارد حیطه های تخصصی مثل ابزار می شویم فروشگاه های تخصصی اینترنتی انتخاب های بهتری هستند. چرا که به جز خدمات و در دسترس بودن ، در این موارد قیمت کالا ، تنوع و حتی مشاوره تخصصی و تجربه و شناخت فروشگاه اهمیت زیادی پیدا می کند.

    در واقع در کالاهای تخصصی شبیه ابزار صنعتی ، گاه ممکن است که خریدار تمام زوایای کالا را نشناسد و نیاز به راهنمایی فروشنده داشته باشد. در فروشگاه های بزرگ شبیه دیج کالا در عمل غیر ممکن است که راهنمایی دقیقی در باره تک تک کالا ها وجود داشته باشد. اما در فروشگاه های تخصصی این امکان معمولا وجود دارد. البته که لازم است فروشگاه مورد نظر ، تجربه و تخصص کافی در زمینه کاری خودش داشته باشد. به طور مثال فروشگاه اینترنتی ابزار ماتریس ، به عنوان مرجع تخصصی ابزار صنعتی با بیش از دو دهه سابقه و همکاری با بیش از 3500 کارگاه و کارخانه خدماتی نظیر مشاوره تخصصی برا یانتخاب کالا ارائه می دهد . که بسیار مورد استقبال صنعتگران قرار گرفته است.

    برای روشن تر شدن موضوع بهتر است چند مثال مشخص بزنیم:

    یکی از ابزار های ضروری در نجاری ، پیچ دستی است. در نگاه اول پیچ دستی یک ابزار بسیار ساده و مشخص به نظر می آید. ولی در واقع تنوع و کاربرد های گوناگون این محصول آنچنان زیاد است که بدون شناخت کافی از آن انتخاب محصول مورد نظر بسیار گیج کننده خواهد بود. حال کافی ست پیچ دستی را در دیجی کالا سرچ کنیم. در نتیجه به کالاهای زیادی خواهیم رسید که اتفاقا چند تای آنها پیچ دستی هم هستند. اما وقتی روی یکی از پیچ دستی ها کلیک کنیم می بینیم که اطلاعات درستی و دقیق در باره آن وجود ندارد. ضمن آنکه تعداد زیادی برند های فیک و تقلبی نیز در بین کالاها ممکن است ببینیم. حال اگر بخواهید از مشاوره پشتیبانی دیجی کالا استفاده کنید ، احتمالا اوضاع پیچیده تر نیز خواهد شد. و به نتجه مطلوب نخواهید رسید.

    اما اگر کلمه پیچ دستی را در ابزار ماتریس سرچ کنید. به راحتی به دسته این محصول خواهید رسید. تنوع زیاد کالا در ابزار ماتریس نیز مشاهده می شود . اما اطلاعات تخصصی و ابعاد دقیق می تواند انتخاب ها را محدود تر و بهتر کند. ضمن آنکه مشاوره تلفنی و مشاوره از طریق پیام رسان واتس اپ نیز به راحتی در دسترس است. حد اقل در زمان نوشتن این مطلب و حد اقل در زمینه پیچ دستی در ابزار ماتریس خبری از کالاهای متفرقه و فیک نیست . این مسئله احتمالا از شناخت این مجموعه نسبت به بازار ابزار و مشتریان آن نشات می گیرد.

    1 1 - دیجی کالا یا ابزار ماتریس ! از کجا ابزار بخریم؟ - ابزار

    برای مثال دیگر به سراغ یک ابزار کمی تخصصی تر مثل سه نظام می رویم. سه نظام قطعه ای است که بر روی دریل نصب می شود تا اتصال بین دریل و مته را برقرار کند. سه نظام گوناگونی و پیچیدگی های بیشتری دارد . در وقاع شما اول باید بدانید کدام سه نظام برای کدام دریل مناسب است و بعد اینکه تا چه ابعادی مته را میگیرد و پس از آن به کیفیت و جنس و برند آن توجه کنید. در واقع دقت به همه این موارد نیاز به تجربه و اطلاعات زیادی از دریل و سوراخ کاری دارد.

    البته همه این موارد در باره سه نظام دریل است. وقتی به سه نظام دستگاه تراش برسیم کار کمی پیچیده تر نیز خواهد شد. انواع دیگر سه نظام را هم نباید فراموش کرد . در واقع شناخت کامل سه نظام ها شاید چند سال تجربه و کار می خواهد بنابراین شاید مهم ترین قسمت کار اعتماد به فروشنده است. پس اینجا الزاما محصول را انتخاب نمی کنیم بلکه گاها فروشگاه را نیز تجربه می کنیم.

    12 - دیجی کالا یا ابزار ماتریس ! از کجا ابزار بخریم؟ - ابزار

    کار وقتی پیچیده تر و سخت تر می شودکه به محصولاتی شبیه به قلاویز برسیم. در مورد قلاویز دیگر تنها اطلاعات و شناخت هم کافی نخواهد بود. اطلاعات فنی و دقیق و حتی تجربه کاری در انتخاب قلاویز بسیار مهم است.  قلاویز دارای استاندارد ها و گوناگونی های بسیار ریز و دقیقی است. کیفیت محصول و کاربرد آن بسیار در انتخاب قلاویز اهمیت دارد. اما دست خریدار هم همیشه باز نیست زیرا اختلاف قیمت در بعضی موارد بسیار بسیار بالاست. در مورد انتخاب قلاویز شما باید علاوه بر انتخاب فروشگاه مناسب اطلاعات دقیقی نیز دریافت کنید. در واقع فروشنده باید اطلاعات کاملی داشته باشد و توانایی ارائه آن را نیز به مشتری داشته باشد. طبیعتا این کار در یک سایت فروشگاه اینترنتی سخت تر نیز می شود. برای همین است که وقتی توضیحات یک قلاویز را در دیجی کالا می بینید تقریبا هیچ نکته تخصصی نخواهید یافت حال اگر همان قلاویز را در ابزار ماتریس سرچ کنید احتمالا با دنیای بزرگی از اطلاعات ریز و تخصصی روبرو خواهید شد.

    البته اینکه از چه فروشگاهی خرید کنیم ، به موارد زیادی مثل اعتماد ، برند ، دسترسی و غیره بستگی دارد . اما در مجموع شاید بهتر باشد برای موارد خاص اگر مصرف کننده دائمی آن هستیم ( مثل ابزار صنعتی ) سراغ فروشگاه های عام و کلی نرفته و به دنبال فروشگاه های تخصصی بگردم. ابزار ماتریس تنها یک نمونه از یک فروشگاه تخصصی با امکانات خوب است. در هر حوزه دیگری نیز احتمالا می توان فروشگاهی نظیر ابزار ماتریس یافت.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.